Noniin eli tänään se sitten tapahtuu, päätetään siitä mitä sääntömuutoksia otetaan käyttöön lajin mielenkiinnon lisäämiseksi.
Pistetäänpäs täällä meidän "asiantuntijaraadissa" pieni veikkaus pystyyn siitä mitkä säännöt toteutuvat.
Tässä vielä quote sääntöehdotuksista (F1-forum)
1. Ei toteudu
2. Toteutuu
3. Toteutuu
4. Ei toteudu (tosin toivon toteutumista)
5. Toteutuu
6. Ei toteudu (eli alkuperäiset suunnitelmat tämän suhteen pitävät eli moottoreita rajoitetaan vasta kaudeksi 2004)
7. Ei toteudu
8. Toteutuu
9. Toteutuu
EDIT: otsikko sopivammaksi.
<small>[ 20-01-2003, 12:33: Message edited by: Moderaattorit ]</small>
Pistetäänpäs täällä meidän "asiantuntijaraadissa" pieni veikkaus pystyyn siitä mitkä säännöt toteutuvat.
Tässä vielä quote sääntöehdotuksista (F1-forum)
Itse veikkaan seuraavaa:1. Kuljettajanvaihtosääntö
FIA määrää kuka kuljettaja ajaa missäkin tallissa. Jokaisen kuljettajan täytyy ajaa ainakin yksi kilpailu jokaisessa tallissa. Kymmenen kilpailun jälkeen kuljettajat saavat valita tallin, jossa he ajavat loppukauden. MM-pistejohdossa oleva saa valita ensin. Kuljettajien palkat maksetaan yhteisestä kassasta.
2. Aika-ajot
Lähtöjärjestys ratkaistaan neljän puolen tunnin jakson perusteella, jotka ajetaan perjantaina ja lauantaina.
3. Renkaat
Rengasvalmistajat saavat tehdä oman renkaan jokaiselle asiakastallilleen. Tällä hetkellä Ferrari hyötyy tiiviistä yhteistyöstä Bridgestonen kanssa.
4. Lisäpainot
Yksi kilo lisää painoa per piste. Paras auto ja kuljettaja voittaisi edelleen mestaruuden, mutta se olisi vaikeampaa.
5. Testirajoitukset
Radalla, jossa ajetaan F1-osakilpailu, ei saa testata. Kauden aikana ei saa ajaa yksityistestejä enempää kuin 12 päivää. Tarkoituksena on samalla kieltää erillisen testitiimin pitäminen, joka on rahan tuhlausta.
6. Moottorit
Tällä hetkellä yhden moottorin sääntö (yksi moottori autoa kohti viikonlopun aikana) tulee voimaan 2004. Nyt sitä voitaisiin aikaistaa vuodella. Vuonna 2004 rajoitus tiukentuisi yhteen moottoriin neljässä kilpailussa.
7. Pitkäikäiset osat
Vaihdelaatikkoja ja muita tärkeitä auton osia ei saa vaihtaa uusiin kilpailujen välissä. "Yksi vaihdelaatikko voisi kestää puoli kautta, jos se olisi suurempi, painavampi ja kestävämpi", Mosley perusteli.
8. Auton rungot
Talli hyväksyttää kauden alussa kaksi erilaista runkoa. Autoa voi vaihtaa yhden kerran kauden puolivälin jälkeen.
9. Standardiosat
Elektroniikkajärjestelmät (moottorinohjaus) ja jarrut olisivat samanlaiset jokaisella tallilla.
1. Ei toteudu
2. Toteutuu
3. Toteutuu
4. Ei toteudu (tosin toivon toteutumista)
5. Toteutuu
6. Ei toteudu (eli alkuperäiset suunnitelmat tämän suhteen pitävät eli moottoreita rajoitetaan vasta kaudeksi 2004)
7. Ei toteudu
8. Toteutuu
9. Toteutuu
EDIT: otsikko sopivammaksi.
<small>[ 20-01-2003, 12:33: Message edited by: Moderaattorit ]</small>