Mehe Rienarsuo
Lupaavin tulokas
Nnnnggh!AJ sanoi:Tiukan paikan seksiä?
Nnnnggh!AJ sanoi:Tiukan paikan seksiä?
Dominic sanoi:Moon huomannu, että täällä Varsinais-Suomessa tuo HÄN sana on paljon laajemmin käytössä, kuin esimerkiksi Kainuussa. Siellä kaikista sanotaan SE, oli SE sitten mikä hyvänsä. Alussa olikin outoa, kun kaikki aina hänitteli kaikkia ja ittelle tuli niin epäkohtelias olo SE-sanan käytöstä (kun aloin eron huomata), että puhumpa itsekin nykyään sitten HÄN-persoonassa ainakin ihmisistä. Tosin kyllä se SEkin sieltä välillä lipsahtaa ja toki kun Kajaanissa käy niin murre puskee niin kovaa päälle, että äkkiä HÄN-sanat unholaan jää.
Mutta kaikenkaikkiaan oli outoa huomata tuollainen asia, mitä Kainuussa pidin enämpi kirjakielen juttuna...
Tiedän, että se on murretta. Olen mä siihen sillätavalla tottunut mutta harvinaisen ärsyttävän kuuloista se siltikin on. Onneksi ei työympäristössä kukaan käytä.Runar ja Kyllikki sanoi:Ihan yhtälailla Matxi tulee tottumaan länsimurteisiin kuuluvan "ketä"-sanan käyttöön, veikkaanmä. Se kun on ihan normaalia, esim. Turussa käytettyä murretta eikä esim. sanasokeutta tms.
:ahem:Moe Szyslak sanoi:Italia.
Sama. "Hyvä ohjaus viivalta"Hurmurisija sanoi:Ohjaus Mertarannan sanomana.
Kuten myös "kuuluisa..."Hurmurisija sanoi:Ohjaus Mertarannan sanomana.
Mun ehdoton suosikkini! :ahem:DFiaA sanoi:-hiinä ja hiinä
Moe Szyslak sanoi:Italia.