Selvitetääs tämä kerralla: Punaisia päin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Albert Oil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Töytäätkö punaisia päin, mitäh?

• Punaisia päin? Ei ikänä eikä missään olosuhteissa!

Äänet: 7 11,5%
  • Aina kun silmä välttää

Äänet: 2 3,3%
  • Vain autolla, en kevyessä liikenteessä

Äänet: 0 0,0%
  • Vain pyörällä tai jalan, ei autolla konsaan

Äänet: 32 52,5%
  • No joskus lipsahtaa molemmilla mutta muuten olen hyvä jätkä

Äänet: 17 27,9%
  • Olen värisokea

Äänet: 3 4,9%

• Äänestäjiä yhteensä
    61
Vastasin lipsahduksen.
Olen aivan uskomattoman taitava liikenteessä, menen juuri täsmällisesti valojen mukaan, mutta koska olen myös äärimmäisen rehellinen niin täytyyhän myöntää että ihan joskus on lipsahtanut.

Jalkaisin turhankin usien, tosin pyrin olemaan näyttämättä huonoa esimerkkiä pikkulapsille, joten pääsääntöisesti odottelen kiltisti, jos heitä on lähettyvillä.

Autolla en tietoisesti aja päin punaisia.

Viimeksi muokattu:
En mä tarvi valoja kertomaan mulle, sitä että kulkeeko tiellä autoja. Vanhuksille, sokeille ja lapsillehan noi on ihan hyvät.

Tarkoitetaanko tässä nyt edellä ajavan auton perävaloja vai mitä häh?

Haa

Vastasin värisokeuden, vaikka erotan hyvin punaisen ja vihreän toisistaan, vaikka olenkin punavihersokea, joka todettiin ns. syynissä, mutta se ei ole, eikä ole ollut este ajokortin saamiselle. En juurikaan tahallisesti, tai vahingossakaan ajele tai kävele tahi pyöräile punaisia valoja päin. Tämä ei pois lue sitä, ettenkö olisi joskus niin epähuomiossa tehnyt.

Vastasin tuon ylimmän, koska en kyllä edes kävele punaisia päin tyhjällä tiellä.

Aina kun silmä välttää. Tosin autolla on vaikeata varmistua kaikista ilmansuunnista ja paeta poliisia, joten harvemmin. Pidän vakavempana asiana punaisia päin lipsauttamista kuin tahallisen huolellisesti menemistä. Siihenkin olen toki syyllistynyt.

Fillarilla ja jalkaparilla liikkuessa menen aina tien yli, jos sopiva rako löytyy riippumatta valojen väristä. Autolla ajan harvoin ja vielä harvemmin punaisia päin. Tahallaan muistan viimeksi ajaneeni punaisia päin siltatyömaalla yöaikaan, koska näkyvyys oli hyvä ja olen hyvä jätkä.

Olen mennyt punaisia päin sekä jalan että kaikilla ajamillani kulkupeleillä. Autolla en tarkoituksella, mutta joskus käy arviointivirheitä.

Luulin, että toikissa olisi käsitelty seksiä kuukautisten aikana. Ilahduin.

Autolla en koskaan. Kävellen aika silloin tällöin tulee mentyä, mutta yritän katsoa ensin onko siinä lapsia odottelemassa.

Joskus hiljasempaan aikaan on lipsunut päin punaisia myös autolla, mut sitä yritän välttää. Niin kovaa kiirettä ei ole käytännössä koskaan. Jalan/pyörällä liikkuessa pysähtely tökkii enemmän, joten silloin mennään kun on tilaisuus.

Äänestin! MUTTA VÄÄRIN!!! "Punaisia päin? Ei ikänä eikä missään olosuhteissa!" -vaihtiksen valitsin, mutta kyllähän se niin on, että jos valoissa on häikkää eikä se vaihdu ikinä vihreäks, niin jossain siinä parin tunnin odottamisen kohdalla saatan syyllistyä punaisia päin kulkemiseen.
Normiolosuhteissa en käy päin punaista.

Kesäkelillä hipsasen juosten punasilla yli jos ei näy autoja tai mallia kattovia lapsia. Liukkaalla talvikelillä en sitäkään. Hirvitti eilenkin tossa Kurvissa kun jengi juoksee pienen raon tullen helvetin liukkaan ajoradan yli punasilla oletusarvona, että kaatua ei voi. Jos kaatuis niin pahaa jälkee tulis kun vihreillä tulevat autot raskaasta liikenteestä puhumattakaan ei ehtis pysäyttää ennen jäisellä ajoradalle kaatunutta kiirehtijää.