Il Tempo Gigante
Darth Father
Haa
Näinhän asia on.Väliaikalähdöt takas, niin loppuu se Northugin taika.
Näinhän asia on.Väliaikalähdöt takas, niin loppuu se Northugin taika.
Eri sana vaikka samaa juurta onkin.Kolee ja viilee?
Tarkoitinkin että onko nuo niitä tarkoittamiasi ynnä muita ilmenemismuotoja. Itse en oikein osaa päättää onko "kolee" mielestäni keinotekoinen vai kekseliäs käännös coolista.Eri sana vaikka samaa juurta onkin.
Eikös kolee ole sanan kolea muoto ja tarkoittaa viileää ja kosteaa lämpötilaa? Henkilöstä tuota adjektiivia käyttävä hahmo on retardi. Siis näin omasta näkökulmastani.Tarkoitinkin että onko nuo niitä tarkoittamiasi ynnä muita ilmenemismuotoja. Itse en oikein osaa päättää onko "kolee" mielestäni keinotekoinen vai kekseliäs käännös coolista.
retardi
Mua ärsyttää jostain syystä erityisesti sana "äippä".Kaikki kovissanat yms. Esim saiq, saikku = sairasloma. Mutsi = Äiti, Faija = Isä, Ja jne niitä miljoonia ärsyttäviä sanoja. Mä tykkään alkuperäsistä kuten kaikkien pitäs.
Ei siihen minusta kosteutta liity kuin sen kautta, että säästä piuhuttaessa viileässä kelissä usein myös satelee. Mutta itse sana vain tarkoittaa kylmää, viileää. Niinkuin myös "cool" englannissa. Että sikäli osuva käännös.Eikös kolee ole sanan kolea muoto ja tarkoittaa viileää ja kosteaa lämpötilaa?
Se on kalsee.Ei siihen minusta kosteutta liity kuin sen kautta, että säästä piuhuttaessa viileässä kelissä usein myös satelee. Mutta itse sana vain tarkoittaa kylmää, viileää. Niinkuin myös "cool" englannissa. Että sikäli osuva käännös.
No, minulla on hyvin vähän käytännön tietoa oikean nuorison käyttämästä kielestä, mutta enpä muista tuohon törmänneeni. Kolee sentään löytyy urbaanisanakirjasta (mikä sinällään ei tietenkään kerro mitään). Kalsan se tuntee (kuten minäkin), muttei positiivisena määreenä, vaan ainoastaan merkityksessä "kylmä".Se on kalsee.
Murrejuttuja tuokin. Parempi vain kestää.Suuresti ärsyttää "ketä" -sanan käyttö väärin. Esim. "Ketä on syyllinen?" Eikö sitä kertakaikkiaan osata sanoa oikein?
Ketä sen pitäis nyt muka kestää!?Murrejuttuja tuokin. Parempi vain kestää.
Ketä sää oot?Ketä sen pitäis nyt muka kestää!?
Kakkosen nelospinnalla almalgaamaykkönen.Se kyllä ottaa päähän kun ei hammaslääkärissä tajua yhtään, mistä puhutaan.