Sattuipa palvelus/sivariaikana

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Entäs muuten, jos isi/suku ei onnistunutkana pakottamaan kumpaankaan, niin saako täällä hötkyillä vapautusaikojens riemuilla? Tai, niinku mä, jos oli hetken aikaa tavallaan armeijan "alaisuudessa", mutta ei ole koskaan käynyt päivääkään armeijaa? Miten on mun laitani? Saanko kertoa parhaat palat sotilaskarkuriajoistani?

markoj

Custom User
Mulla oli just samanlaista ku Pekkiksellä, mutta ylenemiskielto tuli mulle itelle. Kovasti oon ootellu sen loppumista ja niitä korpin natsoja.

Örfil

Guest
Entäs muuten, jos isi/suku ei onnistunutkana pakottamaan kumpaankaan, niin saako täällä hötkyillä vapautusaikojens riemuilla? Tai, niinku mä, jos oli hetken aikaa tavallaan armeijan "alaisuudessa", mutta ei ole koskaan käynyt päivääkään armeijaa? Miten on mun laitani? Saanko kertoa parhaat palat sotilaskarkuriajoistani?
Anna palaa. Mulla on yks teini-iän aikainen kaveri joka ei pärjännyt viikkoa pitempään intissä kun se jo pätki alikessua hönöön, ei vaan kestä auktoriteettejä. Sai sitten ns. "hullun paperit". Mutta on tosi mukava ja fiksu jäbä. Mutta laiskuuttaan se ei sieltä luistanut, ei vaan hermo kestänyt komentamista.

Sue_me

Well-known member
Palvelustoveri hötkyili josta johtuen meinasin saada kuulan kalloon ampumaleirin jantteriradalla.

Se oli huisia se.

Jallmari

Well-known member
Sijainti
Lieto
Yks hauska muisto on marraskuulta 2007, Rovajärven reissulta. Ittellä oli alla Linkki-Eemeli, eli Sisu E11 6x6, jossa viestintäkontti kyydissä. Sen sai jopa ajaa Niinisalosta Rovalle, kun oli 4 metriä korkea eikä mahtunu junaan.

Mutta itte insidentti oli semmone, että keskiyöllä tuli käsky lähteä uusiin asemiin joten paineltiin niin perkeleesti joku 40km. Kieltämättä hiukan väsytti. Perille kun päästiin, niin auton sammuttua sammui kuskikin, siihen ratin päälle.

Seuraava muistikuva oli noin klo 5 aamulla kun säpsähdin hereille. Ei muutakuin kamat niskaan ja ettimään leiriä. Ehtisin sopivasti nimenhuutoonkin vielä.

Kerrankin säästyi auton navettamiselta ja niiden perkeleen mastojen (24 ja 12 metriset) ja narujen säädöltä. :cool:

Ja toinen hauska juttu oli sen 700km:n meno- ja tulomatkan kyydissä olleen skapparin nikotiiniaddiktio. Kohteliaasti matkan alussa kysyi saako polttaa autossa. Yhtä kohteliaasti kielsin luutnanttia, kun en itse polta (ja olihan se muutenkin kiellettyä).

Joten joka pysähdyksellä luti veti kessun autosta noustessa ja ennen autoon nousua. Eikä paljoa puhunut matkalla. :eek:

Örfil

Guest
Vähän sama juttu kuin Sue:lla ja olen sen täällä jo jossain muodossa kertonutkin: olin "Rysässä" eli Russarö:ssä päivystäjänä ja yhtäkkiä tykkimiehet juoksi yhdestä tuvasta ulos huuutaen että "sillä on ase". Paskat housussa juoksin tupaan ja siellähän se yks sekopää oli rynkky kädessä ja uhkasi että lasauttaa.

Sain siltä puhumalla pyssyn pois ja putkaanhan se sitten meni. Taluttelin seuraavana päivänä kaveria suomi -kp olalla ulkona putkasta ja kyselin että mikä sulla napsahti? Oli vaan silloin edellispäivänä lomilta palatessaan päissään ja alkoi samantien "sivariksi". Se tiesi sille lisäpäiviä, siihen aikaan ei vähällä päässyt. Oli vähän erikoinen tyyppi.

Mutta silloin pelkäsin ihan oikeasti ekan kerran että henki lähtee kun sinne tupaan piti mennä, ja mun oli pakko vaan mennä koska olin vastuussa päivystäjänä asiasta. Kaikki muut ryysi pihalle karkuun...

Sue_me

Well-known member
Vähän sama juttu kuin Sue:lla ja olen sen täällä jo jossain muodossa kertonutkin: olin "Rysässä" eli Russarö:ssä päivystäjänä ja yhtäkkiä tykkimiehet juoksi yhdestä tuvasta ulos huuutaen että "sillä on ase". Paskat housussa juoksin tupaan ja siellähän se yks sekopää oli rynkky kädessä ja uhkasi että lasauttaa.

Sain siltä puhumalla pyssyn pois ja putkaanhan se sitten meni. Taluttelin seuraavana päivänä kaveria suomi -kp olalla ulkona putkasta ja kyselin että mikä sulla napsahti? Oli vaan silloin edellispäivänä lomilta palatessaan päissään ja alkoi samantien "sivariksi". Se tiesi sille lisäpäiviä, siihen aikaan ei vähällä päässyt. Oli vähän erikoinen tyyppi.

Mutta silloin pelkäsin ihan oikeasti ekan kerran että henki lähtee kun sinne tupaan piti mennä, ja mun oli pakko vaan mennä koska olin vastuussa päivystäjänä asiasta. Kaikki muut ryysi pihalle karkuun...
Tuollaisiin neuvotteluihin ei juuri haluaisi joutua. Entinen työkaveri joutui veljensä kanssa tuollaiseen tilanteeseen, eikä se päättynyt ihan hyvin (ei tosin tapahtunut intissä).

markoj

Custom User
-Äh vittu, liian huono.-

Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Opeteltiin ryömintää ja sit yhellä vähän läskillä mopolla jäi perse vähän ylös niin kouluttaja paino sen perseen alas maata vasten mutta siellä oliki alla terävä kanto, joka meni vattasta läpi että rutsista vaan ja siihen kuoli sit se mopo.
Tuohan juttuhan on Pentti Haanpään romaanista. Tosin jonkin verran matkan varrella näemmä vääristynyt.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tuohan juttuhan on Pentti Haanpään romaanista. Tosin jonkin verran matkan varrella näemmä vääristynyt.
Jollakin painollahan/prässillähän sen romaanin varmaan sais oikeamaan.

Siis jos kyseessä on kirja, ei mustalainen.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Siviilipalvelusmiehiltä olen saanut tietooni, että Lapinjärven koulutuskeskuksessa on Kimble. Ei tunnettu Karjalan prikaatissa sellaista.

Jälleen yksi esimerkki siitä, kuinka sivareilla on kaikki helpompaa ja paremmin ja varusmiespalvelus soveltuva vain tosi karjuille.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Harjoiteltiin Utössä kranaatinheittoa miinakäsikranaateilla (siis ihan oikeilla räjähtävillä eikä millään dummy-virityksillä). Ideana oli heittää se kranaatti kalliolta alas kohti merta, mutta pelotti niin saatanasti, että se räjähtää suoraan käsiin, joten puristin varmistinta jotakuinkin kouristuksenomaisesti, mikä tietysti haittasi heittoa siinä määrin, ettei se kranaatti lentänyt sinne minne piti vaan lipes suoraan siihen eteemme kalliolle. Mentiin aika haipakkaa rähmälleen koko sakki kapiaisia myöten. Mutta komee oli räjähdys eikä kukaan edes loukkaantunut :ahem::ahem::ahem:

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Siviilipalvelusmiehiltä olen saanut tietooni, että Lapinjärven koulutuskeskuksessa on Kimble. Ei tunnettu Karjalan prikaatissa sellaista.

Jälleen yksi esimerkki siitä, kuinka sivareilla on kaikki helpompaa ja paremmin ja varusmiespalvelus soveltuva vain tosi karjuille.
Oliko teillä edes Mustanaamioita?