Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Terrrrrrrrrrrrrrrrrrvemenoa, Alonso :D Ai mikä ego? Hieno mies tämä Mattiacci :thumbup:

http://www.suomif1.com/2014/10/paljastus-ferrari-neuvottelu-paattyi-raivoon-fernando-alonso-rajahti/
Yrittikö Alonso bluffia, Mclaren soppari allekirjoitusta vaille pöydällä ja vaatii palkan 3-kertaistamista vain sillä perusteella että Ferrari ei ole toimittanut hänelle mestaruusautoa, vai oliko tästä "pykälä" sopparissa. Kuvastaa kaverin kusipäisyyttä, vähän sama kuin duunari vaatisi palkan 3-kertaistamista sen takia että firma tekee tappioita ja tulosbonukset on jäänyt saamatta!

Team - yhdessä menestyminen - yhdessä häviäminen ei kuulu Alonson ajatuksenkulkuun. Minä, minä, minä, minä...
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tämä Mattiaccihan alkaa vaikuttaa juuri sellaiselta johtajalta mitä Ferrari tarvitseekin. Kyllä minä olen sitä mieltä että tallin johtaminen on tallipäällikön tehtävä, ei kuljettajan. Se on nähty monta kertaa joukkuepeleissäkin että kun pelaajat alkavat hyppiä valmentajan silmille ja johtamaan joukkuetta valmentajan sijasta, niin se ei ole johtanut mihinkään hyvään. Vähän sama juttu on tässäkin, että kuljettajien ensisijainen tehtävä on keskittyä ajamiseen ja tallipäällikkö alaisineen järjestää heille siihen mahdollisimman hyvät puitteet. En minä usko että kyseessä on mikään sattuma että Ferrarin viimeisin menestysjakso sijoittui juuri siihen aikakauteen kun tallissa oli kunnon johtaja (Todt) joka ei antanut alaistensa hyppiä silmille.
 

pekeke

Well-known member
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
136
Tämä Mattiaccihan alkaa vaikuttaa juuri sellaiselta johtajalta mitä Ferrari tarvitseekin. Kyllä minä olen sitä mieltä että tallin johtaminen on tallipäällikön tehtävä, ei kuljettajan. Se on nähty monta kertaa joukkuepeleissäkin että kun pelaajat alkavat hyppiä valmentajan silmille ja johtamaan joukkuetta valmentajan sijasta, niin se ei ole johtanut mihinkään hyvään. Vähän sama juttu on tässäkin, että kuljettajien ensisijainen tehtävä on keskittyä ajamiseen ja tallipäällikkö alaisineen järjestää heille siihen mahdollisimman hyvät puitteet. En minä usko että kyseessä on mikään sattuma että Ferrarin viimeisin menestysjakso sijoittui juuri siihen aikakauteen kun tallissa oli kunnon johtaja (Todt) joka ei antanut alaistensa hyppiä silmille.
Totta. Eiköhän formulatalli ole kuin mikä tahansa organizaatio.
Pitää saada maksimi irti koko porukasta. En tiedä sitten miten Enzon aikana hommat hoidettiin :)

No pääasia että Mattiacci tuntuu tulevan myös hyvin toimeen Kimin kanssa. :)

Ehkä Fiat halusi vähän viileämmän kaverin tilalle korvaamaan Montezemolon, joka
vaikutti kyllä italialaisen perikuvalta.
Lisäksi Alonson diivamaisuus (?) on varmaan kiristänyt Ferrarilla jo parin kauden katteluiden jälkeen.

Sitten oli tämä mies Domenicali, joka oli minun mielestä kyllä ihan hyvä tallipäällikkö.
Isoja muutoksia, kai nyt yritetään kääntää laivaa.
 
Viimeksi muokattu:

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
Yrittikö Alonso bluffia, Mclaren soppari allekirjoitusta vaille pöydällä ja vaatii palkan 3-kertaistamista vain sillä perusteella että Ferrari ei ole toimittanut hänelle mestaruusautoa, vai oliko tästä "pykälä" sopparissa.
Ettei tuo huhu Vettelin palkasta olisi Ferrarin julkaisema näpäytys Alonsolle. Alonso on vaatinut 60 miljoonaa vuodessa ja vaikka Vettel ei sitä todennäköisesti saakaan, niin talli on laittanut huhun liikkeelle, että ovat antaneet Vettelille sen verran rahaa, mitä Alonso on pyytänyt :D
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Samurai sitten vissiin lähdössä. :D Yksi asia mikä pisti silmään jossain uutisessa oli se, että Vettelin palkka Ferrarilla yli 60miljoonaa/vuosi? :eek::confused:

E. Jaa ed. viestissähän tuosta asiaa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288749837309.html

Muutoksen tuulet puhaltavat edelleen Maranellossa. Puhuri tarjoaa myös Kimi Räikköselle toiveita siitä, että Ferrari ehkä pystyy vielä rakentamaan huomattavasti nykyistä paremman auton ennen kuin hän vetäytyy F1-sarjasta.

Ferrari ei saanut Red Bullin suunnittelijagurua Adrian Neweyä eikä Mercedeksen moottoripomoa Andy Cowellia. Italialaistalli on kuitenkin pystynyt värväämään ensi kaudeksi pätevää väkeä.

Uusista vahvistuksista arvokkain on Mercedes AMG:ltä tuleva Wolf Zimmermann. Hän erikoistui Mercedeksen katuautojen suunnittelussa energiankierrätysjärjestelmiin.

Juuri hybriditeknologia on ala, jossa Ferrari on ollut Mercedestä selvästi perässä. Zimmermannin odotetaan paljastavan Ferrarille muutamia mielenkiintoisia salaisuuksia Mercedeksen F1-voimanlähteestä.

Nelinkertainen maailmanmestari Sebastian Vettel tuo Ferrarille monta hyvää insinööriä. Samalla hänen siirtonsa heikentää Red Bullin insinööriosastoa.

Red Bullin simulaattoriohjelmaa vetänyt Riccardo Adami loikkaa Ferrarille. Hän oli Vettelin kisainsinöörinä, kun saksalainen saavutti ensimmäisen F1-voittonsa Toro Rossolla syyskuussa 2008 Monzassa.

Ferrarille on jo äskettäin tullut kaksi simulaattoriasiantuntijaa Red Bullilta. Juuri simulaattorit ovat olleet yksi Ferrarin heikkouksista verrattuna sen kovimpiin vastustajiin.

Vettelin auton päämekaanikkona tänä vuonna työskennelleen Kenny Handkammerin odotetaan myös siirtyvän italialaistalliin. Lisäksi Ferrarin tekninen johtaja James Allison on houkutellut Lotukselta työkumppanikseen vanhan kaverinsa Daniele Casanovan.

Ferrarille olisi vielä tärkeää saada aikaan sääntömuutos, joka antaa paljon enemmän vapauksia kehittää moottoripakettia kilpailukauden aikana. Tällä hetkellä Ferrari ja Red Bullia ykköstallinaan pitävä Renault ovat tehoissa Mercedestä perässä 40–60 hevosvoimaa. Ferrari on ehdottanut, että voimanlähteen kehitystä pitäisi saada jatkaa ainakin heinäkuuhun asti.
 

Tiedemies

Well-known member
Liittynyt
22.11.2009
Viestit
164
Onko homman nimi nyt niin, että Vettel kasaa tiimiään kuten Alonso teki. Eli toisin sanoen jokaisella huippukuskilla on vaatimukset tiimiään kohtaan.
Paitsi suomalaisilla, jotka eivät politikoi, esitä vaatimuksia, psyykkaa vastustajia tai pelaa pelejä (paitsi jei jei).
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Näyttää muuten siltä, että tästä kaudesta tulee voitoton kausi sitten kauden 1993, 20 vuoden putki katkeaa. Ja taitaa olla kaikkien aikojen pisin putki.
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Paitsi suomalaisilla, jotka eivät politikoi, esitä vaatimuksia, psyykkaa vastustajia tai pelaa pelejä (paitsi jei jei).
Ja Valtteri, joka iskee Clairelle silmää aina välillä ja siten petaa itsellensa asemaa tallin sisällä... ;)
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Onko homman nimi nyt niin, että Vettel kasaa tiimiään kuten Alonso teki. Eli toisin sanoen jokaisella huippukuskilla on vaatimukset tiimiään kohtaan.
Eiköhän se oli mattikakki joka siellä kasaa. Kuvittelee tekevänsä Vettelin kanssa "schumit". Ainahan saa toki yrittää, mutta kun noinkin paljon tulee uutta porukkaa niin ei puhuta ensi vuoden mestaruuksista, ottaa useamman kauden että porukka hitsaantuu kasaan ja saa tulosta aikaan.
 

MORO551

Rekisteröity käyttäjä
Liittynyt
2.7.2012
Viestit
77
E: samasta asiasta keskustellaankin jo toisessa langassa
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kimi käynyt vaatimassa itselleen uuden auton Austinin kisaan. Ja sellaisen kai saakin. Moneskohan runko muuten Vettelillä on käytössä? 3:eljäs vai 4:iides?:doubtful:

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/raikkonen-vaatii-ferrari-pomolta-uuden-rungon/4408932

Kimi Räikkönen vaati käyttöönsä uuden auton rungon Venäjän GP:n jälkeen, kertoo italialainen Omnicorse-nettisivusto.

Sivuston mukaan Räikkönen teki tallipäällikkö Marco Mattiaccille selväksi, ettei hän pysty esittämään parastaan, koska kaikki ei toimi kunnolla hänen autossaan.

- Jämäkästi mutta ilman (Fernando) Alonson Japanissa käyttämiä loukkaavia sanoja, Omnicorse kuvaili Räikkösen kommunikaatiotyyliä.
Seuraavassa osakilpailussa Yhdysvaltojen Austinissa Räikkösellä on Omnicorsen mukaan uusi runko käytössään.
Italialaiset sai vielä pienen piikinkin tuonne ympättyä espanjalaista kohtaan.:p
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Olis kyllä mukava tietää paljonko Kimi ja Vettel vaihtavat tietoa keskenään? Olisko jäykempi runko parantanut Vettelin viimeaikaista vauhtia, mene ja tiedä. Toisekseen, uskon että Kimillä on Roolia Vettelin rekrytoimisessa Ferrarille.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Oliko kauden 2014 Ferrari huonompi kuin kauden 2009 Ferrari?
Tuloksien valossa, kyllä.

2009: 1 voitto, 6 palkintopallisijaa ja 4. sija MM-sarjassa.

3. sija olisi ollut hyvin todennäköinen ilman Massan loukkaantumista. Häntä korvasi ensin Luca Badoer ja sitten Giancarlo Fisichella, ja he eivät 7 kisassa saaneet yhtään pistettä. Ferrari hävisi kolmossijan McLarenille yhdellä pisteellä.

2014: 2 palkintopallisijaa ja 4. sija MM-sarjassa. Ei oikeastaan realistisia mahdollisuuksia MM-sarjan kolmossijaan.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4978
Sijainti
Vantaa
Juuri noin. Vähän ihmetyttää puheet kauden 2009 auton surkeudesta. Hyvä auto se oli tämän kauden autoon verrattuna. Nyt kun auto oli lähes surkea, niin eipä tullut voittoa, toisin kuin 2009. Ja puikoissa oli sama kuski joka sillä "umpisurkealla" 2009 autolla voitti.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Sekin on tietenkin vähän suhteellista, että mikä mielletään huonona suorituksena. Ferrari oli voittanut valmistajien mestaruuden 2007 ja 2008 ja ottanut 17 voittoa. Joten tiputus siitä MM-sarjan neljännelle sijalle yhdellä voitolla on tietenkin aika katastrofi.

Mutta jos allekirjoittaneeltakin mielipidettä kysytään, niin olihan tämä vuosi kyllä ihan pohjanoteeraus Ferrarilta. Viimeksi ovat jääneet ilman voittoa kaudella 1993.

Jos ensi vuonna sitten taas... ;)
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Kyllä vaikuttaa siltä että Ferrari ei ole vielä edes ottanut pohjakosketusta, se on vasta edessä päin. Koko organisaatio on sekaisin kuin seinäkello, miestä vaihtuu siihen tahtiin että taitaa mennä 3 - 5 vuotta ennenkuin jotain tuloksia tuolta voi odottaa. Ensi kaudella tulee kova kisa Intian voiman ja Toro Rosson kanssa, voi olla myös että tulee samuraita ikävä kun kuljettajina on henkilöt joille auton pitää natsata just eikä melkein näppiin että tulosta tulee.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös