YTHS:llä myös erikoislääkärin vastaanotto maksoi ruhtinaalliset 10 mk vuonna 2001. Sen muistan. Nyt hinta on 2 euroa. Aika edullista edelleen. Kannattaa toki hoidattaa Münchhausenin oireyhtymänsä silloin kun se on halvimmillaan hoidettavissa.YTHS:llä ensimmäinen tarkastuskäynti on ilmainen, kannattaa toki hyödyntää ennen valmistumista.
Kyllä mulle on jäänyt sellainen kuva, että eka summa tulee siitä, kun astuu hampurin ovesta sisään, toinen siitä, kun sanoo lekurille moro, seuraava siitä, kun avaa suunsa jne. Omakin sairausvakuutukseni korvaa kaikki reseptilääkkeetkin sun muut, mutta hammaslääkärikäyntejä ei lainkaan. Oliskohan jotain neljäkympin paikkeilla ollut, kun pari kuukautta sitten kävin pienen reiän paikkauttamassa.Huomasin. Mitäköhän toi Hammaslääkärin vastaanotto (9,60 €) pitää sisällää?
- Päivää!
- Päivää, yheksäneurookuuskytä kiitos!
Mulla on parissa poskihampaassa alhaalla amalgamia. Ei oikein muovipaikat kestännä, kun tuppaan unissani puremaan leukoja yhteen sangen voimallisesti. Aika paljon lujempaa ja on kestäny. Eiks se emalgamihysteria ollu vähän ylireagointia ja lähinnä paikatessa/porattaessa paikkaa sitä voi päästä elimistöön. Nykysihän ne suojaa, ettei pääsis.Jos noin on, niin sitten on tosiaan edullinen. Täällä maksan muovipaikasta tommoset 90 euroa, sairasvakuutus maksaa vain amalgaamipaikan, joka toisaalta taas on täysin ilmainen, mutta en minä semmosta enää suuhuni halua. Hammaskivenpistosta (sisältäen hampaiden puhdistuksen ja kiillotuksen jne.) taas maksetaan keston mukaan, noin kuudellakympillä yleensä pärjää. Tarkastukset, hampaanpoistot, juurihoidot, röntgenit ja vastaavat ovat myös ilmaisia operaatioita. Puudutuspiikistä tarttee maksaa, paitti jos se on aivan välttämätön (kuten esim. juurihoidossa ja hampaanpoistossa).
6 euroa erikoislääkärin vastaanotto nykyään vähimmillään kustantaa, viime viikolla tuli käytyä.YTHS:llä myös erikoislääkärin vastaanotto maksoi ruhtinaalliset 10 mk vuonna 2001. Sen muistan. Nyt hinta on 2 euroa. Aika edullista edelleen. Kannattaa toki hoidattaa Münchhausenin oireyhtymänsä silloin kun se on halvimmillaan hoidettavissa.
Eihän noistakaan joudu kersat ja veteraanit maksaan mitään, opiskelijat pääsee kans halavalla. Perseaukiselle taas sosku maksaa.Hassua miten nuo painotukset ovat niin erilaiset Suomessa ja Itävallassa. Periaatteessa täällä on perustoimenpiteet ilmaisia, mutta ans olla, kun tarttet jotain vähän erikoisempaa suuhus :thumbfh:
On mullakin vielä pari vanhaa amalgaamipaikkaa enkä niitä ihan huvin vuoksi viitti ryhtyä korvaamaan muovipaikoilla, mutta siitä kun viimeksi on uutta amalgaamia tunkettu suuhun on jo pirun pitkä aika, joskus 90-luvulla muistaakseniMulla on parissa poskihampaassa alhaalla amalgamia. Ei oikein muovipaikat kestännä, kun tuppaan unissani puremaan leukoja yhteen sangen voimallisesti. Aika paljon lujempaa ja on kestäny. Eiks se emalgamihysteria ollu vähän ylireagointia ja lähinnä paikatessa/porattaessa paikkaa sitä voi päästä elimistöön. Nykysihän ne suojaa, ettei pääsis.
Älä heittele suuhus niitä hehkuvia hiilenpalasia ja sitten perään jääkuutioita.amalgaami reagoi herkemmin lämpövaihteluihin kuin muovipaikka ja näinollen hampaat lohkeavat huomattavasti herkemmin ja se paikka rupeaa myös helpommin falskaamaan
Tosta lämpötilaan reagoimisesta sellanen muistikuva 90-luvulta. Sillon mulle laitettiin juurihoidettuun hampaaseen iso amalgamipaikka, mutta eipä ollu aivan kaikki hermot kuollu siitä. Hitto kun talvella henkitti pakkasilmaa niin piti ottaa ilma varovasti suun oikealta puolelta, kun kylmä ilma vihlo sitä hammasta niin pirusti. Kiva pokea fillarilla pakkasessa nokka tukossa, kun suun kautta hengittäminen vihlo. Yhden talven tota kesti.En minä sitä amalgaamia välttämättä niinkään minkään hysterian takia karta vaan pikemminkin sen vuoksi, että käsittääkseni amalgaami reagoi herkemmin lämpövaihteluihin kuin muovipaikka ja näinollen hampaat lohkeavat huomattavasti herkemmin ja se paikka rupeaa myös helpommin falskaamaan (eli pääsee pöpöt paikan alle). Itseasiassa ainakin mulla on ollu nimenomaan juuri näin, muutaman kerran hampaasta lohjennut pala ja aina on olut alla amalgaamipaikka, jonka sitten korjauksen yhteydessä olen vaihdattanut muoviseksi, sen paikan kun joutuisivat jokatapauksessa uusimaan.
Joo, näin on! Jotenkin vinksahti pikavilkaisulla ajatusratas kun sotkin noi markat ja eurot eli kait siitä. OT: Hyvä huomio itselle tässä nyt miten ei enää automaattisesti tajua ylipäätään markkoja alitajunnan tasolla. :thumbfh:6 euroa erikoislääkärin vastaanotto nykyään vähimmillään kustantaa, viime viikolla tuli käytyä.
Joskus on tullut mietettyä mitä ihmeen evoluution pirullisuutta on ollutkin se, että hermopäätteet hampaissa on viritetty ihmisellä erityiseen piukeuteen. Yksinkertaisesti vittumaisinta kipulajia mitä on olemassa, on nimenomaan noiden hermojen riipiminen. Enemmän kuin minkään muun.Tosta lämpötilaan reagoimisesta sellanen muistikuva 90-luvulta. Sillon mulle laitettiin juurihoidettuun hampaaseen iso amalgamipaikka, mutta eipä ollu aivan kaikki hermot kuollu siitä. Hitto kun talvella henkitti pakkasilmaa niin piti ottaa ilma varovasti suun oikealta puolelta, kun kylmä ilma vihlo sitä hammasta niin pirusti. Kiva pokea fillarilla pakkasessa nokka tukossa, kun suun kautta hengittäminen vihlo. Yhden talven tota kesti.