Skenejeesus
Viihdekäyttäjä
Autossa ja kuskeissa ois kyytiä, mutta taktiikoilla hävittiin Mersulle 2 ensimmäistä sijaa niin eilen kuin tänäänkin.
Mersu olisi voittanut ilman starttikämmiä kummiskin. Eilisestä ei voi sanoa mitään mutta epäilenpä ettei Hamiltonille kukaan olisi mahtanut mitään.Autossa ja kuskeissa ois kyytiä, mutta taktiikoilla hävittiin Mersulle 2 ensimmäistä sijaa niin eilen kuin tänäänkin.
Ei tästä oikeaa kuvaa voimasuhteista saanut mutta sen uskaltaa sanoa että ei olisi voittanut. Hamilton pääsi ajamalla vain Ricciardon ohi.Mersu olisi voittanut ilman starttikämmiä kummiskin. Eilisestä ei voi sanoa mitään mutta epäilenpä ettei Hamiltonille kukaan olisi mahtanut mitään.
Jostain syystä ohituksia nähtiin vähän. Jos olisi ajettu ekaan kaarteesen aika-ajojen järjestyksessä, Hamilton olisi voittanut. Mutta Rosberg voitti ja piste. Paremman lähdön otti. Eikä Vettelinkään voitto ilman turva-autoa olisi ollut varmaa, tiukka taisto olisi tullut.Ei tästä oikeaa kuvaa voimasuhteista saanut mutta sen uskaltaa sanoa että ei olisi voittanut. Hamilton pääsi ajamalla vain Ricciardon ohi.
Tehoerot jo selävsti pienemmät, kuin vaikka pari vuotta sitten kauden avauksessa kun Bottaskin ohitteli muita vasemmalta ja oikealta. Nyt oli vähän eri tilanne.Jostain syystä ohituksia nähtiin vähän. Jos olisi ajettu ekaan kaarteesen aika-ajojen järjestyksessä, Hamilton olisi voittanut.
Johtuisiko siitä että Mersu-tallit ei voi enää heittää "suoralla kaikista ohi" modea päälle?Jostain syystä ohituksia nähtiin vähän. Jos olisi ajettu ekaan kaarteesen aika-ajojen järjestyksessä, Hamilton olisi voittanut. Mutta Rosberg voitti ja piste. Paremman lähdön otti. Eikä Vettelinkään voitto ilman turva-autoa olisi ollut varmaa, tiukka taisto olisi tullut.
Miksi ohittaminen oli vaikeaa?
Kyllähän muutkin kuin mersu-tallit ohitteli viime kaudella. Eipä Rellu-moottoreita menty ohi, vaikka ei lisätehoja pitänyt tulla.Johtuisiko siitä että Mersu-tallit ei voi enää heittää "suoralla kaikista ohi" modea päälle?
Turhaa jossittelua kaikin puolin.
Jos Rellun moottoria voi vaan käyttää luotettavammin kovemmilla tehoilla nyt. Siis siinä mielessä, että viime kaudellakin tehoja olisi enemmän ollut kuin mitä radalla nähtiin, koska pannut olisi paukkuneet.Kyllähän muutkin kuin mersu-tallit ohitteli viime kaudella. Eipä Rellu-moottoreita menty ohi, vaikka ei lisätehoja pitänyt tulla.
Todennäköisesti turbo kosahtanut.Jos Rellun moottoria voi vaan käyttää luotettavammin kovemmilla tehoilla nyt. Siis siinä mielessä, että viime kaudellakin tehoja olisi enemmän ollut kuin mitä radalla nähtiin, koska pannut olisi paukkuneet.
Hyvät oli startit Ferrarimiehillä, pahoin pelkäsin että Räikkönen olisi mennyt sekaisin nappien kanssa. Toivotaan että epäluotettavuus ei tule jatkossa menoa haittaamaan.
Jokos meillä on tietoa meneekö Räikkösen moottori nyt vaihtoon, vai paloiko jotain mikä ei moottoriin liity suoraan?
Buttonin tilastoja tosin vääristää suhteessa Kimiin se, että Button ajoi uransa alkupuolen lähes poikkeuksetta tiimeissä, joilla ei ollut niinä kausina mitään mahdollisuutta taistella mestaruudesta, ja autojen tekninen laatu oli sen verran kehno, että kukaan ei yllättynyt kun matka useimmiten jäi kesken, eikä sillä ole niin väliäkään kun keskeyttää sijoilta 5-15. Viime kausi oli myös prototyypin testailua Hondan moottorilla, joten menee samaan kastiin.Laskeskelin viime vuonna eri maailmanmestareiden keskeytyksiä teknisiin vikoihin. Yllättäen Kimi ei ole ykkönen, vaan Button. Vähemmän yllättäen Hamiltonin ja Vettelin prosentit ovat puolet Kimistä, mitä eniten selittää heidän tulo formuloihin siinä vaiheessa, kun luotettavuus oli parantunut. Mutta helpolla oli esim. Hamilton urallaan päässyt, kun vain 12 kertaa on joutunut pettymään kesken kisan auton hajotessa.
Kuljettaja - Viat - Osuus
Jenson Button: 46 (16.4%)
Kimi Räikkönen: 36 (15.9%)
Fernando Alonso: 27 (10.8%)
Sebastian Vettel: 13 (8.4%)
Lewis Hamilton: 12 (7.4%)
Kuljettajien lausunnot aika-ajon jälkeen tukevat tätä teoriaa.Mersulla epäillään, että Ferrari ajoi Australian aika-ajoissa varovaisemmilla tehoilla kuin testeissä ja on sen takia todellisuudessa lähempänä Mersua.
No ei ihan näinkään..totta tämä kone voidaan Monacossa uusiokäyttää ja ottaa vaikka seuraavaan kisaan uusi kone. Toki mahdollista, että tuosta nyt joku komponentti voimayksiköstä meni ekaan kisaan.Värinä-ongelma vaivaa vieläkin? Motilla pitää ajaa 5 kisaa joten uutta vasta Monacoon...