Sanonnat joita et ymmärrä.

Tolerantti

Well-known member
Ylen Sankia Priha sanoi:
Kun kerta susista tuli puhe niin kaikkihan varmasti tuntevat ilmaisun susiruma.. yleensähän tätä käytetään kuvaamaan ei niin kovin sulokkaan emännän ulkokuoren esteettisyyttä.
Sanonta susiruma tulee siintä että kun aamulla heräät kohmelossa punkasta joka ei ole omasi. Tunnet kätesi puutuneeksi etkä kykene sitä liikuttamaan. Käännät katsettasi ja havaitset edellisiltaisen pokasi nukkuvan kätesi päällä. Terästät katsettasi ja lähes karjaiset kauhusta. Kuinka hemmetissä noin karmean emännän oletkin löytänyt. Puntaroit mahdollisuuksiasi livistää, mutta havaitset ne olemattomiksi koska kätesi on jumissa suohirviön alla. Miten siis päästä karkuun herättämättä kultsipuppeliasi..?
Jos toteat että karkuun pääsemiseksi olet valmis vaikka puremaan kätesi irti, on hoitosi susiruma

Varma tieto :ahem:
Eikö tähän vielä liity olennaisesti se, että jotkut petoeläimet, esim. susi, saattavat purra jalkansa poikki, jos se on jäänyt peruuttamattomasti jumiin vaikkapa rautoihin tai kallionkoloon. Jalka meni, mutta henki säästyi.

Em. nojaten epäilen myöskin "varmaa tietoasi"!:wink: Oletettavasti sinulla on raajat tallessa kuiten?

Tolerantti

Well-known member
kouvotsvoni sanoi:
Pendolinoissa ja uusissa pikkujunissa taitaapi olla eri juttu. Pitääpä käydä hörpyllä ja kattella tarkemmin ens kerralla:ahem:
Onko tekninen kehitys siis edennyt niin, että:

- höyryaikana pöntökansi auki, ja tuotos menee reaaliaikaisesti kiskoille
- sittemmin tuotos luukun päälle, polkaisu ja tuotos ratapölkyille
- uusissa junissa vesiklosetti, josta tuotos säiliöön

?

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Kumma homma että toissa talvena tuli ajeltua Pendoliinolla parin viikon välein, ja silti en muista minkälainen vessa niissä oli. Ei oo näköjään kiinnostanu.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Sitä mä en ymmärrä, kun esimerkiksi urheiluselostajat kiittävät katsojia seurasta ohjelman päätteeksi. Kuka kumma muka haluaisi sinne hikiseen ja iljanteiseen koppiin selostajasetien seuraan? :nope: :thumbfh:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
AJ sanoi:
Sitä mä en ymmärrä, kun esimerkiksi urheiluselostajat kiittävät katsojia seurasta ohjelman päätteeksi. Kuka kumma muka haluaisi sinne hikiseen ja iljanteiseen koppiin selostajasetien seuraan? :nope: :thumbfh:
Nih, ja varsinkin jossain Urheilukanavalla...eihän sitä ees kato kukaan. :p

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
AJ sanoi:
Ai jaa. Olen kuvitellut, että katsojat ovat lähettäneet sinne selostajille seura-lehtiä. Joista nämä selostajasedät sitten herrasmiehinä kiittivät. Hyvä, että tämäkin väärinkäsitys selvisi.

Sellainen sanonta tuli mieleen kuin: Ei kahta ilman kolmatta. (Miksi juuri kolmea, miksei 107:ää?)

R.Rosset

Well-known member
Formulanomi sanoi:
Ai jaa. Olen kuvitellut, että katsojat ovat lähettäneet sinne selostajille seura-lehtiä. Joista nämä selostajasedät sitten herrasmiehinä kiittivät. Hyvä, että tämäkin väärinkäsitys selvisi.

Sellainen sanonta tuli mieleen kuin: Ei kahta ilman kolmatta. (Miksi juuri kolmea, miksei 107:ää?)
Koska kolmas on kahdesta seuraava. Lausuntahan voisi olla "ei sataakuutta ilman sataaseitsemää."

yussi

Virallisesti teini
Sijainti
Suomussalmi
Micael sanoi:
"vituttaa kuin pientä oravaa"

En tiedä pienen oravan vitutuksesta mutta voin kuvitella tunteen kun käpynsä oli jäätynyt.
Minä ainakin oon kuullu version "vituttaa kuin pientä oravaa kun kyrpä jääty"
En tiedä onko vika päässä vai missä

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
yussi sanoi:
Minä ainakin oon kuullu version "vituttaa kuin pientä oravaa kun kyrpä jääty"
En tiedä onko vika päässä vai missä
'Vituttaa kuin pientä oravaa kun on käpy jäässä ja etuhampaat poikki'

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
.
Heureka!
Tää selkis mulle just :
"Parempi pyy Pivossa, kuin kymmenen oksalla"

"Pyy" on pieni kanalintu, "pivo" on olut slaavilaisilla kielillä.
Kyseessä on siis ranskalaisen "kukkoa viinissä" -ruokalajin
itäeurooppalainen muunnos "pientä kanalintua oluessa".
Ja kanalintu maistuu tietty paremmalta siinä ruoassa kuin karussa oksalla.

Näin voi käydä kun ei näe metsää puilta :

Sitä mä en täysin tajua vieläkään, notta miten kissa elää kiitoksella?

ja vielä nämä : "istu ja pala" . . . "mene ja tiedä"

Kyllä sopuli sialle antaa... vai miten se meni?
Jos on vappuna lunta katolla, niin on sitä sitten maassakin...vai missä se oli?
En tunne miestä sano Kettunen Jeesusta .... vai kuka se oli?

.

Viimeksi muokattu:

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Mä en ymmärrä, mitä Tuija Brax (vihr.) tarkoitti uutislehti 100:n uutisessa, jossa mainittiin: "Hänen (Braxin) mukaansa alkoholin hintaa on katsottava kautta linjan.". Siis mitäh?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
geiloord sanoi:
Mä en ymmärrä, mitä Tuija Brax (vihr.) tarkoitti uutislehti 100:n uutisessa, jossa mainittiin: "Hänen (Braxin) mukaansa alkoholin hintaa on katsottava kautta linjan.". Siis mitäh?
No se viittaa Kolmannen linjan muinaisiin pirtutrokareihin, jotka otti viinasta jopa tuplahinnan Alkoon verrattuna! Pakko olla noin. Miten muuten viinan hintaa vois "katsoa kautta linjan".
Tarkotti siis, että viinan hintaa tarttee nostaa niin korkeelle että pontikkatrokareita ja salakuljettajia alkaa taas ilmaantua myymään viinaa linjoille. :ahem: :ahem:

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Runar ja Kyllikki sanoi:
No se viittaa Kolmannen linjan muinaisiin pirtutrokareihin, jotka otti viinasta jopa tuplahinnan Alkoon verrattuna! Pakko olla noin. Miten muuten viinan hintaa vois "katsoa kautta linjan".
Tarkotti siis, että viinan hintaa tarttee nostaa niin korkeelle että pontikkatrokareita ja salakuljettajia alkaa taas ilmaantua myymään viinaa linjoille. :ahem: :ahem:
Noni. Näinhän sen on pakko olla! Mä arvasin että forumilta löytyy vastaus tähänkin mieltä vaivanneeseen pulmaan. Kiitoksia, voin taas nukkua yöni rauhassa :thumbup: