Saksan aika-ajot

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Eikös muuten tuomaristo ole tutkimassa tuota Schumin ja Alonson hässäkkää? Eli sitä missä nuo meinasi törmätä varikkosuoralla. Periaatteessa Ferrari ei olisi saanut antaa Schumille tuossa tilanteessa lupaa lähteä..
 

reason

Well-known member
Liittynyt
20.4.2006
Viestit
541
Bobakki sanoi:
Löysihän ne siitä, kunnes Pat Symonds kävi esittelemässä perustelunsa, miksei keksintö olisikaan ristiriidassa sääntöjen kanssa. Vähän täytyy Renault'nkin toimintatapaa ihmetellä, kun asian olisi varmaan voinut esittää FIA:n tekniselle delegaatille katsastuskikkailujen sijaan.
Ehkä Renu halus julkisuutta asialle. En yhtään epäile etteikö R olis esitellyt asiaansa myös Fialle suoraan viimeisen viikon aikana.

Toisaalta Symondsin perustelut oli mustaavalkoisella, eli kisatuomarien aikaisempia päätöksiä. Tolla logiikalla että Fia kyseenalaistaa omien tuomariensa toiminnan se voisi hylätä Renun kaikki kisat viime ja tältä vuodelta ja julistaa Sumi myös viime kauden maailmanmestariks. Sitä ne varmaan ajaa takaa. Yhdeksänkertainen wdc: Schumacher.
Edit: Eikun siis Kimi olis viime vuoden wdc, eikös Kimi ollu toinen viime vuonna!!! :thumbup:
Eli Sumi oliskin sit "vaan" 8-kertainen. Kyllä Sumin on pakko jatkaa, eihän toi kaheksan oo viä yhtään mitään......
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
azai sanoi:
Minä kun luulin että peräänajaja on aina syyllinen :confused:

Vertailen Pedron ja Ralffin historiaa, niin jaksaisin kyllä uskoa Ralffin syyllisyyteen, sen verran kamikaze tyyliin kaveri ajelee :confused:
Historia ei nyt ratkaise vaan tapahtuma. Kuljettajista kumpikaan ei syyttännyt toisiaan. Vikaa oli molemmissa.

Rosa joko ajoi mutkan pitkäksi tai käytti jostain syystä täysin muista kierroksista poikkeavaa ajolinjaa. Ralf tulkitsi tilanteen niin, että Rosa teki hänelle tilaa sisäkaarteen puolelle. Kyseessähän ei ollut kilpailutilanne.
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Meleren~ sanoi:
Minusta on erittäin "kätevä" löytää samasta topicista kaikki ajot.

En jaksa lähtee "hakemaan" mitään nippelijuttujen(harjoitukset, aika-ajot.) alotuksia . Joutuu pomppaamaan sitten topicista toiseen ja seuraamaan niitä kaikkia topicceja ja ihmetellä "missä ollaan oikein menossa."
Niin-no, tuolla tavalla tuo kaikki samassa tojkissa malli on ehkä vähän parempi, mutta tämä kaikki eri tojkissa malli on kuitenkin silleen helppo ettei tartte hyppiä monilla sivuilla etsiessään jotain kommentia...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Olipas mielenkiintoiset aikkikset. Huolimatta ulosajosta Räkä ajoi mahtavan ajon. Ferrari oli selkeästi nopeampi auto mutta niin vain McLarenin ensimmäinen paalupaikka tuli kuin tulikin. Ja vaikka De la Rosalla olikin ongelmia ajoi Räkä melkein kaksi sekunttia nopeamman kierroksen :thumbup:
Positiivista oli myös että Hondat olivat monen kilpailun tauon jälkeen kilpailukykyisiä. Ja erittäin tasaisia. Button voitti Barrichellon alle kymmenyksen turvin. Mutta pahoin pelkään että huomisessa kisassa niin Räkä kuin molemmat Hondat joutuvat antamaan periksi takaa tuleville.
Sillä vaikka Renault jäi sijoille 5&7 :eek!: oli tulos varmastikkin seurausta enemmänkin raskaalla autolla ajamisesta kuin kilpailukyvyn tippumisesta.
Myöskin erittäin positiivinen juttu oli huomata Super Agurin uuden auton kilpailukyky. Entinen Arrowssin porukka ei ole myöskään menettänyt taitojaan mihinkään taukonsa aikana. :alppu:
Tallikavereiden suorituksia vertaillessa voi helposti todeta että Räikkönen ja Sato olivat huomattavasti parempia kuin tallikaverinsa. Tosin De la Rosalla oli ongelmansa ja Yamoto ajoi vanhemmalla rungolla kuin tallikaverinsa.
Tasaisimmat tallikaverit aika-ajoissa olivat BMW-Sauberin kuskit. Aika-ajot olisivat voineet mennä tosin paremminkin mutta kuljettajat ottivat varmasti autostaan kaiken irti sillä Villeneuve voitti Quick-Nickin 68 sekunnin sadasosalla.
Säälittävintä aika-ajoissa oli katsoa Jarno Trullia, väheksymättä Alberssin moottoririkkoa, kun tiesi että jälleen Trulli starttaa hänniltä. Vielä kun tallikaveri jälleen törttöili omissa aika-ajoissaan niin tuli mieleen kuinka epäonninen Trulli pitkä F1-ura on ollut. Toivottavasti viimeiset(?) kolme seuraavaa vuotta menevät paremmin kuin edelliset 10.
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
CaPtEeNi sanoi:
Sillä vaikka Renault jäi sijoille 5&7 :eek!: oli tulos varmastikkin seurausta enemmänkin raskaalla autolla ajamisesta kuin kilpailukyvyn tippumisesta.
Kyllä se vauhtikin näyttää hiipuvan vaan: :rolleyes:

(F1-racing.com)

Fisichella:
“I think we did the maximum we could today with the engineers and on the track,” he said. “Unfortunately though, some other cars were quicker this afternoon. There are some big gaps to the cars in front, so maybe we can expect some variation in strategy, but we will have to race hard whatever happens. It will be important to make a good start and then keep the pace. I am confident we will be quick on the long runs, so hopefully everything will come together in the race.”
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Mitä ne nyt höyryää sitä tuliko Schumi Alonson eteen vai ei. Vielä pahemmin se Honda / Toyota hässäkkä meni, eikä siitä kukaan itke mitään. Ja sen kohdalta mainittiin, että tallihenkilöstön vika, niiden tehtävä on vahtia että onko joku tulossa sisään vai ei.

Huomenna nähdään kestääkö "ihmisohjuksen" kantti, ja tuleeko virheitä. Jos virheitä rupeaa tulemaan, aiempi kovasti hehkutettu virheetön ajo ei ole ollut mitään "paremmuutta" Schumiin ja Kimiin verrattuna, vaan sitä, että auto on ollut ylivoimainen ja, ettei sitä ole tarvinnut ajaa täysiä.
 

Jacobus

Well-known member
Liittynyt
25.5.2006
Viestit
442
Mossi Superstar sanoi:
Montako kiekkaa Räksä ajoi viimeisessä sessiossa?? itsellä ei jäänyt mieleen...
Räikkönen ajoi päätössessiossa 10 kierrosta. Ja tässä kaikkien kuskien kierrosajat ja ajetut kierrokset (itse laskemani) viimeisessä sessiossa:
Koodi:
1. Kimi Räikkönen	1.14,070	10
2. Michael Schumacher	1.14,205	12
3. Felipe Massa	        1.14,569	12
4. Jenson Button	1.14,862	12
5. Giancarlo Fisichella	1.14,894	12
6. Rubens Barrichello	1.14,934	12
7. Fernando Alonso	1.15,282	12
8. Ralf Schumacher	1.15,923	 7
9. Pedro de la Rosa	1.15,936	10
10. David Coulthard	1.16,326	12
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Mahtava paalupaikka Kimille sarjan kolmanneksi parhaalla autolla. VAMOS!!!!!
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Niin sitä pitää! Tänään vierähti kivi sydämeltä, toivottavasti huomenna järkäle. :thumbup:
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Onko Norpert Hauki merssulle tehnyt Deutschland 2006 edition mallin?
 

tooby

Registered Misuser
Liittynyt
15.7.2006
Viestit
28
Taitaa Oviedon ihmisapinalle tulla kohta jo ihmisohjus housuun, kun ei enää olekaan suvereeni ykkönen. Autolta ja kuskilta on nyt tasapaino haussa. :wink: Lisäksi tallikaverikin pääsi kyykyttämään. Hieno suoritus Kimmyltä ja Ferrarilta. :thumbup:
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Loistava päivä Ferrarille. Kärkikolmikkoon mahtuivat kaikki punaiset kuljettajat - nykyiset kuin tulevatkin.
 
Viimeksi muokattu:

ShK

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
107
Mitäs sille Pedro de la Rosan autolle kävi 3 sessiossa varikolla? Paloko se?
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Jossain taisi lukea, että Pedron auton jarrulevyjen väliin oli kasautunut radalta kuminpalasia, jotka sitten syttyivät varikolla palamaan. :dunno:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
justF1fan sanoi:
Jossain taisi lukea, että Pedron auton jarrulevyjen väliin oli kasautunut radalta kuminpalasia, jotka sitten syttyivät varikolla palamaan. :dunno:
Kuminpalaset ajautuivat jarrulevyjen väliin sen jälkeen kun Pedro oli rikkonut renkaansa törmäyksessä Ralfin kanssa.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Olin aluksi sitä mieltä että Kimin paalupaikka olisi ollut selvästi kevyemmän auton ansiota mutta ilmeisesti kyseessä onkin ollut aivan nappikierros. Kimi oli ajanut mm. viimeisen mutkan läpi kaasu pohjassa. Ei tämä kovin huonolta näytä. En usko että Kimi on enempää kuin pari kolme kierrosta Ferrareita kevyempi.
 
Ylös