En yleensä puhu kirjoittaessani. Turha kuitenkin hiiltyä. Kiroilemisen sijaan voisit esimerkiksi ehdottaa Kotimaisten kielten keskukselle että omaksumastasi kammottavasta tavasta käyttää sanaa lähiaikoina tehtäisiin oikea.Älä puhu paskaa.
ootko sä se bändäri jolta kukaan ei vonkaa mut silti kaikki saa? Vai just toisteppäi?Olen joukahaisen bandwagonissa.
Okei, näköjään yleiskielellä voidaan tarkoittaa myös kirjakieltä. Mä olen aina käsittänyt, että yleiskieli on puhuttua kieltä ja siihen ei mitään säännöstöä ole. Ja tänne kirjoittamista voi pitää puhumisena siinä mielessä, että suurin osa tänne puhekieltä kirjoittaa. Ja niinku tuossa kanttarelli-toikissakin huomaa, puhekieleen on turha tuoda kirjakielen sääntöjä.En yleensä puhu kirjoittaessani. Turha kuitenkin hiiltyä. Kiroilemisen sijaan voisit esimerkiksi ehdottaa Kotimaisten kielten keskukselle että omaksumastasi kammottavasta tavasta käyttää sanaa lähiaikoina tehtäisiin oikea.
Oikeassa olet.Okei, näköjään yleiskielellä voidaan tarkoittaa myös kirjakieltä. Mä olen aina käsittänyt, että yleiskieli on puhuttua kieltä ja siihen ei mitään säännöstöä ole. Ja tänne kirjoittamista voi pitää puhumisena siinä mielessä, että suurin osa tänne puhekieltä kirjoittaa. Ja niinku tuossa kanttarelli-toikissakin huomaa, puhekieleen on turha tuoda kirjakielen sääntöjä.
Pyryf taas päättää nukkua kera kiroilujen jos meinais saada. Kylpeminen kera kauniin naisen on inhotus.ootko sä se bändäri jolta kukaan ei vonkaa mut silti kaikki saa? Vai just toisteppäi?
...jjjust. Just joo.Viime aikoina -termin käyttäminen puhekielessä tuntuis kuin kirjakieltä puhuis.
Tatuloitu Kimi stimulaattorissa!Tatulointi.
Eikös hästäki viittaa sekä risuaitaan että sitä seuraavaan sanaan, jotka yhdessä muodostavat linkin? Siis esimerkiksi #hästäki on kokonaisuudessaan hästäki. Ja risuaidan oikea nimi on ainakin wikipedian mukaan ristikkomerkki.Hästäki.
Vissiin liittyy jotenkin sosiaaliseen mediaan, mutta miksei sitä voi sanoa risuaidaksi, niin kuin aiemminkin?
Kostoks?
Emminätiedä. Radiossa tuota toitottavat, että löytyy hästäkillä sejase. Facebookia käytän jonkin verran, mutta muu some on kokolailla tuntematonta.Eikös hästäki viittaa sekä risuaitaan että sitä seuraavaan sanaan, jotka yhdessä muodostavat linkin?
Vahva komp.Hästäki.
Komp, komp.Eli miksei sen hästäkin sijaan voi sanoa avainsana tai tunniste??
Ehdottomasti.Suomessa svois mun puolestani puhua ihan hyvin suomea ja ilmaista esim. maanlaajuisissa medioissa suomeksi,
että "aiheesta löytyy lisää tviitterin tunnisteella *ögölöpölö prööt*"
tjsp.
Ei löytynyt.aiheesta löytyy lisää tviitterin tunnisteella *ögölöpölö prööt*"
tjsp.