Ainaskin on muutettava ripustusten tankojen pituuksia.J.Heldenview sanoi:Mites takaripustukset? Onko ne yleensä alatukivarsiltaan kuin yksöis- vai kaksoiskölisissä vai jotain siltä väliltä? Jos auto on edestä yksöis- tai kaksoiskölinen niin onkohan takapätä myös muutettava ettei mene pyöränkulmat solmuun
No nehän nyt kiinnitetään auton vaihteistoon ja mahdollisesti myös moottoriin. NoOkeiJooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooJ.Heldenview sanoi:Mites takaripustukset? Onko ne yleensä alatukivarsiltaan kuin yksöis- vai kaksoiskölisissä vai jotain siltä väliltä? Jos auto on edestä yksöis- tai kaksoiskölinen niin onkohan takapätä myös muutettava ettei mene pyöränkulmat solmuun
Nojoo osa lähteestä on tämä:Observer sanoi:Pitääköhän Sauberin ajaa koko vuosi samalla kehitysversiolla? Ferrari ainakaan tuskin kehittää tuota F2004B:hen suunniteltua moottoria eteenpäin kun F2005 saapuu.
Eli uusi moottori mallia 2005 mutta uuteen-uuteen Ferrariin tulee vieläkin uudempi patti.Moottoriksi Sauber saa Ferrarin upouuden voimanlähteen, jota Maranellon tähdet käyttävät neljässä ensimmäisessä kilpailussa F2004B -autossaan. Kun Ferrari tuo tämän vuoden F2005 mukaan Espanjan kilpailuun toukokuussa, siinä on taas uusi moottori ja sitä Sauberille ei enää anneta.
Niinpä. Aina vaan hehkutetaan sitä kuningasideaa kaksoisköliä eikä tiedetä yhtään mitä takana onJones sanoi:Ainaskin on muutettava ripustusten tankojen pituuksia.
Jacquesin :jaska: :jaska: :jaska:FO110K sanoi:jaskan kypärä sopii kuin nenä päähän tuon auton värityksen kanssa, onko enne maailmanmestarin paluusta lajin huipulle?
auto ainakin näyttää hyvältä:thumbup:
juujuu KIITOS asia selvisi onko se myös niin että ne tiimit jotka käyttävät kaksoisköliä eivät käytä mitään erillisiä sivuilmanohjaimia?FO110K sanoi:tiedätkö millainen köli purjeveneissä on? laita kaksi semmoista vierekkäin, ja levitä alaosia ulospäin sen verran että niiden väliin tulee "tunneli"...
sama F1 autossa mutta pienemmässä kaavassa, eli kaksoiskölin ollessa kyseessä molempien etupyörien alimmille tukivarsille on omat ulokkeet kummallakin puolen runkoa joihin ne kiinnitetään.
yksöiskölissä taas rungon alla on vain yksi kiinnitypiste johon kiinnitetään sekä vas. että oik. tuenta
Ferrarin yksöisköli, köli on siis tuon etusiiven ison "B" kirjaimen yläpuolella kuvassa, molempien renkaiden alatukivarret tulevat yhteen köliin kiinni.
Williams: huomaa etusiiven FedEx sanan yläpuolella rungosta alaviistoon työntyvä tummansininen osa, tällaiset on siis auton molemmilla puolin jolloin väliin jää "tunneli" eli muodostavat kaksoiskölin...
toivottavasti selvensi asiaa edes hieman
mielestäni muuten ovat aika lähellä toisiaan aerodynaamisesti esmes ferrari & mclaren (sivu ohjaimien suhteens siis).NiPzyyZ sanoi:juujuu KIITOS asia selvisi onko se myös niin että ne tiimit jotka käyttävät kaksoisköliä eivät käytä mitään erillisiä sivuilmanohjaimia?
sori, typoJacques sanoi:Jacquesin :jaska: :jaska: :jaska:
Jones sanoi:Toi nimi tuolle F2004B tulee muuten (kuten F2003GA Gianni Agnelista) kanssa nimestä. F2004B niinkuin Bernie:ahem:
juu siksi juuri ajattelin kysyäFO110K sanoi:mielestäni muuten ovat aika lähellä toisiaan aerodynaamisesti esmes ferrari & mclaren (sivu ohjaimien suhteens siis).
ilmeisesti tuolla parannetaan auton alle meneviä virtauksia,
eli suurimmat erot sitten olisivat pohjalevyssä jne...
juu, ja sääli isnänsä kun Sauberin auto on yks tän vuoden kauneimmista tähän mennessä...Bobakki sanoi:Onpa hieno, tolla pärjätään varmasti -kommenttien vastapainoksi on varmaan syytä kertoa, että Sauberilla on ollut suuria ongelmia saada auto tasapainoon Barcelonassa. Peter Sauberkin ehti jo antamaan lausunnon, jossa myönsi, että jokin on vialla.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=77369Joni sanoi:Uus siipi? :doubtful: