Salon kommentoinnit

jimpo

Well-known member
Bleu sanoi:
Salon kommenteista Ranskan kisassa sen verran, että ihan turhaan hehkutti sitä kuinka Ferrari oli parempi jarrutuksissa. Samalla olisi voinut sanoa, kuinka Toyota oli jatkuvasti parempi kiihdytyksissä.

Jos oletetaan, että kahden auton ero on puoli sekuntia.

300 km/h vauhdissa ero on matkassa vajaat 42 metriä.
80 km/h vauhdissa ero on reilut 11 metriä.
Eiköhän salo kuitenkin entisenä F1-kuljettajana tuon verran tajua? Vai luuletko, että uransa aikana joka kerta toisen auton perässä ajaessaan Mika on hehkuttanut "vitsit kun mulla on paremmat jarrut, jee!" ;) Kyllä minustakin Ferrari oli selvästi parempi jarrutuksissa.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Mika Salo on mielestäni ollut hyvä kommentaattori. Toki tekee virheitä ja hehkuttaa väärää asiaa. Mutta on tuonut tuoretta perspektiiiviä selostamoon. Salolla on niitä todellisia suhteita ja mies käyttää niitä. Osa jutuista varmaan väritettyjä. JJ:llä oli varmaan myös suhteita, mutta ei niitä paljon hyödynnetty. Miksi?

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Onhan JJ:n F1-urasta aika paljon enemmän aikaa kuin Salon.
En mä nyt ole huomannut eroa heidän jutuissaan & suhteissaan.

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Meikäläinen ainakin antaa täydet pisteet Salolle ja JJ:llekin, niinkuin Salo jossain GPssä selitteli tyylliin "aamulla kun kävelin niiden motorhomessa" öö sinne kai ei kaikkia pällistelijöitä edes päästetä. Ja kyllä ne Salon jutut on totta...

Toinen vaihtoehtohan on olla käyttämättä heitä (JJ, Salo) apukommentaatoreina.

jarkkom

Well-known member
Mutku sanoi:
:ahem: Mitä nyt välillä vähän "väritettyä muunneltua totuutta" ;)
Mua jaksaa huvittaa nämä peräkammarin pojat jotka tietää kaiken aina paremmin :thumbup:

Absolut

Private member
Salo ja JJ on olleet lähes pelastavia enkeleitä selostustiimille, ja mie oon aina Salosta tykännyt, suorasanainen kaveri joka sanoo asiat niinkuin ne sen mielestä on. Olkoot sitten väärässä tai oikeassa.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
jarkkom sanoi:
Mua jaksaa huvittaa nämä peräkammarin pojat jotka tietää kaiken aina paremmin :thumbup:
Sellainen se Salo on...

Ja nykyäänhän se tietää jo Villeneuvenkin asiat peremmin kuin Villeneuve itse :D

Rami

Well-known member
Sijainti
Lohja
Mutku sanoi:
Sellainen se Salo on...

Ja nykyäänhän se tietää jo Villeneuvenkin asiat peremmin kuin Villeneuve itse :D
Onneksi totuus löytyy täältä, täällähän kaikki viisaus sekä tieto asuu, eikö. Silti suurinosa jutuista alkaa, "mielestäni" "uskon" "luulen" etc

Todella kannattaa seurata mitä kommentaattori sanoo suorassa lähetyksessä, itse voi asian sitten tarkistaa vaikka netistä. Tosin mä seuraan kisaa (joillekin selostajat ovat kiinnostavampia :rolleyes: ) enkä niinkään välitä kommenteista.

patriot

Foorumin senaattori
Mutku sanoi:
Onhan JJ:n F1-urasta aika paljon enemmän aikaa kuin Salon.
En mä nyt ole huomannut eroa heidän jutuissaan & suhteissaan.
Kyllä siinä on suuri ero! JJ:n suhteita ei ole käytetty hyödyksi. Salo soittelee kännykällä, Villeneuvet ja muut läpi. Plussaa Salolle myös suhteista Ferrariin.. Se lupasi meille jo Ross Brawnin taktiikkanurkan!:thumbup:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Bleu sanoi:
Salon kommenteista Ranskan kisassa sen verran, että ihan turhaan hehkutti sitä kuinka Ferrari oli parempi jarrutuksissa. Samalla olisi voinut sanoa, kuinka Toyota oli jatkuvasti parempi kiihdytyksissä.

Jos oletetaan, että kahden auton ero on puoli sekuntia.

300 km/h vauhdissa ero on matkassa vajaat 42 metriä.
80 km/h vauhdissa ero on reilut 11 metriä.

Niinpä. Salon pölö ei vaan tajua että tottakai perässä olija tulee mutkassa liki ( jarruttaa tosi myöhään :p ) koska edellä olija jaruttaa aikaisemmin.

Salon vaan näytti millainen valopää hän todellisuudessa on. Ihme että sen yleensäkin on joku palkannut kuskiksi.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
tmoi sanoi:
Niinpä. Salon pölö ei vaan tajua että tottakai perässä olija tulee mutkassa liki ( jarruttaa tosi myöhään :p ) koska edellä olija jaruttaa aikaisemmin.
No kun tästäkään ei ole kyse. Vaikka se edellämenevä jarruttaisi myöhemmin, niin silti se takanatuleva ottaa matkassa kiinni kun vauhti hidastuu. Eikä kyse ole siitä kumpi on ensin siinä hitaassa kohdassa.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Ihmettelin myös suuresti varsinkin tuota Salon useamman kerran lausumaa hehkutusta Ferrarin 30 metrin kiinniottoja jarrutuksissa. Siinä, että Kyllönen tuota samaa höpötteli, ei ollut vielä ehkä mitään outoa, mutta että tuollaisella kilpailukokemuksella kuin mitä Salolla on..

Punainen

Well-known member
patriot sanoi:
... Se lupasi meille jo Ross Brawnin taktiikkanurkan!:thumbup:
Jippii. Salon poika saa paljon anteeksi jos hommaa meille "Ross Brawnin taktiikkanurkka" -ohjelman. Tuo on jokaisen tosi fanin pakko katsoa...

...ja toivottavasti tulis myös tavalliselta kanavalta. :ahem:

Felix

Well-known member
Wilpuri sanoi:
Ihmettelin myös suuresti varsinkin tuota Salon useamman kerran lausumaa hehkutusta Ferrarin 30 metrin kiinniottoja jarrutuksissa. Siinä, että Kyllönen tuota samaa höpötteli, ei ollut vielä ehkä mitään outoa, mutta että tuollaisella kilpailukokemuksella kuin mitä Salolla on..
Kyllä se Schumin jarrutuskohta oli selvästi Trullia myöhemmin sivukamerasta nähtynä. Autojen etäisyyden seuraamisen sijaan kun keskittyy vain jarrutuskohtien katsomiseen erot huomaa suhteellisen helposti(in-car kuvat ovat tässä loistavia äänien takia). Tuskin todellinen kiinniotto ihan 30-metriä oli(voitettua aikaa paremminkin), pientä tai vähän isompaa Salo lisää vain :thumbup:. Tietenkin Salo olisi voinut ilmaista asian selvemmin, nythän se meni monelle läpi Kyllös-teoriana...

Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Ei nuo Toyotan jarrut ainakaan tähän asit mitään suuria kehuja ole saaneet! Kanadassakin pamahtivat ihan ilman varoituksia!

Joten ei se mikään ihme ole että joutuu hieman aikaisemmin jarruttamaan!

Mikkoz

Well-known member
Sijainti
JKL
Kyllä itsekin mielestäni näin saman kuin Salo, eli toyota ei oikeen pysähtyny jarrutuksissa. Oisko sitten jarruissa selitys Toyotan huonoon kisa vauhtiin. Eli aika-ajon toimivat hyvin mutta kisaa eivät kestä.

Observer

Well-known member
Salo sekoili eilen kun puhui että perjantaina ajetaan pehmeillä renkailla toisinkuin lauantaina kun on kuulemma kisarenkaat alla. :rolleyes:

Abel

Well-known member
Salo sais useammin sanoa sille Pulkkiselle ja Oskarille että suu kiinni niin kuulee mitä puhutaan ja suu kiinni mulla on asiaa. Aika-ajon kooste oli ärsyttävä kun pulkkinen koitti hehkuttaa päälle just kun Salo oli aloittanut kiinnostavan jutun.

Toni_V

Well-known member
Mikkoz sanoi:
Kyllä itsekin mielestäni näin saman kuin Salo, eli toyota ei oikeen pysähtyny jarrutuksissa. Oisko sitten jarruissa selitys Toyotan huonoon kisa vauhtiin. Eli aika-ajon toimivat hyvin mutta kisaa eivät kestä.
Toyotan pysähtymismurheet ovat olleet ainakin joidenkin tiedossa jo pitemmän aikaa. Olin kyllä siinä uskossa että tälle kaudelle oltiin saatu asiaan korjausta.

Kun Mike Gascoyne liittyi Toyotaan, kuulemma tallin omakin väki sanoi että heillä on ongelmia jarrutuksen (jarrujen/jousituksen) kanssa. Mike taas oli sitä mieltä että syy löytyykin downforcen puolelta. Ja kyllähän toi auto on nyt nopeutunut...