Tää on hyvä. Kyseinen vitsi on vanha ja kulunut, mutta tuota "sanontaa" jaksaa vielä viljellä.Ace17 sanoi:- Pitäkää tunkkinne!
Tuo juontaa siitä vanhasta vitsistä, jossa tyypiltä menee autosta rengas mutta autossa ei ole tunkkia.Ace17 sanoi:- Pitäkää tunkkinne!
Voisipa tuota sanontaa joskus soveltaa Windowsiinkin.R.Rosset sanoi:"Toimii kuin junan vessa"
Tarkoittaa sitä, että joku toimii kunnolla. Ennenaikaan junan vessoista paskannettiin reiästä suoraan kiskoille, eli todella toimintavarma systeemi ja siitä juontaa tuo sanonta.R.Rosset sanoi:"Toimii kuin junan vessa"
http://www.youtube.com/watch?v=irzkplg7PcU :thumbup:Runar ja Kyllikki sanoi:Tuo juontaa siitä vanhasta vitsistä, jossa tyypiltä menee autosta rengas mutta autossa ei ole tunkkia.
“Mies ajoi synkkää metsätietä ja yhtäkkiä rengas puhkesi. Mies ei pystynyt vaihtamaan rengasta, koska hänellä ei ollut tunkkia. Hän lähti kävelemään eteenpäin ja noin viiden kilometrin jälkeen hän näki maalaistalon ja käveli sen pihaan. Mies jäi miettimään: - "Ei niillä varmaan ole tunkkia, ja jos niillä on, niin lainaisivatkohan ne sitä minulle"? No, mies tuli siihen tulokseen, että talossa on tunkki, mutta asukkaat eivät lainaisi sitä miehelle. Mies nappasi maasta kiven ja heitti sen ikkunan läpi ja sanoi: - "Pitäkää tunkkinne!”
Mä en ole matkustanut junalla vuosiin, otetaanko julkiskulkuneuvon saniteettitilan istuinta käyttävän matkustajan kökkö nykyisin talteen?Runar ja Kyllikki sanoi:Tarkoittaa sitä, että joku toimii kunnolla. Ennenaikaan junan vessoista paskannettiin reiästä suoraan kiskoille, eli todella toimintavarma systeemi ja siitä juontaa tuo sanonta.
Eikös siihen aikaan ollut sääntö jonka mukaan asemalla ollessa ei saanut käydä vessassa :eek!:Runar ja Kyllikki sanoi:Tarkoittaa sitä, että joku toimii kunnolla. Ennenaikaan junan vessoista paskannettiin reiästä suoraan kiskoille, eli todella toimintavarma systeemi ja siitä juontaa tuo sanonta.
Kyllä, asemalle saavuttaessa tai sieltä lähdettäessä oli syytä pidättää vielä hetki. Junan seistessä jöötin lykkääminen vessassa oli ankarasti tuomittavaa ajattelemattomuutta.Partsi sanoi:Eikös siihen aikaan ollut sääntö jonka mukaan asemalla ollessa ei saanut käydä vessassa :eek!:
Ihminen valitsee oman päätöksen / tiensä ja osa on vielä siitä päättämättä.Formulanomi sanoi:Meitä on moneen junaan! Kuinkakohan moneen ?
Eilen vaihtaessani junaa kiireessä Riihimäellä ihmetytti, kun portaissa oli niin kova ruuhka. Portaiden alapäässä ISTUI kolme teini-ikäistä tyttöä. Ihmetyttää kun ihmiset jonottivat kärsivällisesti "yhden mentävästä aukosta" mitään ko. henkilöille sanomatta" ? Meinasin räjähtää itse :mad_old: Tosin olin loppujen lopuksi itekin hiiren hiljaa , kun oli niin kiire...ja olin kieltämättä vähän hämmästynyt ja yksi Rouva sitten pyysi kohteliaasti tyttöjä siirtymään muualle istuskelemaan. Eivät ainakaan heti nousseet, ja itse jatkoin matkaa hädin tuskin ehtien ihmisten ilmoille lähtevään junaan.
Olisikohan tosiaan niin kaksimielinen kun mitä tuli mieleen.kouvotsvoni sanoi:Kuivana kakkoseen.
Mikäs se toinen mielisyys on tässä?R.Rosset sanoi:Olisikohan tosiaan niin kaksimielinen kun mitä tuli mieleen.
Pendolinoissa ja uusissa pikkujunissa taitaapi olla eri juttu. Pitääpä käydä hörpyllä ja kattella tarkemmin ens kerralla:ahem:Banaani sanoi:Kyllä niissä edelleen paskotaan kiskoille ihan vanhaan tyyliin. Tietämättömille tiedoksi.