Selvitetäänpä tämä nyt kerralla: Liukuhihnakalikka

Kumpi laittaa palikan liukuhihnalle?

• Etummainen asiakas

Äänet: 23 82,1%
  • Jälkimmäinen asiakas

Äänet: 2 7,1%
  • Itse tungen sen kalikan aina ja poikkeuksetta rektaaliini

Äänet: 3 10,7%

• Äänestäjiä yhteensä
    28

oldez

Well-known member
Olen kuullut tarinoita mm. siitä miten ranskalainen perhe asioi Lidlissä, Suomessa. Ei mennyt ihan niin sutjakkaasti.
Yrittikö maksaa shekillä ja ihmetteli kun ei ole ilmaisia muovipusseja?

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kun ostokset on ladottu hihnalle, niin sitten kalikka perään, ei pitäs olla ylivoimanen tehtävä. Ja kyllä, jos edessä oleva ei sitä laita, niin paukautan sen kovaan ääneen siihen.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Luulisi tämän etiketin olevan kaikille selviö, mutta mitäpä sitä potalla oppisi. :nope:

Lunssila

Well-known member
Kun ostokset on ladottu hihnalle, niin sitten kalikka perään, ei pitäs olla ylivoimanen tehtävä. Ja kyllä, jos edessä oleva ei sitä laita, niin paukautan sen kovaan ääneen siihen.
Hyvä!

Oppiipahan saatana,

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Luin otsikon muodossa "liukuhihnakakka" ja odotin löytäväni jonkinlaisen Bristol chartin jatko-osan. En tiedä mitä se kertoo minusta/foorumista/maailmasta yleensä.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Tästä tojckista sain idean, että julkaissenpa ehkä tuonnempana ne ainoat oikeat ja hyväksyttävät toimet, miten kaupan kassajonossa toimitaan omassa mahdollisesti tulevassa toijckissaan?

No, voin tässä ja nyt jo alustavasti aloittaa:

1) Ensimmäinen kassajonon prinsiippi on se, että et mene missään tapauksessa edessäsi olevan asiakkaan "maksutapahtumaalueelle". Hän voi maksaa ostoksensa pankki-, tai luotokortilla, eikä halua tuntea sitä tunnetta, että kassajonossa takana oleva näkisi mahdollisesti kortin tunnusluvun joko tarkoituksellisesti, tai tarkoituksetta.

Joissain edistyksellisissä kaupoissa onkin jo kassanjonon lattiatilassa merkintä: "Odota tässä!", jota kunnioitan. Jos lattiamerkintää ei ole, niin itse lasken turvaetäisyydeksi edellä olevaan asiakkaaseen noin 11 - 13 lattiaruutua, ruudun koosta riippuen.. Ruutuja laskemalla on helppo pysyä poissa edellä olevan asiakkaan yksityiseltä alueelta.

Onneksi suurimmassa osassa Suomen kaupoista on laattalattiat ja ainakin niiden näköiset ruudutukset, joista on helppo laskea etäisyydet. Se o hyvä asia se.

Trullinkaasu

Well-known member
Käsittääkseni se on myyjän tehtävä laittaa tämä kalikka? Eli vähän väärillä linjoilla täällä nyt ollaan. Meillä Vantaalla myyjä on se henkilö, joka tuon kalikan laittaa hihnalle ja me asiakkaat vain stondaamme odottamassa vuoroamme.

Sue_me

Well-known member
Käsittääkseni se on myyjän tehtävä laittaa tämä kalikka? Eli vähän väärillä linjoilla täällä nyt ollaan. Meillä Vantaalla myyjä on se henkilö, joka tuon kalikan laittaa hihnalle ja me asiakkaat vain stondaamme odottamassa vuoroamme.
Jaa että myyjä päättää mitä ostetaan.

Okei.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Riippuu hiukan kassaihmisen tavasta laittaa se kalikka kouruun. Jos vaan tuuppaa hihnalta ottamallaan kalikalla muita kalikoita kalikan pituuden verran eteenpäin, niin voi hyvinkin käydä niin, että edes se jonon toiseksi viimeinen asiakas ei ylety ottamaan kalikkaa laittaakseen sen hihnalle. Jos taas kassaihminen tuuppaa hihnalta ottamallaan kalikalla muut kalikat sinne kalikkakourun loppuun tai lähes loppuun asti, niin silloin voi nopein halukas kalikan hihnalle asetella. Yleensä ja pääsääntöisesti kuitenkin homman pitäisi mennä niin, että asiakas asettaa kalikan hihnalle sen jälkeen kun on saanut kaikki ostoksensa ladottua hihnalle.

jjv

Arschloch
Vakkarikaupassani en käytä kalikkaa. Jätän sen verran rakoa omien tavaroitteni ja edessä olevan hyypiön kamoihin, että kassa tajuaa eron. Omien ostosteni jälkeen en tietenkään mitään kalikkoja laittele, kyllä mä sit sanon, jos väärää tavaraa ruvetaan piippauttaamaan.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Vakkarikaupassani en käytä kalikkaa. Jätän sen verran rakoa omien tavaroitteni ja edessä olevan hyypiön kamoihin, että kassa tajuaa eron. Omien ostosteni jälkeen en tietenkään mitään kalikkoja laittele, kyllä mä sit sanon, jos väärää tavaraa ruvetaan piippauttaamaan.
Joo, selkeimmällä tavalla kannattaa asiat hoitaa :)

Sijainti
Katabolia
Etummainen laitta kalikan peräänsä, jos ostosten latominen tapahtuu hihnan perällä (vai alkuko se on josta lähtee rulleemaan) ja takana on jonoa. Mikäli tämä ehto ei täyty, seuraavaksi jonossa oleva tai siihen tuleva joutuu laittaamaan kalikan edellä olevan perään. Joka tapauksessa jokaisen jonossa olevan asiakkaan on syytä huolehtia ennen omien ostostensa menoa kassalle, että edellä olevan asiakkaan perässä on kalikka, ellei tämä ole sitä itse laittanut. Ellei edellä ole asiakasta, kalikkaa ei tarvitse luonnollisesti laittaa kuin omiensa perään yllä mainitun ehdon täyttyessä.

Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Meni niin vaikeaksi, että taidan jättää kauppareissut äidin huoleksi jatkossa.

oldez

Well-known member
"HEI! NE EI OLE MUN OSTOKSIA!"
Sit ruvetaan peruuttamaan niitä koneelta.
"Oliko nämä vielä teidän? Entäs noi?" "NO EI OLE, margariini on mun". "7,55, kiitos"
"Eikö toi sikanauta ollut pins-tarjouksessa?"
"Se oli viime viikolla ja tämä on alepa."
"No jätetään se pois."
"3,55"
"Tosa"
Sitten seuraavan asiakkaan ostoksia lyödään kassaan.
"Voisin ottaa vielä yhden muovikassin"