Tuo h@nz:n spekulaatio on harmittavan lähellä totuutta. Varsinkin loppukaudesta tuota käytetään tarvittaessa tallissa kuin tallissa. Eipä tuo uudistus oikein maistu. Taktikointi vain lisääntyy. Eihän tuota tankkaussääntöä ole vielä lyöty lukkoon?
Tuota tuota... kun tuossa aloitussivulla uutisissa sanottaisiin, siis siinä kausioppaassa tms, että tankkaussääntö on voimassa... KOSKA tallien päätös ilmoitettiin vai eikö siitä ole kerrottu julkisuuteen lainkaan? Jos asiasta on informoitu niin onpas mennyt kyllä ohi aika puhtaasti...Asko S.:
Tuo h@nz:n spekulaatio on harmittavan lähellä totuutta. Varsinkin loppukaudesta tuota käytetään tarvittaessa tallissa kuin tallissa. Eipä tuo uudistus oikein maistu. Taktikointi vain lisääntyy. Eihän tuota tankkaussääntöä ole vielä lyöty lukkoon?
-Juu eikös se ilmoitettu ihan vaan "sääntötarkennuksena", joten ei tankkailla autoja aika-ajon ja kisan välissä.Cage:
Originally posted by Asko S.:
Tuo h@nzn spekulaatio on harmittavan lähellä totuutta. Varsinkin loppukaudesta tuota käytetään tarvittaessa tallissa kuin tallissa. Eipä tuo uudistus oikein maistu. Taktikointi vain lisääntyy. Eihän tuota tankkaussääntöä ole vielä lyöty lukkoon?
Jeps, aiemminhan jo sanottiin ettei autoja viedä varikolle aika-ajon ja kisan välillä. Missäs autot sitten tankattaisiin ellei varikolla?Huba:
-Juu eikös se ilmoitettu ihan vaan "sääntötarkennuksena", joten ei tankkailla autoja aika-ajon ja kisan välissä.Cage:
Originally posted by Asko S.:
Tuo h@nzn spekulaatio on harmittavan lähellä totuutta. Varsinkin loppukaudesta tuota käytetään tarvittaessa tallissa kuin tallissa. Eipä tuo uudistus oikein maistu. Taktikointi vain lisääntyy. Eihän tuota tankkaussääntöä ole vielä lyöty lukkoon?
J.Heldenview:
No selvispä sitten tämäkin asia. Harmittavaa, kai tuon tankkauksen nyt olisi voinut tehdä, vaikka sitten järjestäjien toimesta.Jeps, aiemminhan jo sanottiin ettei autoja viedä varikolle aika-ajon ja kisan välillä. Missäs autot sitten tankattaisiin ellei varikolla?
Tuohan on suorastaan törkeä olettamus, ei varmaan mikään talleista syyllisty noin epäurheilijamaiseen toimintaan.. winkh@nz:
En tiedä onko tämä spekulaatio jo esitetty, mutta esitän sen kuitenkin.
Tämä sääntöuudistus mahdollistaisi myös sellaisen toimintatavan, että talli ajattaa kevyehköllä autolla paalupaikalle ns avustavan kuljettajan. Avustavan kuljettajan tehtävänä on toimia pace-carina eka tankkaukseen saakka. Sitä vastoin tallin mestarismiesehdokas lähtee matkaan suurella kuormalla. Pysyttelee kuitenkin kärjen tuntumassa, ruuhkassa jopa pystyy ohittelemaan muita. Kiirettä ei ole, tankki on täynnä, renkaat ei kulu, tupakkia riittää... ja sitten kun pace-car siirtyy varikolle, kisa vasta alkaa.
Tämä toki edellyttäisi että tallilla olisi tällaiset erilaiset roolit kuljettajilleen, mutta sellaisiahan ei ole, eihän?
Hyvä spekulaatio. Ja tuohon voi vastataktiikkana kehittää semmoisen, että molemmat autot (huipputalli siis kyseessä) ovat suht kevyitä ja ottavat eturivin. Mestaruustaistomies lähtee painamaan startista karkuun ja kakkosmies jää jarruttelemaan muita. 25 sekunnin kaula 10-15 kierroksessa ja varikolle. Sieltä muiden eteen kärkipaikkaa menettämättä.h@nz:
Tämä sääntöuudistus mahdollistaisi myös sellaisen toimintatavan, että talli ajattaa kevyehköllä autolla paalupaikalle ns avustavan kuljettajan. Avustavan kuljettajan tehtävänä on toimia pace-carina eka tankkaukseen saakka. Sitä vastoin tallin mestarismiesehdokas lähtee matkaan suurella kuormalla. Pysyttelee kuitenkin kärjen tuntumassa, ruuhkassa jopa pystyy ohittelemaan muita. Kiirettä ei ole, tankki on täynnä, renkaat ei kulu, tupakkia riittää... ja sitten kun pace-car siirtyy varikolle, kisa vasta alkaa. Tämä toki edellyttäisi että tallilla olisi tällaiset erilaiset roolit kuljettajilleen, mutta sellaisiahan ei ole, eihän?
McLaren vois uhrata Coulthardin jarruttelijaksi, jos Häkkinen vielä ajaisi. Mutta nykyään kun McLarenilla ei ole niin selvää ykköskuskia se ei toteudu.Originally posted by h@nz:
En tiedä onko tämä spekulaatio jo esitetty, mutta esitän sen kuitenkin.
Tämä sääntöuudistus mahdollistaisi myös sellaisen toimintatavan, että talli ajattaa kevyehköllä autolla paalupaikalle ns avustavan kuljettajan. Avustavan.... -------------------------------------------------
Tuohan on suorastaan törkeä olettamus, ei varmaan mikään talleista syyllisty noin epäurheilijamaiseen toimintaan..
Rubens tekee sitten ensi kauden paalupaikka ennätyksen...
Mä olen sitä mieltä, että kaikki muut kärkeen haluavat tallit (ainakin Williams, McLaren ja Renault ehkä (lue toivottavasti) myös BAR) käyttäisivät tätä taktiikkaa. Ferrari on jo niin ylivoimainen ettei se tarvitse tuollaista taktikointia!Henkka:
Hyvä spekulaatio. Ja tuohon voi vastataktiikkana kehittää semmoisen, että molemmat autot (huipputalli siis kyseessä) ovat suht kevyitä ja ottavat eturivin. Mestaruustaistomies lähtee painamaan startista karkuun ja kakkosmies jää jarruttelemaan muita. 25 sekunnin kaula 10-15 kierroksessa ja varikolle. Sieltä muiden eteen kärkipaikkaa menettämättä.h@nz:
Tämä sääntöuudistus mahdollistaisi myös sellaisen toimintatavan, että talli ajattaa kevyehköllä autolla paalupaikalle ns avustavan kuljettajan. Avustavan kuljettajan tehtävänä on toimia pace-carina eka tankkaukseen saakka. Sitä vastoin tallin mestarismiesehdokas lähtee matkaan suurella kuormalla. Pysyttelee kuitenkin kärjen tuntumassa, ruuhkassa jopa pystyy ohittelemaan muita. Kiirettä ei ole, tankki on täynnä, renkaat ei kulu, tupakkia riittää... ja sitten kun pace-car siirtyy varikolle, kisa vasta alkaa. Tämä toki edellyttäisi että tallilla olisi tällaiset erilaiset roolit kuljettajilleen, mutta sellaisiahan ei ole, eihän?
Tätä taktiikkaa tulee nimenomaan käyttämään Ferrari. McLarenin ja Willliamsin ajattelutapa (tankit täyteen ja odottelemaan muiden poistumista) sopii paremmin tuohon Hanzin esittämään teoriaan.
Jacques:
Mä olen sitä mieltä, että kaikki muut kärkeen haluavat tallit (ainakin Williams, McLaren ja Renault ehkä (lue toivottavasti) myös BAR) käyttäisivät tätä taktiikkaa. Ferrari on jo niin ylivoimainen ettei se tarvitse tuollaista taktikointia!
Ei se välttämättä tarvitsekaan, mutta se on ollut aina Schumin ja Brawnin ideologia. Tyhjää rataa täysiä karkuun ja näin muiden muuttujien merkitys laskettuun vauhtiin on käytännössä nolla. Jonossa voi tapahtua mitä tahansa ja menettää turhaa aikaa.Jacques:
Mä olen sitä mieltä, että kaikki muut kärkeen haluavat tallit (ainakin Williams, McLaren ja Renault ehkä (lue toivottavasti) myös BAR) käyttäisivät tätä taktiikkaa. Ferrari on jo niin ylivoimainen ettei se tarvitse tuollaista taktikointia!
tai säiliöautollavermula:
Lähtöruudukossa, tankkauslaitteet mukana
Nyt taisit osua asian ytimeen, Henkka! Ferrarithan karkasivat viime vuonna yleensä jo ensimmäisten kierrosten aikana horisontin taakse...Henkka
Tyhjää rataa täysiä karkuun ja näin muiden muuttujien merkitys laskettuun vauhtiin on käytännössä nolla. Jonossa voi tapahtua mitä tahansa ja menettää turhaa aikaa.[/QB]
Kyllä FIA pelaa melkoista uhkapeliä ensi kaudesta. Kukaan ei varmuudella pysty arvioimaan toimiiko uudet säännöt ollenkaan. Pystyykö FIA vetämään takapakkia kesken kauden sovitusta säännöistä?Turun Sanomat, Valencia
HEIKKI KULTA
FIA-käskijä Max Mosleyn sääntömullistusten tiheys ja huuma ei ole suomalaistähti Kimi Räikkösenkään mieleen.
Kimi myöntää Turun Sanomille suoraan, ettei ole vielä sisäistänyt koko muutosprosessin sisältöä.
- En usko, että kukaan vielä tarkkaan ymmärtää kaikkien sääntömuutosten vaikutusta. Vasta avauskilpailun jälkeen voidaan vetää johtopäätökset, millä alueilla ne eniten tuntuvat. Sinänsä tilanne on sama jokaiselle, joten siitä on turha ottaa lisämurheita, Kimi tuumii.