- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13770
Tuo olisikin hyvä, koska silloin kaikki kisat olisivat yhtä arvokkaitaKaikkein eniten jännitystä saataisiin kun tuplattaisiin KAIKKIEN kisojen pisteet!
Tuo olisikin hyvä, koska silloin kaikki kisat olisivat yhtä arvokkaitaKaikkein eniten jännitystä saataisiin kun tuplattaisiin KAIKKIEN kisojen pisteet!
Huh! Taitaisi olla jo liikaa jännitystä minulleKaikkein eniten jännitystä saataisiin kun tuplattaisiin KAIKKIEN kisojen pisteet!
Vastahan ne 2½-kertaistettiin joitain vuosia sitten. Sehän viimeisimmän pistelaskumuutoksen suurin ero oli edelliseen.Kaikkein eniten jännitystä saataisiin kun tuplattaisiin KAIKKIEN kisojen pisteet!
Kyllä mä ainakin ymmärsin Vettelin näkemyksen kuskin näkökulmasta. On se nyt outoa jos jostain kisasta saat 100% enemmän pisteitä kuin muista ihan vain sen takia että kisa sattuu olemaan kauden viimeinen.Vetteliltä aika ylimielistä kommentointia.... ovat varmuudella tyytyväsiä, jos ovat viimeiseen kisaa mennessä yli 25 pinnaa jäljessä.
Ymmärrän minäkin. Lisää paineita kuskille ja riski kasvaa. Mutta silti sama kaikilleKyllä mä ainakin ymmärsin Vettelin näkemyksen kuskin näkökulmasta. On se nyt outoa jos jostain kisasta saat 100% enemmän pisteitä kuin muista ihan vain sen takia että kisa sattuu olemaan kauden viimeinen.
Rallin special-ek:n pisteitä joita voit saada yhdellä yleisöpätkällä parhaimmillaan 3 kappaletta vaikka olisit kisassa viimeisellä sijalla en myöskään halua ymmärtää.
Edes Adrian Newey ei pysty tekemään voittaja-autoa ilman toimivaa moottoria, joten Red Bullin menestys ensi kaudella vaatii sen, että Renault onnistuu tekemään moottorin jolla pystyy voittamaan kisoja.No vaikka Adrian Neweystä. Harvemmin suunnittelee paskoja autoja.
Eiköhän Newey tee auton jolla voitetaan kisoja vaikka heikommallakin moottorilla. Kyllähän siitä moottorista sitten tulee voittaja. Paljonko se sekunti kierroksella olikaan, 50 heppaa? Renaultilla voi olla varaa epäonnistua ja silti voittaa kisoja. Mestaruudesta tulisi tiukempi vääntö.Edes Adrian Newey ei pysty tekemään voittaja-autoa ilman toimivaa moottoria, joten Red Bullin menestys ensi kaudella vaatii sen, että Renault onnistuu tekemään moottorin jolla pystyy voittamaan kisoja.
Edes Newey ei ole sellainen taikuri joka kykenisi tekemään voittaja-auton ilman luotettavaa moottoria, joten Red Bullin on pakko toivoa Renaultin onnistuvan kehittämään uudesta moottoristaan luotettavan tai muuten heillä ei ole mahdollisuutta jatkaa mestaruusputkeaan.Eiköhän Newey tee auton jolla voitetaan kisoja vaikka heikommallakin moottorilla. Kyllähän siitä moottorista sitten tulee voittaja. Paljonko se sekunti kierroksella olikaan, 50 heppaa? Renaultilla voi olla varaa epäonnistua ja silti voittaa kisoja. Mestaruudesta tulisi tiukempi vääntö.
Voittaja auto on vakiintuneen määritelmän mukaan auto jolla voitetaan osakilpailuja tai pystyy voittamaan. Mestaruuteen vaatima luotettavuus ei ole välttämätöntä.Edes Newey ei ole sellainen taikuri joka kykenisi tekemään voittaja-auton ilman luotettavaa moottoria, joten Red Bullin on pakko toivoa Renaultin onnistuvan kehittämään uudesta moottoristaan luotettavan tai muuten heillä ei ole mahdollisuutta jatkaa mestaruusputkeaan.
700Kg on kaukana henkiloautojen keskipainosta 1500 vai onko nykyään enemmänkin.Niin miksi toi on hyvä juttu? Paino on kohta sama kuin henkilöautoissa. Harkitsen vakavasti tän lajin seuraamisen lopettamista jos tää saatanan raiskaaminen ei ala loppumaan FIAn puolelta.
Ensi vuonna kuskin painolla on niin suuri merkitys, että se alkaa vaikuttaa kuskivalintoihin. Esim. Hulkin kohdalla oli juttua tästä.Niin miksi toi on hyvä juttu? Paino on kohta sama kuin henkilöautoissa. Harkitsen vakavasti tän lajin seuraamisen lopettamista jos tää saatanan raiskaaminen ei ala loppumaan FIAn puolelta.
Tämä oli nimenomaan se pointti mitä tarkoitin. Valmiiksi hoikat kuskit pistetään dietille ei hyvä.Ensi vuonna kuskin painolla on niin suuri merkitys, että se alkaa vaikuttaa kuskivalintoihin. Esim. Hulkin kohdalla oli juttua tästä.
Kaikenlaista ne keksivät. Eli jos peränpitäjä kämmää kierroksellaohitustilanteessa, niin pahimmassa tilanteessa saattaa joutua lähtemään monta seuraavaa kisaa hänniltä? Aikamoista. Muitakin uusia sääntömuutoksia osoitteessa: http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=254635Jatkossa käyttämättä jääneet lähtöruuturangaistukset siirtyvät seuraavaan kilpailuun. Jos esimerkiksi kymmenen ruudun rangaistuksen saanut kuljettaja jää aika-ajoissa 20. sijalle, hän starttaa kisaan joukon hänniltä 22. sijalta, ja rangaistusta jää kärsittäväksi seuraavaan kisaan kahdeksan ruutua. On kuitenkin vielä auki, kuinka moneen kisaan rangaistuksen kärsimistä aiotaan venyttää.
Ei siellä kyllä tuplapisteitä minusta ole. Erona tavalliseen kisaan on osallistujien rajattu määrä, ja siitä johtuen pisteet (normaalilla asteikolla) vain 15 parhaalle.No onhan tuo kauden päätöskisasta tuplapisteet -systeemi ollut jo iäisyyden käytössä alppihiihdon puolella. Ja siellä ei sinne viimeiseen kisaan edes pääse kuin 30 parasta (muistaakseni).