Turboruuvi
Well-known member
- Liittynyt
- 23.3.2013
- Viestit
- 1004
Mitä väliä sillä aika-ajo nopeudella on jos Vettel on heti perässä ja menee lähdössä ohi kun Aussi ei osaa painaa oikeaa nappulaa...?
joo ei mitään
Viimeksi muokattu:
Mitä väliä sillä aika-ajo nopeudella on jos Vettel on heti perässä ja menee lähdössä ohi kun Aussi ei osaa painaa oikeaa nappulaa...?
Vettel halusi itse vaihtaa sliksit liian aikaisin ja siksi putosi. Ja olisihan se voinut mennä kisan keskivaiheilla Webberistä ohi jos olisi päässyt, ei talli kieltänyt, ainoastaan nillitykseen siirtää tallikaveri pois tieltä ei suostuttu. Ja vaikka talli olisi kieltänytkin, niin eihän se käskyjä noudata.Sinänsä tallilta kivasti pelattu kun kuskit ajaa eri taktiikalla niin että hitaampi kuski pääsee edelle. Sitten kun nopeampi kuski olisi tulossa ohi niin sanotaan että vielä on puolet kisasta jäljellä ja tilanne jäädytään. Tästä syystä Vettel tippuu varikkopysähdysten aikana Hamiltonin taakse. Sitten kun on raivannut tiensä takaisin Webberin kantaan niin ilmoitetaan että pidetään nämä sijoitukset.
Vettel vaihtoi sliksit liian aikaisin, kyllä. Kisan keskivaiheilla talli käski Vettelin pitää 3 sekunnin gapin Webberiin ja säästää renkaita. Eli talli kyllä määräsi pysymään 3 sekan päässä Webberistä. Tämän jälkeen Hamilton sai Vettelin kiinni ja silloin Vettel alkoi nillittää Markin hitaudesta. Ja Hamilton tunnetusti pääsi varikolla ohi.Vettel halusi itse vaihtaa sliksit liian aikaisin ja siksi putosi. Ja olisihan se voinut mennä kisan keskivaiheilla Webberistä ohi jos olisi päässyt, ei talli kieltänyt, ainoastaan nillitykseen siirtää tallikaveri pois tieltä ei suostuttu. Ja vaikka talli olisi kieltänytkin, niin eihän se käskyjä noudata.
Viimeisellä varikkokäynnilläkin annettiin vielä etu Vettelille tulla ensin sisään, mutta ei ihan riittänyt, Webber pysyi edellä.
Webberillä olisi ollut tietenki varaa kiristää vauhtiaan. Vettel olisi halunnut ajaa kovempaa, mutta sitä ei koskaan saada tietää olisiko Vettel voittanut kisan tuolla taktiikalla. Vaihtoehtona olisi voinut olla myös usemman sijan häviäminen liiasta rengaskulutuksesta. Red Bull -kuskit ovat itse sanoneet, että ajaminen on pelkkää renkaiden säästämistä, että sinäänsä liian yksioikoista ajattelua täällä.Sinänsä tallilta kivasti pelattu kun kuskit ajaa eri taktiikalla niin että hitaampi kuski pääsee edelle. Sitten kun nopeampi kuski olisi tulossa ohi niin sanotaan että vielä on puolet kisasta jäljellä ja tilanne jäädytään. Tästä syystä Vettel tippuu varikkopysähdysten aikana Hamiltonin taakse. Sitten kun on raivannut tiensä takaisin Webberin kantaan niin ilmoitetaan että pidetään nämä sijoitukset.
Ei tainnut ihan noin mennä. Olisi Vettel puolen kisan kohdilla saanut ihan kernaasti ohi tulla, mutta kun vollotti radioon, Webber katosi edeltä maisemaan.Sinänsä tallilta kivasti pelattu kun kuskit ajaa eri taktiikalla niin että hitaampi kuski pääsee edelle. Sitten kun nopeampi kuski olisi tulossa ohi niin sanotaan että vielä on puolet kisasta jäljellä ja tilanne jäädytään. Tästä syystä Vettel tippuu varikkopysähdysten aikana Hamiltonin taakse. Sitten kun on raivannut tiensä takaisin Webberin kantaan niin ilmoitetaan että pidetään nämä sijoitukset.
Ei tainnut noinkaan mennä. Webber ei tehnyt lainkaan eroa ennen kolmatta stoppia, eikä Vettelin kierrosaikakaan muuttunut mihinkään. Rako oli alle 2s, kun Webber meni sisään. Hamilton pysähtyi kierrosta ennen Webberiä ja nousi parin uusilla renkailla ajetun kierroksen turvin ohi Vettelin. Ihan puhtaasti varikolla Hamilton meni Vettelin edelle.Ei tainnut ihan noin mennä. Olisi Vettel puolen kisan kohdilla saanut ihan kernaasti ohi tulla, mutta kun vollotti radioon, Webber katosi edeltä maisemaan.
Hmm ja ehkä sekin, että hänellä ei ole omaa tallia jossa voisi tehdä mitä tykkää.Vettelin ainoa ongelma on siinä, että hän on aivan liian kiltti.
Tämähän on vain pr:ää; kulissi, jota pidetään pystyssä.Vettelin ainoa ongelma on siinä, että hän on aivan liian kiltti.
Jos joskus myöhemmin taas on RB:t kaksoisjohdossa, mutta Vettel johtaa ja Webber kakkosena, niin jospa se Sebi päästää Markin ohi.Vettel pyysi tehtaan väeltä voittoaan anteeksi. Ei se tosiaan mikään täysi *pää ole.
Totta. Tallin kannalta Vettel teki väärin, koska oli suuri huoli renkaiden kestävyydestä ja tietenkin talli haluaa minimoida riskit ja ajattaa autot varmasti maaliin. Kauden toisessa kisassa ei vielä ymmärretä kunnolla renkaiden toimintaa, joten varikkomuurilla oli koko ajan kylmä hiki otsalla.Webberillä olisi ollut tietenki varaa kiristää vauhtiaan. Vettel olisi halunnut ajaa kovempaa, mutta sitä ei koskaan saada tietää olisiko Vettel voittanut kisan tuolla taktiikalla. Vaihtoehtona olisi voinut olla myös usemman sijan häviäminen liiasta rengaskulutuksesta. Red Bull -kuskit ovat itse sanoneet, että ajaminen on pelkkää renkaiden säästämistä, että sinäänsä liian yksioikoista ajattelua täällä.
No ei tuossa Vettelin osalta ollut renkaiden osalta kauheasti pelättävää. Ero Hamiltoniin oli säästömoodillakin kasvanut jo 13-14 sekuntiin, joten mikäli Vettelillä olisi alkanut renkaiden osalta näyttää huonolta olisi voinut lopettaa säästelyn ja ottaa vanhoista kumeista kaikki irti, sen jälkeen varikolta uudet (tai uudemmat) ja tämän jälkeen olisi helposti ollut n. 2-3 sekuntia Hamiltonia ja Kekeä nopeampi kierroksella.Totta. Tallin kannalta Vettel teki väärin, koska oli suuri huoli renkaiden kestävyydestä ja tietenkin talli haluaa minimoida riskit ja ajattaa autot varmasti maaliin. Kauden toisessa kisassa ei vielä ymmärretä kunnolla renkaiden toimintaa, joten varikkomuurilla oli koko ajan kylmä hiki otsalla.
Mutta, me jotka seuraamme kisoja, odotamme taisteluja, yllätyskäänteitä ja rohkeita ratkaisuja kuskeilta.
niin niin. toi on just tuota media/pr-kulissia.Vettel pyysi tehtaan väeltä voittoaan anteeksi. Ei se tosiaan mikään täysi *pää ole.
"anteeksi että voitin, ei tule toistumaan"Vettel pyysi tehtaan väeltä voittoaan anteeksi. Ei se tosiaan mikään täysi *pää ole.
Juuri niin vissiinkin"anteeksi etten totellut tiimiä, ei tule toistumaan"