Kyseessä ei ole massiiviset ukkospilvet, joten Malesian tapaista pimeyttä ei nähdä vaikka sataisikin. Puoli seitsemän (Australian) aikaan eilisessä V8-kisassa oli pilvistä, mutta ei näyttänyt lainkaan pimeältä. Eikä ole aurinko häikäisemässsä.Ja kun kisa alkaa myöhään paikallista aikaa niin on taas pimeää kun kisa loppuu/lopetetaan.
Kiitos Äklöstounille.
#Raining quite a bit here at Albert Park. Going to speak to Vettel in an hour to hear his pre-race thoughts.#
#Funny weather in Melbourne - it's raining but it's really warm. I'm in a cardigan on-or-off quandary...#
"Sun 02:55 Race day flash update: As expected, weather conditions are deteriorating in Melbourne on Sunday afternoon. The first fringes of a band of rain that is marching towards the city recently provided a light shower, making the circuit damp. That rain, as seen by the local rainfall radar, is playing out the expectations of the forecast models and continues on a course to be overhead during the race - making a rain-affected grand prix highly likely at the time of writing."
Joo huomasin. Varsin kosteaa siellä on, helteet voi tuntua jopa +50C joinakin päivinä. Melkein vitsaa tarvitaan ja saunakaljat alkoholin ystäville.Malesian sääennustuksiin ei koskaan kannata liiemmin uskoa, sillä trooppisen ilmaston vuoksi sadetta luvataan lähes poikkeuksetta joka päiväksi. Sama Singaporen kanssa.
Olkoot miten olkoot niin Kimi nauttisi tilanteesta:Malesian sääennusteet lupaavat oikeaa moottoriurheilua - jos sitä siis ei tule viime vuotiseen tapaan ...
AccuWeather.com
BBC Weather
Foreca.com
Weather Underground
Weather.com
Juuh ok no toivotaan että niin käy tai jos sadetta tulee niin Melbourne-tyyliin kiitos! :ahem:Kisa alkaa tuntia aiemmin kuin viime vuonna, joten sateet tulevat vasta hetki kisan päättymisen jälkeen.
Jep, Australiassa sade toi hyvän boostin, mutta Malesiassa se voi sananmukaisesti vesittää kisan. Liika on liikaa veden tulollakin, monsuunisateissa ei kisoja viedä kunnolla läpi ja käy niinkuin viimevuonna.Juuh ok no toivotaan että niin käy tai jos sadetta tulee niin Melbourne-tyyliin kiitos! :ahem:
Joo, tanaakin vetta tuli Sepangissa oikein kunnolla harjoitusten jalkeen. Harjoitusten valissa se oli vaan semmoine muutaman minuutin harsomainen sade, joka ei edes kastellut kumaa rata.Jep, Australiassa sade toi hyvän boostin, mutta Malesiassa se voi sananmukaisesti vesittää kisan. Liika on liikaa veden tulollakin, monsuunisateissa ei kisoja viedä kunnolla läpi ja käy niinkuin viimevuonna.
"..on se tämä merkillinen mies tuo Schumacher, mutta hän se jotuu jälleen kantapään kautta katsomaan itseään peiliin, tuo Maranellon suuri mies"Tämä lainaus lienee taas ajankohtainen muutaman vuoden tauon jälkeen
"Sääennusteet lupaavat Sateista keliä huomiseksi ja se tietysti on Schumacherin iltarukouksen keskeinen aihe."
GFS:n malli eiliseltä, lienee jo muuttunut tuosta paljon:Tomorrow will dawn dry with clear skies, but quite cold. An area of high pressure - and with it a warmer air mass - will push in from the south-west gradually. Both practice sessions will be dry with the afternoon temperature during second practice peaking at 12 Celsius.
Saturday will begin to slowly herald a change - especially into the evening. It will remain dry throughout, with the final practice and qualifying sessions taking place in mainly sunny conditions, but patches of cloud will become more prominent during the afternoon as the beginnings of the change comes in from the west. The temperature will rise once again, with a maximum of 16 Celsius.
Then, as most of you know by now, we are set for a big change. On Monday when we first published a forecast for Shanghai, the warning signs of a shift to wet weather were beginning to surface. Over the last 72 hours the forecast models have shown significant evolution of a low pressure system bringing showers and some heavy spells of rain.
The latest prognosis is that Shanghai can expect the showers and prolonged rainfall to arrive shortly after dawn on race morning, with the window of wet weather lasting at least until the end of the day. The flow of warm air will continue as this system is driven across eastern China, with a maximum air temperature of around 18 degrees Celsius.