Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Autossa ja kuskeissa ois kyytiä, mutta taktiikoilla hävittiin Mersulle 2 ensimmäistä sijaa niin eilen kuin tänäänkin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Autossa ja kuskeissa ois kyytiä, mutta taktiikoilla hävittiin Mersulle 2 ensimmäistä sijaa niin eilen kuin tänäänkin.
Mersu olisi voittanut ilman starttikämmiä kummiskin. Eilisestä ei voi sanoa mitään mutta epäilenpä ettei Hamiltonille kukaan olisi mahtanut mitään.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Mersu olisi voittanut ilman starttikämmiä kummiskin. Eilisestä ei voi sanoa mitään mutta epäilenpä ettei Hamiltonille kukaan olisi mahtanut mitään.
Ei tästä oikeaa kuvaa voimasuhteista saanut mutta sen uskaltaa sanoa että ei olisi voittanut. Hamilton pääsi ajamalla vain Ricciardon ohi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Ei tästä oikeaa kuvaa voimasuhteista saanut mutta sen uskaltaa sanoa että ei olisi voittanut. Hamilton pääsi ajamalla vain Ricciardon ohi.
Jostain syystä ohituksia nähtiin vähän. Jos olisi ajettu ekaan kaarteesen aika-ajojen järjestyksessä, Hamilton olisi voittanut. Mutta Rosberg voitti ja piste. Paremman lähdön otti. Eikä Vettelinkään voitto ilman turva-autoa olisi ollut varmaa, tiukka taisto olisi tullut.

Miksi ohittaminen oli vaikeaa?
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Jostain syystä ohituksia nähtiin vähän. Jos olisi ajettu ekaan kaarteesen aika-ajojen järjestyksessä, Hamilton olisi voittanut.
Tehoerot jo selävsti pienemmät, kuin vaikka pari vuotta sitten kauden avauksessa kun Bottaskin ohitteli muita vasemmalta ja oikealta. Nyt oli vähän eri tilanne.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Jostain syystä ohituksia nähtiin vähän. Jos olisi ajettu ekaan kaarteesen aika-ajojen järjestyksessä, Hamilton olisi voittanut. Mutta Rosberg voitti ja piste. Paremman lähdön otti. Eikä Vettelinkään voitto ilman turva-autoa olisi ollut varmaa, tiukka taisto olisi tullut.

Miksi ohittaminen oli vaikeaa?
Johtuisiko siitä että Mersu-tallit ei voi enää heittää "suoralla kaikista ohi" modea päälle?

Turhaa jossittelua kaikin puolin.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Vaikeaa nähdä Mersun kavereita tekemässä kovinkaan paljon parempia startteja tulevaisuudessa. Onhan niillä ollut noita ongelmia jo viime kaudella. Kahdesta ensimmäisestä ruudusta vaan on paljon helpompaa lähteä kuin taaempaa.

EDIT: Äh, vahingossa ihan väärään topiciin meni tämä. Modet voi poistaa, jos haluavat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Johtuisiko siitä että Mersu-tallit ei voi enää heittää "suoralla kaikista ohi" modea päälle?

Turhaa jossittelua kaikin puolin.
Kyllähän muutkin kuin mersu-tallit ohitteli viime kaudella. Eipä Rellu-moottoreita menty ohi, vaikka ei lisätehoja pitänyt tulla.
 

raka75

Well-known member
Liittynyt
13.7.2009
Viestit
364
Nyt on sitten Räikkösellä näytönpaikka. Bahrainissa Vettel on lyötävä niin aika-ajoissa kun kisassakin. Keli on lähes varmasti kuuma ja jos Kimi vielä tuoreen moottorin saa käyttöön niin selityksille ei ole enää sijaa.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Kyllähän muutkin kuin mersu-tallit ohitteli viime kaudella. Eipä Rellu-moottoreita menty ohi, vaikka ei lisätehoja pitänyt tulla.
Jos Rellun moottoria voi vaan käyttää luotettavammin kovemmilla tehoilla nyt. Siis siinä mielessä, että viime kaudellakin tehoja olisi enemmän ollut kuin mitä radalla nähtiin, koska pannut olisi paukkuneet.

Hyvät oli startit Ferrarimiehillä, pahoin pelkäsin että Räikkönen olisi mennyt sekaisin nappien kanssa. Toivotaan että epäluotettavuus ei tule jatkossa menoa haittaamaan.

Jokos meillä on tietoa meneekö Räikkösen moottori nyt vaihtoon, vai paloiko jotain mikä ei moottoriin liity suoraan?
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Jos Rellun moottoria voi vaan käyttää luotettavammin kovemmilla tehoilla nyt. Siis siinä mielessä, että viime kaudellakin tehoja olisi enemmän ollut kuin mitä radalla nähtiin, koska pannut olisi paukkuneet.

Hyvät oli startit Ferrarimiehillä, pahoin pelkäsin että Räikkönen olisi mennyt sekaisin nappien kanssa. Toivotaan että epäluotettavuus ei tule jatkossa menoa haittaamaan.

Jokos meillä on tietoa meneekö Räikkösen moottori nyt vaihtoon, vai paloiko jotain mikä ei moottoriin liity suoraan?
Todennäköisesti turbo kosahtanut.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/italialaislahde-raikkoselle-helpottava-tieto-ferrarinsa-viasta/5800048
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Nyt jäi Kimille kirittävää pisteissä. :( Toivottavasti kauden ainoa tekinen vika tuli siinä.. Ilmeisesti punainen lippu episodi aiheutti turbon kuumenemisen joten sitten ei hätää. Bahrain on onneksi muuten ollut aina todella vahva rata Ferrarille et jos jossain voidaan laittaa Mersulle kampoihinin niin siellä! Vielä voimasuhteet ei täysin optimaalisesti selvillä kiitos epätavallisen radan. Jos noin Ferrarit lähtee aina strateissa niin ei huono! Ei kirveitä kaivoon vielä!
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Tuttua Kimiä Australian kisa. Vauhti oli hyvää, mutta kisa päättyi ilman omaa syytä. Sitten kun taas auto kestää, niin eiköhän Kimi itse mokaa jossain.

Laskeskelin viime vuonna eri maailmanmestareiden keskeytyksiä teknisiin vikoihin. Yllättäen Kimi ei ole ykkönen, vaan Button. Vähemmän yllättäen Hamiltonin ja Vettelin prosentit ovat puolet Kimistä, mitä eniten selittää heidän tulo formuloihin siinä vaiheessa, kun luotettavuus oli parantunut. Mutta helpolla oli esim. Hamilton urallaan päässyt, kun vain 12 kertaa on joutunut pettymään kesken kisan auton hajotessa.

Kuljettaja - Viat - Osuus
Jenson Button: 46 (16.4%)
Kimi Räikkönen: 36 (15.9%)
Fernando Alonso: 27 (10.8%)
Sebastian Vettel: 13 (8.4%)
Lewis Hamilton: 12 (7.4%)
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Laskeskelin viime vuonna eri maailmanmestareiden keskeytyksiä teknisiin vikoihin. Yllättäen Kimi ei ole ykkönen, vaan Button. Vähemmän yllättäen Hamiltonin ja Vettelin prosentit ovat puolet Kimistä, mitä eniten selittää heidän tulo formuloihin siinä vaiheessa, kun luotettavuus oli parantunut. Mutta helpolla oli esim. Hamilton urallaan päässyt, kun vain 12 kertaa on joutunut pettymään kesken kisan auton hajotessa.

Kuljettaja - Viat - Osuus
Jenson Button: 46 (16.4%)
Kimi Räikkönen: 36 (15.9%)
Fernando Alonso: 27 (10.8%)
Sebastian Vettel: 13 (8.4%)
Lewis Hamilton: 12 (7.4%)
Buttonin tilastoja tosin vääristää suhteessa Kimiin se, että Button ajoi uransa alkupuolen lähes poikkeuksetta tiimeissä, joilla ei ollut niinä kausina mitään mahdollisuutta taistella mestaruudesta, ja autojen tekninen laatu oli sen verran kehno, että kukaan ei yllättynyt kun matka useimmiten jäi kesken, eikä sillä ole niin väliäkään kun keskeyttää sijoilta 5-15. Viime kausi oli myös prototyypin testailua Hondan moottorilla, joten menee samaan kastiin.

Kimi puolestaan on ensimmäistä kautta lukuunottamatta ajanut lähes poikkeuksetta tiimeissä, joiden pitäisi ainakin teoriassa resurssien ja tekniikan puolesta olla joka vuosi mestaruustaistossa, joten keskeytykseen johtavia teknisiä vikoja ei olettaisi olevan niin paljon. Keskeytyksillä on ollut myös paljon isommat seuraukset, kun ne ovat maksaneet Kimille voittoja ja mestaruuksia.

Tarkoitan siis, että Buttonilla on ollut siinä suhteessa paljon parempi "tuuri" teknisten vikojen kanssa, että niillä ei ole ollut mestaruustaiston kannalta mitään väliä, koska heti ensimmäisenä kautena kun alla oli mestaruuteen kykenevä auto, mestaruus myös tuli eikä se kadonnut savuna ilmaan tekniikan petettyä. McLaren-vuosina tekniikka on myös kestänyt todella hyvin, viime kautta tietenkin lukuunottamatta.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Mersulla epäillään, että Ferrari ajoi Australian aika-ajoissa varovaisemmilla tehoilla kuin testeissä ja on sen takia todellisuudessa lähempänä Mersua. Bahrainiin huhutaan myös aeropäivitystä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Mersulla epäillään, että Ferrari ajoi Australian aika-ajoissa varovaisemmilla tehoilla kuin testeissä ja on sen takia todellisuudessa lähempänä Mersua.
Kuljettajien lausunnot aika-ajon jälkeen tukevat tätä teoriaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Värinä-ongelma vaivaa vieläkin? Motilla pitää ajaa 5 kisaa joten uutta vasta Monacoon...
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Värinä-ongelma vaivaa vieläkin? Motilla pitää ajaa 5 kisaa joten uutta vasta Monacoon...
No ei ihan näinkään..totta tämä kone voidaan Monacossa uusiokäyttää ja ottaa vaikka seuraavaan kisaan uusi kone. Toki mahdollista, että tuosta nyt joku komponentti voimayksiköstä meni ekaan kisaan.

edit: mut joo, turbohan se meni, ku luki uutiset tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös