Sebastian Vettel kausi 2012 - Kolmas omassa luokassaan

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Itse asiassa epäilen. Kyllä Webber jollakin tapaa tilanteen toisi esille, jos ei sitten sanoilla, niin ainakin elkeillä.
Eiköhän se ole tuonut aina, kun mahdollista. Jos valittaisi alituiseen, niin kääntäisi vain tiimin tyystin itseään vastaan ja on kivempi olla Red Bullin toinen kuski kuin työtön kilpa-ajaja.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Tällä hetkelllä Vettel on dominoiva voima, mutta kausi 2012 ei ole mennyt aina ihan putkeen. Tässä Vettelin kootut hölmöilyt 2012. Lähde vivaf1.com

Malesian GP
- Ylinopeus varikolla FP2:ssa. 400€ sakot.
- Lisäksi kolaroi Karthikeyanin kanssa kisassa. Tästä intialaiselle varikon läpiajorangaistus.

Espanjan GP
- Ei hidastanut kisassa tarpeeksi keltaisten lippujen alueella. Varikon läpiajorangaistus.

Kanadan GP
- Törmäili Sennan kanssa FP1:ssä. Sai varoituksen.

Saksan GP
- Ohitti Buttonin radan ulkopuolelta. Varikon läpiajorangaistus, joka muutettiin 20 sekunnin aikarangaistukseksi.

Belgian GP
- Teki starttiharjoituksen varikolla. 10 000€ sakot.

Italian GP
- "Syöksi" Alonson ulos radalta. Varikon läpiajorangaistus.

Singaporen GP
- Valitus holtittomasta ajosta turva-auton takana. Ei jatkoseuramuksia.

Japanin GP
- Esti Alonsoa aika-ajoissa. Varoitus.

Vertailun vuoksi Alonson kontolla ei ole mitään, missä espanjalaista olisi tutkitty syyllisenä.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eipä yhtään puolueellinen selitys Verttiltä.

Jos Alonsoa ei ole tutkittu syyllisenä, niin kait ne asiat voisi kuitenkin listata kuten Vettelin tapauksessakin, syyttömänä mukana.

Vai tutkittiinko Vetteliä syyllisenä Malesian tapauksessa (kartinkeijo)? Vai miksi se on listalla?


Mitä muuten tulee tuohon Vettelin litaniaan, niin eipä nuista kisasuoritukseen tainnut vaikuttaa puoletkaan.. Mutta on toki hölmöillyt enemmän kuin jotku muut..
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Mitä sä mesoat Oberfeldwebel?

Nyt on kyllä katottu todella erikoisten värilasien takaa mun listaa, jos tuosta saa jotenkin puolueellista. Varsinkin, kun olen foorumin suurimpia Vettelin puolestapuhujia, jos yhtään keskusteluja seuraat. Kunhan keräsin yhteen viestiin tilanteet mistä Vetteliä on rangaistu jollain tavalla.

Alonson lista on puhdas ts. espanjalainen ei ole joutunut kertaakaan tällä kaudella FIA:n syyniin. Vettel on, vaikka osa noista onkin todella harmittomia juttuja. En minä niitä Vettelin syyllistämiseksi kirjoittanut.

Malesian kolarin olisi voinut jättää pois. Laitoin sen mukaan, koska moni tuon on varmaan unohtanut. Kunhan muistutin.

En tykkää, jos mua aletaan syyttämään todella huonoilla perusteilla. Kritiikki on eri asia kuin henkilökohtainen hyökkäys. En todellakaan tajua miksi valitsit noin aggressivisen sävyn vastatessani mun kirjotukseen.
 

chewmeister

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
108
Se ettei Alonsoa ole tutkittu kertaakaan johtuu täysin puoluellisuudesta, jos olis samat säännöt Alonsoa olisi pitänyt tutkia jo Räikkösen radalta puskemisesta Suzukassa ja Di Restan puskemisesta Monzassa näin ei ole tapahtunut mikä osoittaa selkeästi FIA:n puoluellisuuden.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Se ettei Alonsoa ole tutkittu kertaakaan johtuu täysin puoluellisuudesta, jos olis samat säännöt Alonsoa olisi pitänyt tutkia jo Räikkösen radalta puskemisesta Suzukassa ja Di Restan puskemisesta Monzassa näin ei ole tapahtunut mikä osoittaa selkeästi FIA:n puoluellisuuden.
Samaa settiä taas pukkaa :thumbdown

Räikkösen tilannetta ei varmaan tutkittu koska Alonso oli ainoa kärsijä joten kärsi jo siitä tarpeeksi. Lotuskaan ei mitään siitä alkanut mussuttamaan joten se siitä.

DiRestan tilanteessakaan ei Force India sanonut mitään, ja se oli englanniksi sanottuna "naughty", mutta en sanoisi sen olevan mitenkään pahempi.

Alonsoa ei ole pahemmin tutkittu koska ei ole pahemmin Alonsolle mitään sattunut. Pari kertaa Alonsoa on estetty AAssa ja muita pienempiä (esim. Vettel vs. Alonso Monza, Rosberg vs. Alonso Bahrain) incidenttejä on ollut jossa Alonsoa on katsottu ottavana osapuolena.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Malesian kolarin olisi voinut jättää pois. Laitoin sen mukaan, koska moni tuon on varmaan unohtanut. Kunhan muistutin.
No tästä mää harmistuinkin, eli että Vettelin listalla on tämmösiä "muistutuksia" ja sitten Alonson lista on puhdas. (eli samat muistutukset kuuluisi sillekin)

Muuten siis loistava juttu että oot tuon tiedon kaivanut/muistanut.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kertokaa mulle mitä Alonso ja Lewis on tehnyt mitä Vettel ei? Joka puolelta saa lukea miten Sebin pitäisi todistaa vielä jotain, vaikka voittaisi kolmannen mestaruuden.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13757
Kertokaa mulle mitä Alonso ja Lewis on tehnyt mitä Vettel ei? Joka puolelta saa lukea miten Sebin pitäisi todistaa vielä jotain, vaikka voittaisi kolmannen mestaruuden.
Juup. Mun mielestä ainakin Vettel on hyväkin ehdokas parhaaksi kuskiksi tällä hetkellä. Ei voi viime ajoista enää parantaakaan.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Hassuin juttu mitä olen lukenut on se, että ei ole Seb voittanut hirveästi eturivin takaa. Katsokaas valittajat Hamiltonin statseja. Lol.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Kertokaa mulle mitä Alonso ja Lewis on tehnyt mitä Vettel ei? Joka puolelta saa lukea miten Sebin pitäisi todistaa vielä jotain, vaikka voittaisi kolmannen mestaruuden.
Jännä sinänsä. en muista että vettelistä ois näin paljoa valitettu 2010.. tai sitä ennen. pidettiin lahjakkaimpana kuskina f1:ssä pitkään aikaan.
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
Jännä sinänsä. en muista että vettelistä ois näin paljoa valitettu 2010.. tai sitä ennen. pidettiin lahjakkaimpana kuskina f1:ssä pitkään aikaan.
Niinpä. Tuo on vähän sama juttu, kuin (hieman kärjistäen) Schumacherin kaikki ajotaidot on myöhemmin kiistetty ja menestys laitettu pelkästään hyvien autojen ja apumiestallikaverien piikkiin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Niinpä. Tuo on vähän sama juttu, kuin (hieman kärjistäen) Schumacherin kaikki ajotaidot on myöhemmin kiistetty ja menestys laitettu pelkästään hyvien autojen ja apumiestallikaverien piikkiin.
Ei ole vain myöhemmin. vaan asemasta tallin sisällä oli juttua jo 1992 ja 93.

Ei, ei ole lähdettä nyt tähän hätään.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Samaa settiä taas pukkaa :thumbdown

Räikkösen tilannetta ei varmaan tutkittu koska Alonso oli ainoa kärsijä joten kärsi jo siitä tarpeeksi.
Ja näinhän asia ei ole. Eihän pankkiryöstäjäkään pääse ilman oikeudenkäyntiä/tuomiota jos keikka menee reisille eikä saakaan rahoja. Ei sillä ole mitään väliä että Allu keskeytti Suzukassa, siitä olisi pitänyt tulla rangaistus ihan samalla tavalla siitä huolimatta, kärsittäväksi seuraavana kisaviikonloppuna.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Jos nyt kootaan Alonson kootut töppäilyt myös tasa-arvon nimissä, kun Vettelin ja Karthikeyanin välisen episodin tulin maininneeksi, niin itse muistan ainakin nämä:

Australian GP
- Alonson ajovirhe Q2:ssa. Jäi radan varteen.

Monacon GP
- Mukana starttikolarissa. Omasta mielestäni syyllinen.

Japanin GP
- Osui Kimin kanssa yhteen ja keskeytti.

Oliko muita?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ajoi Di Restan sääntöjenvastaisesti melkein ulos radalta, mutta ei saanut rankkua munattomien tuomareiden takia. Monzassa siis.
 
Ylös