Sennan kuolemasta 20 vuotta - paljon on vettä virrannut Vantaassa

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Vuoden 1994 kaksi ensimmäistä kilpailua katsoin kahdesta olohuoneessamme olleesta tuolista vasemmanpuoleisella istuen, jalat ristissä lattialla. Imolan jostain syystä päätinkin katsoa siinä toisessa tuolissa, jalat rahilla. Jo aika-ajot.
Sen jälkeen en enää kikkaillut tuolien kanssa. Aika weirdo olo tuli tuosta.
Sennan ja Ratzenbergerin kuolemat olivat siis sun syy. Ei saisi muuttaa traditioita tollai yhtäkkiä!

Örfil

Guest
Vankeus oli vaihtunut vapaudeksi isolla Veellä ja olemukseni muuttui yht'äkkisesti avoimeksi ynnä spontaaniksi. Suoruutta ja optimistista itsevarmuutta ei siltä kaverilta puuttunut.
Hitto, en tiennytkään että olet istunut. Linnassa kyllä olemus väkisinkin muuttuu, mutta sun kohdalla kakku on tehnyt sen miten sen on suunniteltu toimivan eli pupiksesta on tullut kunnon kansalainen.:thumbup:

Sue_me

Well-known member
Yläasteikäisenä sitä katselin telkusta Imolaa 1994. Kauniita päiviä olivat, ulkonakin olisi viihtynyt.

Sennan ajettua pihalle isäukko sanoi saman tien, että sinne meni kun ei autostaan noussut. Itse olin sitä mieltä, ettei tuossa välttämättä kovin pahasti käynyt, mutta isä ei juuri toivoa elätellyt. Elvytyskuvat sitten saivat itseltänikin lopunkin optimismin katoamaan.

Imolan tapahtumien johdosta voitinkin sitten vedon koulutovereitten kanssa. Muut veikkasivat kauden alussa Sennaa ja minä Schumia mestariksi. Sain vitosen. 2:kaksi kpl.
Joutui tietenkin panttaamaan takaisinmaksua Adelaideen asti, koska mestaruudesta oli kyse.

Sittemmin on tullut valmistuttua amiksesta, AMK:sta ja intistäkin potkivat pihalle 362:n täytyttyä. On tullut tavattua naisia, asuttu naisen kanssa, erottu, juopoteltu jne. Asuinpaikka vaihdellut Tampereen ja kotiseudun välillä moneen otteeseen. Sittemmin työpaikkakin löytyi ja on toistaiseksi pysynyt. Ja työn perässä tapahtui viimeisin kotiseudulle muutto jolla reissulla edelleenkin olen.

Sitten liityin F1-forumille ja aloin ajamaan myöhemmin vielä kartingia. Siihen se kehitys pysähtyikin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Katsottiin kisaa kaverin kanssa pienessä krapulassa mun kämpässä Stadissa. Kaveri muistaakseni nukahti ennenkuin Senna kolaroi, itse tulin seuranneeksi koko tapahtumasarjan livenä, olisko sitten johtunut krapulaisesta väsneestä olotilasta, mutta mitään ihmeellistä tuonnekuohua en kyllä muista tuona iltapäivänä kokeneeni. Tosin se ilmoitus kuolemasta tulikin vasta huomattaavsti myöhemmin.

Muistan myös kun, edellispäivänä (vapunaattona siis) tavattiin opiskelukaverit Tuomiokirkon portailla ja todettiin lyhykäisesti Ratzenbergerin kuolleen. Varsin synkkä formulaviikkonloppu oli kyllä tuo, mutta jäi tietysti hieman vappupirskeiden varjoon, tosin miksipä se siitä olisi muututnut vaikeki olisikaan jäänyt.

Örfil

Guest
Mulla ei ole mitään muistikuvaa tästä tapahtumasta. En ollut silloin pätkääkään kiinnostunut moottoriurheilusta.

Sen jälkeen on sattunut sitä, tätä ja erityisesti kaikkea muuta millä ei ole mitään tekemistä vuoden 1994 ikävän tapahtumasarjan kanssa enkä muutenkaan näe syytä niputtaa elämänkertaani tässä ja aloittaa sitä juuri kyseisen Vapun tapahtumista.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Just ton takia en sitä laitakaan takakonttiin, vaan takapenkille.
Ei toi 2-3 mm vahva, kovaa huopaa etäisesti muistuttava hattuhyllyn lerpake tietysti paljoa räjähdyksen vaikutuksilta suojaa anna, mutta eipähän tarvinnu katsella taustapeilistäkään takapenkillä tärisevää horrorpötikkää koko matkaa silmästä silmään. Pistin mielummin piiloon. Sinne se kiilautu takapenkin selkänojan ja takaluukun väliin just sopivan tiukkaan, ettei ollu vaaraa kaatumisesta.

Saatana että pelotti, että koska potti kosahtaa. Olis tullu riisikiposta ylikoon rantapallo sekunnissa.

burb

.
Takapenkillä tärisevä horrorpötikkä kuulostaa ihan krapulaiselta Timo Soinilta taksissa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nyt vasta luin tuon Mossen avausviestin.

En mä jaksa ryhtyä rustamaaan kaikkia tuon tapahtuman jälkeisiä elänmuutoksia tähän, mutta mainittakoot nyt sitten sen verran, että reilu kuukausi tuon tapahtuman jälkeen muutin Itävaltaan, joten oli tuo vuosi melkoinen vedenjakaja omassakin elämässäni.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Nyt vasta luin tuon Mossen avausviestin.

En mä jaksa ryhtyä rustamaaan kaikkia tuon tapahtuman jälkeisiä elänmuutoksia tähän, mutta mainittakoot nyt sitten sen verran, että reilu kuukausi tuon tapahtuman jälkeen muutin Itävaltaan, joten oli tuo vuosi melkoinen vedenjakaja omassakin elämässäni.
Noku mietin että justhan toi mälli oli vasta äsken. Sitten mietin, että onhan tässä nyt henkilökohtaisessakin elämässä tapahtunut aika paljon. Mm. sama kuin sulle, eli muutto ulkomaille.:eek:

jjv

Arschloch
olisko sitten johtunut krapulaisesta väsneestä olotilasta, mutta mitään ihmeellistä tuonnekuohua en kyllä muista tuona iltapäivänä kokeneeni.
OoPee on tunteeton ihmisraunio! Kuuluu sanoa, että "onnettomuus kosketti minua syvästi, tuntui epätodelliselta kuin ystävä ois vierelt' lähtenyt ja tuijotin viikon seinää itkua tuhertaen". Muuten ikuisen banaanin paikka.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
onnettomuus kosketti minua syvästi, tuntui epätodelliselta kuin ystävä ois vierelt' lähtenyt ja tuijotin viikon seinää itkua tuhertaen.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Itse kisahan jäi multa katsomatta, koska mahdollisesti olin tuolloin kännäämässä, mutta mitä sen jälkeen onkaan tapahtunut... tiiteli taateli tallallaa, pakko on tää paikka rallattaa, kun ei sitä passoo sannoo, sen voisin vaikka mä vannoo.