Suggestiivi
Kusihousunörtti
Noin juuri. Siinä on sitten hauska pohtia mitä tarkoitettiin.Kakkosen nelospinnalla almalgaamaykkönen.
Noin juuri. Siinä on sitten hauska pohtia mitä tarkoitettiin.Kakkosen nelospinnalla almalgaamaykkönen.
Hammaskalustosta varmaan puhuvat tuossa, ainakin toivottavasti.Noin juuri. Siinä on sitten hauska pohtia mitä tarkoitettiin.
Tuo taisikin olla hieman varttuneemman henkilön käännös. Olisko ollut Markus Kajo?No, minulla on hyvin vähän käytännön tietoa oikean nuorison käyttämästä kielestä, mutta enpä muista tuohon törmänneeni. Kolee sentään löytyy urbaanisanakirjasta (mikä sinällään ei tietenkään kerro mitään). Kalsan se tuntee (kuten minäkin), muttei positiivisena määreenä, vaan ainoastaan merkityksessä "kylmä".
OK, eli huumorilla heitetty. Googlaamalla (suomenkielisiltä sivustoilta) saa pari ensimmäistä sivullista pelkästään negatiivisia "kalsea"-tuloksia. Pitemmälle en viitsinyt katsoa, trendi on selvä.Tuo taisikin olla hieman varttuneemman henkilön käännös. Olisko ollut Markus Kajo?
Keta osaa, keta ei!Suuresti ärsyttää "ketä" -sanan käyttö väärin. Esim. "Ketä on syyllinen?" Eikö sitä kertakaikkiaan osata sanoa oikein?
Osaatko sinua?Keta osaa, keta ei!
kyl taik noi meinate!Osaatko sinua?
Ei osaa.Keta osaa, keta ei!
Mitä sanaa sitten itse käytät arkikielessä?Limukka.
Ymmärtäisin jos sitä käytettäisiin kertomaan, että jokin limonadi on huonolaatuinen: limu+kakka->limukka. Mutta ilmeisesti näin ei ole.
Limsasta on tavattu puhua.Mitä sanaa sitten itse käytät arkikielessä?
No joo, menetteleehän sekin. Limskasta en itse tykkää. Tai limpskasta.Limsasta on tavattu puhua.
Juu, tuo plosiivi tuossa sanan keskellä on ihan tarpeettomasti lausumista hankaloittava.No joo, menetteleehän sekin. Limskasta en itse tykkää. Tai limpskasta.
Mä tykkään puolestaan limpsa-sanasta, mutta en ole viitsinyt sitä käyttää kun ei sitä kukaan muukaan tietääkseni käytä.Limsasta on tavattu puhua.
Tottakai käyttää :thumbup:Mä tykkään puolestaan limpsa-sanasta, mutta en ole viitsinyt sitä käyttää kun ei sitä kukaan muukaan tietääkseni käytä.