Hurmurisija sanoi:
Kun arvaan Loebin mestariksi, lähden siitä, että hän on asfaltilla nopeampi kuin muut ja pystyy muissa ralleissa ajamaan vähintään kolmos paikasta. Kaiken lisäksi minulle on syntynyt sellainen kuva, että hän on varma. Enkä esimerkiksi usko, että hän tänään ajoi mitenkään riskirajoilla. Loeb ajoi sen minkä tarvitsi. Viimeisillä erikoiskokeilla hän olisi taatusti naputellut paljon kovempia aikoja, jos tilanne olisi sitä vaatinut. Tässä mielessä hän ajaa viisaammin kuin esimerkiksi Solberg viime rallissa, jossa hänellä ei ollut mitään voitettavaa vaan ainoastaan hävittävää ja kuitenkin hän yritti ajaa kärjen tahtiin ikävin seurauksin.
Ihan hyviä pointteja. Itse arvioisin myös, että Loebilla on hyvä tasapainoinen paketti, jossa nopeus ja varmuus ovat kohdallaan ja oikeassa suhteessa. Loeb ei kuitenkaan tule tänä vuonna olemaan asvalttiralleissa yhtä ylivoimainen kuin viime vuonna. Tätä perustelen seuraavilla seikoilla:
(1) Peugeotin uusi auto todella vahva sekä sen painopiste on modernin rata-auton tapaan alhaalla. Marcus laittoi kampoihin vanhallakin Pösöllä asvalttiralleissa, veikkaan siis, että uusi auto tuo Marcukselle ensimmäisen asvalttikisan voiton. Vanhaa Pösöä pidettiin asvaltilla heikompana verrttuna Fordiin ja Citroeniin.
(2) Markko Märtin on todella kova vastus asvaltilla kenelle tahansa. Viime vuonna Saksassa Märtin oli 30 sekuntia Grönholmin ja Loebin edellä ennen keskeytystään tekniseen vikaan. Muissa asvalttiralleissa täysosuma hukkui pieneen säheltämiseen (ulosajo ja spinnejä). Mielestäni Märtin oli Saksan lisäksi eniten nopeuspotentiaalia omaava kuski yhdessä tai kahdessa asvalttirallissa.
Loeb ei tänään varmastikaan ajellut riskirajoilla, mutta olisi ollut viimeiseen päivään lähdettäessä vähintään 20 sekuntia Bossesta jäljessä, mikäli Peugeotin ohjaustehostin ei olisi alkanut temppuilemaan. Oletan tässä tietenkin Bosselle puhdasta ajoa, mikä johtoasemasta käsin olisi todennäköisesti toteutunutkin. Luultavasti myös Märtinillä homma oli kontrollissa; Loeb ei olisi tullut ajamalla ohi.
Mikäli Grönholm saa hyvän sarjan onnistumisia alle ja pystyy toissavuoden tapaan ajamaan kovaa ja varmasti, niin uskon, että Marcusta ei pidättele mikään tämän vuoden mm-sarjassa. Ja tietenkin auton pitää olla luotettava.