Sääntömuutokset 2014

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Tähän sopisi Kimin viljelemä komnetti, että säännöt on kaikille samat. Redbullilta ja Vetteliltä aika ylimielistä kommentointia.... ovat varmuudella tyytyväsiä, jos ovat viimeiseen kisaa mennessä yli 25 pinnaa jäljessä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Vetteliltä aika ylimielistä kommentointia.... ovat varmuudella tyytyväsiä, jos ovat viimeiseen kisaa mennessä yli 25 pinnaa jäljessä.
Kyllä mä ainakin ymmärsin Vettelin näkemyksen kuskin näkökulmasta. On se nyt outoa jos jostain kisasta saat 100% enemmän pisteitä kuin muista ihan vain sen takia että kisa sattuu olemaan kauden viimeinen.

Rallin special-ek:n pisteitä joita voit saada yhdellä yleisöpätkällä parhaimmillaan 3 kappaletta vaikka olisit kisassa viimeisellä sijalla en myöskään halua ymmärtää.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Kyllä mä ainakin ymmärsin Vettelin näkemyksen kuskin näkökulmasta. On se nyt outoa jos jostain kisasta saat 100% enemmän pisteitä kuin muista ihan vain sen takia että kisa sattuu olemaan kauden viimeinen.

Rallin special-ek:n pisteitä joita voit saada yhdellä yleisöpätkällä parhaimmillaan 3 kappaletta vaikka olisit kisassa viimeisellä sijalla en myöskään halua ymmärtää.
Ymmärrän minäkin. Lisää paineita kuskille ja riski kasvaa. Mutta silti sama kaikille :)
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
No vaikka Adrian Neweystä. Harvemmin suunnittelee paskoja autoja.
Edes Adrian Newey ei pysty tekemään voittaja-autoa ilman toimivaa moottoria, joten Red Bullin menestys ensi kaudella vaatii sen, että Renault onnistuu tekemään moottorin jolla pystyy voittamaan kisoja.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Edes Adrian Newey ei pysty tekemään voittaja-autoa ilman toimivaa moottoria, joten Red Bullin menestys ensi kaudella vaatii sen, että Renault onnistuu tekemään moottorin jolla pystyy voittamaan kisoja.
Eiköhän Newey tee auton jolla voitetaan kisoja vaikka heikommallakin moottorilla. Kyllähän siitä moottorista sitten tulee voittaja. Paljonko se sekunti kierroksella olikaan, 50 heppaa? Renaultilla voi olla varaa epäonnistua ja silti voittaa kisoja. Mestaruudesta tulisi tiukempi vääntö.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Eiköhän Newey tee auton jolla voitetaan kisoja vaikka heikommallakin moottorilla. Kyllähän siitä moottorista sitten tulee voittaja. Paljonko se sekunti kierroksella olikaan, 50 heppaa? Renaultilla voi olla varaa epäonnistua ja silti voittaa kisoja. Mestaruudesta tulisi tiukempi vääntö.
Edes Newey ei ole sellainen taikuri joka kykenisi tekemään voittaja-auton ilman luotettavaa moottoria, joten Red Bullin on pakko toivoa Renaultin onnistuvan kehittämään uudesta moottoristaan luotettavan tai muuten heillä ei ole mahdollisuutta jatkaa mestaruusputkeaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Edes Newey ei ole sellainen taikuri joka kykenisi tekemään voittaja-auton ilman luotettavaa moottoria, joten Red Bullin on pakko toivoa Renaultin onnistuvan kehittämään uudesta moottoristaan luotettavan tai muuten heillä ei ole mahdollisuutta jatkaa mestaruusputkeaan.
Voittaja auto on vakiintuneen määritelmän mukaan auto jolla voitetaan osakilpailuja tai pystyy voittamaan. Mestaruuteen vaatima luotettavuus ei ole välttämätöntä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Niin miksi toi on hyvä juttu? Paino on kohta sama kuin henkilöautoissa. Harkitsen vakavasti tän lajin seuraamisen lopettamista jos tää saatanan raiskaaminen ei ala loppumaan FIAn puolelta.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Niin miksi toi on hyvä juttu? Paino on kohta sama kuin henkilöautoissa. Harkitsen vakavasti tän lajin seuraamisen lopettamista jos tää saatanan raiskaaminen ei ala loppumaan FIAn puolelta.
700Kg on kaukana henkiloautojen keskipainosta 1500 vai onko nykyään enemmänkin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Niin miksi toi on hyvä juttu? Paino on kohta sama kuin henkilöautoissa. Harkitsen vakavasti tän lajin seuraamisen lopettamista jos tää saatanan raiskaaminen ei ala loppumaan FIAn puolelta.
Ensi vuonna kuskin painolla on niin suuri merkitys, että se alkaa vaikuttaa kuskivalintoihin. Esim. Hulkin kohdalla oli juttua tästä.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Jatkossa käyttämättä jääneet lähtöruuturangaistukset siirtyvät seuraavaan kilpailuun. Jos esimerkiksi kymmenen ruudun rangaistuksen saanut kuljettaja jää aika-ajoissa 20. sijalle, hän starttaa kisaan joukon hänniltä 22. sijalta, ja rangaistusta jää kärsittäväksi seuraavaan kisaan kahdeksan ruutua. On kuitenkin vielä auki, kuinka moneen kisaan rangaistuksen kärsimistä aiotaan venyttää.
Kaikenlaista ne keksivät. Eli jos peränpitäjä kämmää kierroksellaohitustilanteessa, niin pahimmassa tilanteessa saattaa joutua lähtemään monta seuraavaa kisaa hänniltä? Aikamoista. Muitakin uusia sääntömuutoksia osoitteessa: http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=254635
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
No onhan tuo kauden päätöskisasta tuplapisteet -systeemi ollut jo iäisyyden käytössä alppihiihdon puolella. Ja siellä ei sinne viimeiseen kisaan edes pääse kuin 30 parasta (muistaakseni).
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
No onhan tuo kauden päätöskisasta tuplapisteet -systeemi ollut jo iäisyyden käytössä alppihiihdon puolella. Ja siellä ei sinne viimeiseen kisaan edes pääse kuin 30 parasta (muistaakseni).
Ei siellä kyllä tuplapisteitä minusta ole. Erona tavalliseen kisaan on osallistujien rajattu määrä, ja siitä johtuen pisteet (normaalilla asteikolla) vain 15 parhaalle.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Minusta koko idea sarjalle ja nämä typerät sääntömuutokset johtuvat siitä, että sarja ymmärretään ihan väärin. Ehkä siellä ajatellaan, että F1 on viihdettä.

Väitän, että tämä ei ole ydinkysymys siitä, miksi sarja on olemassa.

Sarja on olemassa sitä varten, että mitataan kuka on nopein kuljettaja.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös