Runar ja Kyllikki
Next door to Alice
Skumvin.K.Yrjola sanoi:Mistä se muuten tulee?
Skumvin.K.Yrjola sanoi:Mistä se muuten tulee?
Kuohuviini kuullostais vielä paremmalta jos kuohuviinistä on kyse.Formulanomi sanoi:Kyllä Skumppa kuulostaa paremmalta kuin Skumvin.
Mutta... enhän minä noista mitään tiedä mutta eikös kuohuviini nyt oo hieman eri asia kuin shamppanja?Runar ja Kyllikki sanoi:Skumvin.
Jep, just siks.K.Yrjola sanoi:No siinähän se tulikin.
Jacques sanoi:Ainakin jaskan ja Mityn (tosin havaitsin vain yhden tapauksen Mityltä) harrastama pronominien väärinkäyttö saa sapen kiehumaan lähes aina.
Lähinnä tuo, että esim. "joka" sana korvataan sanalla kuka. Tyyliin "minä tunnen Jonkin, kuka ajoi ylinopeutta" vaikka pitäisi sanoa "minä tunnen Jonkin, joka ajoi ylinopeutta". Ymmärtäisi jos nuo hahmot olisivat jotain ruotsalaisia tai mutiaisia, mutta käsittääkseni suomalaisia ovat. Tosin jaskaa kyllä epäilen romanialaiseksi.
Ei varmasti ole.Jacques sanoi:Tosin jaskaa kyllä epäilen romanialaiseksi.
Oikein.Runar ja Kyllikki sanoi:Skumppa-sanan käyttö muuten oikeesti nyppii.
Sitä käyttää usein ihmiset jotka ekaa kertaa elämässään maistaa oikeeta shampanjaa ja korostaakseen sitä että ovat ennestään kokeneita ja kansainvälisiä shampanjajuojia, höpöttävät skumppa-sanaa shampanjan juonnin yhteydessä.
Mua askarruttaa parikin erilaista ilmausta:DFiaA sanoi:erittäin - missä ihmeen erissä? - muutenkin erittäin turha korostussana
Jos muijalla on kuukautiset säännöllisesti niin hyvä, mutta jos ne on erittäin säännöllisesti niin parempi alkaa kattella ulkoruokintaa.K.Yrjola sanoi:Mua askarruttaa parikin erilaista ilmausta:
- aikoinaan ammattikoulussa (aivan, sama jossa Häkkinenkin oli ollut) todistuksessani oli 'koulussakäynnin' kohdalla mm. mahdollisuudet
* säännöllisesti
* erittäin säännöllisesti
Miten voi käydä ERITTÄIN säännöllisesti yhtään missään? Eikö 'säännöllisyys' ole maksimi sinänsä? Sama kuin sanoisi 'pyöreä' tai 'erittäin pyöreä'! Höh!
KnowHow sanoi:Jos muijalla on kuukautiset säännöllisesti niin hyvä, mutta jos ne on erittäin säännöllisesti niin parempi alkaa kattella ulkoruokintaa.
Luin... tarviiko mun ees sanoa miten tuon luin?Il Tempo Gigante sanoi:Pillimehu
Paheksun :nope:Jacques sanoi:Luin... tarviiko mun ees sanoa miten tuon luin?
Ei välttämättä.Jacques sanoi:Luin... tarviiko mun ees sanoa miten tuon luin?
Itseasiassa kun tarkemmin ajattelee niin tuohan on hyvin tasa-arvoinen sana, koska se muuntuu yhtä helposti kumpaankin suuntaan. :ahem:Il Tempo Gigante sanoi:Ei välttämättä.