JoneZi
User
- Liittynyt
- 17.3.2012
- Viestit
- 7581
Jep :thumbup:Tästä näkyy hyvin kuinka tilava on Ferrarissa vaihdelaatikon alapuoli.
Jep :thumbup:Tästä näkyy hyvin kuinka tilava on Ferrarissa vaihdelaatikon alapuoli.
En muista, että Räikkönen edes olisi erityisemmin valitellut etupäätä viime kaudella. Kimi sanoi myös talvitestestien haastattelussa, ettei siinä edellisessäkään mitään vikaa ollut. Olikohan talvitestein ensimmäinen notebook, missä Ted Kravitz kertoi, että Vettel olisi viime kaudella vaatinut muutosta etupään alustaan. Samassa myös haastatteli Adrian Neweyta, jossa kysyi, että pitääkö Vettel etupään muutoksesta, Newey vastasi "luultavasti".Viime kauden autonkin sanottiin sopivan Kimin hanskaan ja mies itsekin taisi testejen jälkeen hehkua tyytyväisyyttä. Kimi oli myös kaksikosta ainoa, joka ennen kautta sen kehitykseen pääsi vaikuttamaan millään tavalla. Sitten, kun lopulta Vettel menikin kovempaa, niin auto ei yhtäkkiä enää Kimille sopinutkaan?
Testeissä kulki tietty hyvin, mutta itsellä vaan jotenkin paha pelko, että se on taas lopulta Kimi, jolla menee useampi kisa totutellessa uusiin renkaisiin, uuteen aika-ajosysteemiin tms. ja Vettel menee menojaan.
Mikä hyvyyden ja autuuden mittari tämä monkey seat nyt?Ei näyttäisi olevan vieläkään monkey seattia. Vähän ihmetyttää, jos Ferrari kokee sen hyödyttömäksi. Taitaa olla kova luotto Ferrarilla, kun voidaan 'kesken eräisellä' autolla kisata. Toki Ferrari voi käyttää FIAn katsastuksessa kaksi eri versiota autosta. Kuvissa toisenlaista versioita ei kuitenkaan ole näkynyt.
Ei se mikään mittari ole millekkään. Pistää vaan ihmetyttämään, että miksi sitä ei yhtäkkiä enää olekaan, kun se on ollut kaikilla käytössä lähes 20 vuotta. Lisäksi, kun nykyautoissa monkeyseatilla pakokaasujen avulla tehostetaan takasiiven toimintaa. Ei luulis olevan ihan mitäton komponentti autossa.Mikä hyvyyden ja autuuden mittari tämä monkey seat nyt?
Tai sitten Ferrari on keksinyt jotain muuta tai MS häiritsee ausseissa tai ei haluta näyttää uutta heti torstaina tai tai tai...Ei se mikään mittari ole millekkään. Pistää vaan ihmetyttämään, että miksi sitä ei yhtäkkiä enää olekaan, kun se on ollut kaikilla käytössä lähes 20 vuotta. Lisäksi, kun nykyautoissa monkeyseatilla pakokaasujen avulla tehostetaan takasiiven toimintaa. Ei luulis olevan ihan mitäton komponentti autossa.
Red Bull ajaa joskus ilman monkey seattia nopeilla radoilla. En yrityksestä huolimatta löytänyt säännöistä, mutta minusta ne osat joita meinataan viikonloppuna käyttää autossa, pitää ne viedä FIAn katsatukseen torstaina. En tiedä voiko jotain viedä takin alla, mutta sille se ei koskaan ole kuvissa näyttänyt. Uudet siivet yms, viedään ihan kameroiden edestä katsastukseen.Tai sitten Ferrari on keksinyt jotain muuta tai MS häiritsee ausseissa tai ei haluta näyttää uutta heti torstaina tai tai tai...
Lueskelin sääntöjä. Ymmärsin että riittää kun viikonloppuna käytettävät osat hyväksytetään eli niiden ei tarvitse olla autossa kiinni.Red Bull ajaa joskus ilman monkey seattia nopeilla radoilla. En yrityksestä huolimatta löytänyt säännöistä, mutta minusta ne osat joita meinataan viikonloppuna käyttää autossa, pitää ne viedä FIAn katsatukseen torstaina. En tiedä voiko jotain viedä takin alla, mutta sille se ei koskaan ole kuvissa näyttänyt. Uudet siivet yms, viedään ihan kameroiden edestä katsastukseen.
Hän on siirtynyt Ferrarin palkkalistoille ilmeisesti kauden 2014 jälkeen. Työskenteli sitä ennen Hamiltonin insinööritiimissä kaudet 2013-14.Onkohan tästä jo puhuttu ? No mulla on jotenkin mennyt ohi mutta eikös tuossa Ferrarin vaatteissa ole ex Mersun mies ?
Oliko jopa jossain vaihessa Hamiltonin kisa inssinä...
Scuderia Ferrari @ScuderiaFerrari 28 min28 minuuttia sitten
Jock Clear: "We know that the performance is in the car" #AusGP #redseason
https://twitter.com/ScuderiaFerrari/status/710753642509262848
2015 olivat Australiassa 1.4s Mersua perässä aika-ajossa, nyt olivat Q3 loppupuolella vain 0.5s perässä, kunnes Mersut kävivät vielä parantamassa ja Ferrarit jättivät leikin kesken, olisivat toivottavasti päässeet ainakin siihen 0.5s jos olisivat vielä ajaneet, nyt ero jäi siihen 0.8s. Joten parannusta on joka tapauksessa tullut viime vuoteen reilusti.Australian aika-ajojen kahden ensimmäisen osion jälkeen olin todella pettynyt Ferrarin vauhtiin. Olivat samassa vauhdissa Williamsin, Red Bullin ja Toro Rosson kanssa. Kolmanteen osioon paransivat, mutta silti jäi pettymys. Kyse ei edes ole siitä, että Mersu olisi tehnyt täksi kaudeksi selvästi parempaa työtä. Ferrari ei vaan ole tämän yhden aika-ajon perusteella ole mennyt muilta karkuun, eikä saanut Mersua kiinni.
Uskon, että Ferrarissa on vielä paljon parannettavaa kunhan tuovat uusia osia autoon. Lisäksi säädöt saattoivat olla hukassa, kun eivät päässeet ajamaan kunnolla kuivalla harkoissa. Ihan on Mersu lyötävissä aika-ajossa jo parin kisan päästä, jos Ferrarin kehitys lähtee rullaamaan hyvin.
Joo Melbourne ei ole aina antanut ihan oikeaa kuvaa voimasuhteista. Jos Bahrainissa ja Kiinassa näyttää samalta, niin sitten ne kirveet esille.Ajattelin enemmänkin viime kauden loppukisoja kuin Australiaa. Toivottavasta Albert Parkin rataprofiilin sopivuudessakin on iso syy eroon.