Sebastian Vettel kausi 2012 - Kolmas omassa luokassaan

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24236
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllähän toki olisi molemmatkin kuljettajatkin kieltämättä ehkä hiukan tarkemmin toki, se myönnettäköön, voineet toki ehkä kieltämättä ajella toki. Ja paskat! Kyllä toi mun kirjoissa meni Karthikeyanin piikkiin pääasiallisesti jo siinä vaiheesssa kun olin siinä käsityksessä, että samalla kierroksella ajoivat. Voin tietysti toki olla väärässäkin toki.

Eikä kai se kolaroinneissa siirrä syytä toisen kuskin suuntaan vaikka olisi kuinka syntynyt jopa timanttinen haarukka suussa, vai hä? Ja edelleen olen sillä kannalla, että Kimille ei tuollaisia sattumuksia tapahdu. Paitsi sellaisessa tapauksessa kun tapahtuu. Toki toisaalta.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Kyllähän toki olisi molemmatkin kuljettajatkin kieltämättä ehkä hiukan tarkemmin toki, se myönnettäköön, voineet toki ehkä kieltämättä ajella toki. Ja paskat! Kyllä toi mun kirjoissa meni Karthikeyanin piikkiin pääasiallisesti jo siinä vaiheesssa kun olin siinä käsityksessä, että samalla kierroksella ajoivat. Voin tietysti toki olla väärässäkin toki.

Eikä kai se kolaroinneissa siirrä syytä toisen kuskin suuntaan vaikka olisi kuinka syntynyt jopa timanttinen haarukka suussa, vai hä? Ja edelleen olen sillä kannalla, että Kimille ei tuollaisia sattumuksia tapahdu. Paitsi sellaisessa tapauksessa kun tapahtuu. Toki toisaalta.
Olet asian ytimessä, aivan kuin Aziz:n ja kumppaneiden suusta.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ai tilanne olikin suoralla. Sori, itse katsoin että se oli mutkan ulostulossa.

Nooh, meille amatööreille puusilmille sattuu kaikenlaisia mokia kun kisoja ja tilanteita seuraa. :confused:
Oho, vihdoinkin hoksasit. Tuotahan sinulle on jankattu pari sivua tästä asiasta.

Vettelin auto ei todellakaan ollut ollut pitkään aikaan enää kaarreajossa, vaan pitoa olisi ollut siirtyä sinne oikeaan reunaan enempi, joka olisi samalla ollut ajolinja seuraavaan mutkaan. Aikaa olisi hukkunut ehkä nanosekunnin puolikas. Ei huvittanut pelata varman päälle ja tällä kertaa HRT:n yberstabiili auto kaikkien yllätykseksi joutuikin märän kanttikiven ja reunaviivan tuntumasta kiihdyttäessä pieneen luistoon, joka aiheutti osuman Vettelin takapyörään.
 

yliohjaava

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
7
Kyllähän toki olisi molemmatkin kuljettajatkin kieltämättä ehkä hiukan tarkemmin toki, se myönnettäköön, voineet toki ehkä kieltämättä ajella toki. Ja paskat! Kyllä toi mun kirjoissa meni Karthikeyanin piikkiin pääasiallisesti jo siinä vaiheesssa kun olin siinä käsityksessä, että samalla kierroksella ajoivat. Voin tietysti toki olla väärässäkin toki.

Eikä kai se kolaroinneissa siirrä syytä toisen kuskin suuntaan vaikka olisi kuinka syntynyt jopa timanttinen haarukka suussa, vai hä? Ja edelleen olen sillä kannalla, että Kimille ei tuollaisia sattumuksia tapahdu. Paitsi sellaisessa tapauksessa kun tapahtuu. Toki toisaalta.
Kimin rengas sai 2005 nurburgringillä kipeää,kun ohitti villeneuvea kierroksella.Tämä puolestaan aiheutti ripustusten hajoamisen viimeisen kierroksen alussa.Törmäystä tässä ei tosin ollut mutta Kimi joutui tehdä lukkojarrutuksen Vileeneuven peippailun takia.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kimin rengas sai 2005 nurburgringillä kipeää,kun ohitti villeneuvea kierroksella.Tämä puolestaan aiheutti ripustusten hajoamisen viimeisen kierroksen alussa.Törmäystä tässä ei tosin ollut mutta Kimi joutui tehdä lukkojarrutuksen Vileeneuven peippailun takia.
Jonka seurauksena Alonso painosti Kimin hajottamaan autonsa viimeisellä kierroksella. :rolleyes:
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Jonka seurauksena Alonso painosti Kimin hajottamaan autonsa viimeisellä kierroksella. :rolleyes:
Jep, juuri näinhän siinä tapahtui. Erittäin fiksusti tehty Alonsolta, kakkossijaan jos olisi tyytynyt ja varmistellut, Kimikin olisi voinut himmailla maaliin ja auto olisi kestänyt, tai olisi ehtinyt jopa vaihtaa sen renkaan ja voittaa silti. Ankaraa painetta päälle ja lopputulos oli kuten muistamme.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Kuvittelet siis että Vettelillä on ääretön pito ja että hän olisi voinut pidon puolesta kääntää ajolinjaltaan oikealle väistääkseen kierroksella ohitettavaa F1 kisassa.

Tästä lienee turha edes jatkaa 'keskustelua' jos väittäjät eivät edes tajua missä asemassa kierroksella ohitettava on F1 kilpailussa.
Ei se sininen lippu tarkoita että pitää väistää, kunhan hiljentää sen verran että toinen pääsee ohi. Sitten toki löytyy urpoja joita tämä ei miellytä, jonka takia sitten leikataan ohi läheltä tai vaihdetaan suoraan eteen jarrutuksessa "protestina". Joskus sitten kolisee.

Karting-keijon vika tässä tapauksessa, mutta mitään menettämättä Vettel olisi voinut tilanteen välttää, ei kuitenkaan näin halunnut tehdä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Itse näen/näin tuon täysin Vettelin syyksi. Ohittavan auton pitää jättää riittävä turvaväli ennen palaamista omalle kaistalleen. Noinhan se jo tieliikennelakikin sanoo.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Kimin rengas sai 2005 nurburgringillä kipeää,kun ohitti villeneuvea kierroksella.Tämä puolestaan aiheutti ripustusten hajoamisen viimeisen kierroksen alussa.Törmäystä tässä ei tosin ollut mutta Kimi joutui tehdä lukkojarrutuksen Vileeneuven peippailun takia.
Ja kysyttäessä Kimiltä oliko keskeytys Villeneuven vika Kimi tyytyi toteamaan että Villeneuve ei jarruta hänen autossaan..... :D
 

mazeur

Well-known member
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
156
En huomannut, että tämä kuva olisi vielä ollut täällä. Mielestäni Karthikeyanilla oli tuossa ihan tarpeeksi tilaa. Taisi vain yrittää mahdollisimman aikaisin Vettelin imuun päästä.


 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
ois vaa kartingjäbä hidastanu kovempaa ni ei ois tapahtunut mitään. Toki sillä oli varmaan menossa juuri raivoisa takaa-ajo menossa ni sattuuhan näitä! Kumpikii olisi voinut hoitaa tilanteen paremmin.
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
En huomannut, että tämä kuva olisi vielä ollut täällä. Mielestäni Karthikeyanilla oli tuossa ihan tarpeeksi tilaa. Taisi vain yrittää mahdollisimman aikaisin Vettelin imuun päästä.


Tuossa kuvassa kaksi kuljettajaa ajaa linjalla ja yksi ei. Vettel ajoi jotenkin eri linjaa kuin nuo kaksi kuskia. Jos Vettel olisi ajanut samaa linjaa, niin sivuttais liikettä ei olisi syntynyt.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Millään näkymättömällä linjalla ei tässä miun mielestä ole mitään väliä. Vettel ohittaa kierroksella jäänyttä, jättää reilun auton mentävän tilan vasemmalle puolelleen ja ohitettava ei pysy tässä tilassa vaan ajaa kuin vierellä ei olisi ketään. Kummasti vaan juurikin Vettel saa näistä pienistä kolhuista aina paskaa niskaan vaikka ei olis edes syyllinen, osin kyllä ansaitusti kun kommentointi tapahtuman jälkeen on ollut mitä on.

Tulee ihan mieleen tämä tapaus: http://www.youtube.com/watch?v=vx9zIQvrdZU
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Heh, vai on kylkeen koukannut kolarin syytön osapuoli :D
Heh. :idea:

Mut joo, tuli ehkä kirjoitettua epäselvästi, ei ollut tarkoitus ottaa kantaa tuohon 2010 vuoden tapahtumaan tai aloittaa siitä mitään keskustelua, sitä kyllä puitiin vuonna 2010 ihan tarpeeksi. Tuli vaan mieleen että jälkivääntö ja kommentointi oli hyvin samankaltaista kuin tästä nykyisestä tapahtumasta.
 
Ylös