Sanonnat joita et ymmärrä.

Rintintin

Karanteenikapiainen
"Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa."
...eikös se olisi parempi nuolaista jäätelöä ennen kuin se pyörii hiekassa?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ace17 sanoi:
- Pitäkää tunkkinne!
Tuo juontaa siitä vanhasta vitsistä, jossa tyypiltä menee autosta rengas mutta autossa ei ole tunkkia.
“Mies ajoi synkkää metsätietä ja yhtäkkiä rengas puhkesi. Mies ei pystynyt vaihtamaan rengasta, koska hänellä ei ollut tunkkia. Hän lähti kävelemään eteenpäin ja noin viiden kilometrin jälkeen hän näki maalaistalon ja käveli sen pihaan. Mies jäi miettimään: - "Ei niillä varmaan ole tunkkia, ja jos niillä on, niin lainaisivatkohan ne sitä minulle"? No, mies tuli siihen tulokseen, että talossa on tunkki, mutta asukkaat eivät lainaisi sitä miehelle. Mies nappasi maasta kiven ja heitti sen ikkunan läpi ja sanoi: - "Pitäkää tunkkinne!”

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
"vituttaa kuin pientä oravaa"

En tiedä pienen oravan vitutuksesta mutta voin kuvitella tunteen kun käpynsä oli jäätynyt.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
R.Rosset sanoi:
"Toimii kuin junan vessa"
Tarkoittaa sitä, että joku toimii kunnolla. Ennenaikaan junan vessoista paskannettiin reiästä suoraan kiskoille, eli todella toimintavarma systeemi ja siitä juontaa tuo sanonta.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo juontaa siitä vanhasta vitsistä, jossa tyypiltä menee autosta rengas mutta autossa ei ole tunkkia.
“Mies ajoi synkkää metsätietä ja yhtäkkiä rengas puhkesi. Mies ei pystynyt vaihtamaan rengasta, koska hänellä ei ollut tunkkia. Hän lähti kävelemään eteenpäin ja noin viiden kilometrin jälkeen hän näki maalaistalon ja käveli sen pihaan. Mies jäi miettimään: - "Ei niillä varmaan ole tunkkia, ja jos niillä on, niin lainaisivatkohan ne sitä minulle"? No, mies tuli siihen tulokseen, että talossa on tunkki, mutta asukkaat eivät lainaisi sitä miehelle. Mies nappasi maasta kiven ja heitti sen ikkunan läpi ja sanoi: - "Pitäkää tunkkinne!”
http://www.youtube.com/watch?v=irzkplg7PcU :thumbup:

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tarkoittaa sitä, että joku toimii kunnolla. Ennenaikaan junan vessoista paskannettiin reiästä suoraan kiskoille, eli todella toimintavarma systeemi ja siitä juontaa tuo sanonta.
Mä en ole matkustanut junalla vuosiin, otetaanko julkiskulkuneuvon saniteettitilan istuinta käyttävän matkustajan kökkö nykyisin talteen?
Eikö luonnontuotteen annetakaan enää levitä ratapölkyille?

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eikös siihen aikaan ollut sääntö jonka mukaan asemalla ollessa ei saanut käydä vessassa :eek!:

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
En tiedä noista pendolinoista ja muista uudemmista, mutta kyllä noissa ihan perus pikajunissa putoaa tuotokset vieläkin raiteille. Eikä vessaa edelleenkään saa käyttää asemalla.

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Partsi sanoi:
Eikös siihen aikaan ollut sääntö jonka mukaan asemalla ollessa ei saanut käydä vessassa :eek!:
Kyllä, asemalle saavuttaessa tai sieltä lähdettäessä oli syytä pidättää vielä hetki. Junan seistessä jöötin lykkääminen vessassa oli ankarasti tuomittavaa ajattelemattomuutta.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Meitä on moneen junaan! Kuinkakohan moneen ?

Eilen vaihtaessani junaa kiireessä Riihimäellä ihmetytti, kun portaissa oli niin kova ruuhka. Portaiden alapäässä ISTUI kolme teini-ikäistä tyttöä. Ihmetyttää kun ihmiset jonottivat kärsivällisesti "yhden mentävästä aukosta" mitään ko. henkilöille sanomatta" ? Meinasin räjähtää itse :mad_old: Tosin olin loppujen lopuksi itekin hiiren hiljaa :eek: , kun oli niin kiire...ja olin kieltämättä vähän hämmästynyt ja yksi Rouva sitten pyysi kohteliaasti tyttöjä siirtymään muualle istuskelemaan. Eivät ainakaan heti nousseet, ja itse jatkoin matkaa hädin tuskin ehtien ihmisten ilmoille lähtevään junaan.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Formulanomi sanoi:
Meitä on moneen junaan! Kuinkakohan moneen ?

Eilen vaihtaessani junaa kiireessä Riihimäellä ihmetytti, kun portaissa oli niin kova ruuhka. Portaiden alapäässä ISTUI kolme teini-ikäistä tyttöä. Ihmetyttää kun ihmiset jonottivat kärsivällisesti "yhden mentävästä aukosta" mitään ko. henkilöille sanomatta" ? Meinasin räjähtää itse :mad_old: Tosin olin loppujen lopuksi itekin hiiren hiljaa :eek: , kun oli niin kiire...ja olin kieltämättä vähän hämmästynyt ja yksi Rouva sitten pyysi kohteliaasti tyttöjä siirtymään muualle istuskelemaan. Eivät ainakaan heti nousseet, ja itse jatkoin matkaa hädin tuskin ehtien ihmisten ilmoille lähtevään junaan.
Ihminen valitsee oman päätöksen / tiensä ja osa on vielä siitä päättämättä.

"Meitä on moneen junaan, ja osa jää asemalle."

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Kyllä niissä edelleen paskotaan kiskoille ihan vanhaan tyyliin. Tietämättömille tiedoksi. :rolleyes:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Banaani sanoi:
Kyllä niissä edelleen paskotaan kiskoille ihan vanhaan tyyliin. Tietämättömille tiedoksi. :rolleyes:
Pendolinoissa ja uusissa pikkujunissa taitaapi olla eri juttu. Pitääpä käydä hörpyllä ja kattella tarkemmin ens kerralla:ahem: