Entäs miten ikään ja ikääntymiseen liittyvä sanasto?Juskanen sanoi:Enään :jaska:
TOTTA!! "Enään"-sana nyppii varsinkin kirjoitetussa tekstissä tosi pahasti ja antaa kyllä kirjoittajastaan superjuntin ja erittäin sivistymättömän kuvan.Juskanen sanoi:Enään :jaska:
Kuulin ton eka kertaa vasta viime syksynä. Nyt näkyy joka puolella. Eräs proffa oikein kylvää tota.Sami H sanoi:Minua ottaa pattiin sana "NUITA" täälläkin jotkut viljelevät sitä.
Terse, Kapu!Captain Howdy sanoi:muutamia:
– palata 'astialle'
– pöllömpi
– melkein kaikki sivistyssanat
– terse
Aika naivi tervehdys.AJ sanoi:Terse, Kapu!
Ei pöllömpi lista sulla. Ei mut hei, nyt pitää mennä.
Palataan astialle!
Minua arsyttaa "itse"-sanan kaytto "mina"-sanan sijaan (vaikka sorrun siihen valilla itsekin), ja yhdysviivojen virheellinen kaytto.Matxi sanoi:Sanooko joku muka noin? Kuulostaa ihan ulkomaalaiselta, joka vasta opettelee suomenkielen alkeita.
Se mikä itseäni ärsyttää on ketä -sanan käyttö kuka -sanan sijaan. Äärimmäisen rasittavan kuuloista.
Toki tietynlaisissa teksteissa, kuten foorumipostauksissa, itse-sanan kaytto auttaa luomaan viestille sävyä.NotShee sanoi:Minua arsyttaa "itse"-sanan kaytto "mina"-sanan sijaan (vaikka sorrun siihen valilla itsekin), ja yhdysviivojen virheellinen kaytto.