Sergio Perez - ¡Viva México! (vol 2.)

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6250
Erittäin mielenkiintoinen kommentti. Voisitko kertoa milloin Verstappen on "nöyryyttänyt" Ricciardoa?
Kauden 2018 jälkimmäinen puolisko oli aika karua Ricciardolle, kun Verstappen alkoi päästä jyvälle formuloista eikä kolaroinut enää joka viikonloppu. Ricciardolla oli älyttömästi teknisiä murheita joo, mutta ei ollut enää lähellä Verstappenia silloinkaan, kun ajoi ongelmitta.

Mutta annettakoon tuo Ricciardolle anteeksi, sillä Red Bull taisi aikalailla luovuttaa hänen suhteen kun ilmoitti päätöksestään lähteä Renault'lle. Ricciardo kuitenkin nyt otti kaksi vuotta pataan Norrisilta enkä näe, mitä Red Bull saisi hänen palkkaamisestaan.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Hankala paikka on ajaa huipputallikaveria vastaan, jota oma tallikin vielä kannustaa ja itse olet vain se pakollinen paha.
Täytyy aika vahva olla päästään, että siitä selviää.
Toki Red Bullin huomio on Maxissa, mutta jokainen tiimi tarvii kahta kuskia suorittamaan tietyllä tasolla. Red Bullikaan ei tiimimestaruutta pysty Maxin voimalla tuomaan.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5260
Toki Red Bullin huomio on Maxissa, mutta jokainen tiimi tarvii kahta kuskia suorittamaan tietyllä tasolla. Red Bullikaan ei tiimimestaruutta pysty Maxin voimalla tuomaan.
Itseasiassa tällä hetkellä näyttää siltä että Max pystyisi yksinkin tuomaa merkkimestaruuden, Maxilla 229 pts kun taas MM-kakkosella Mersulla 178 pts. Mersulla, Ferrarilla ja Aston Martinilla melko tasaista vääntöä pisteissä, joka pelaa Verstappenin pussiin. Jos tässä Mclaren tulee vielä mukaan hämmentämään pakkaa ja syömään pisteitä noilta kolmelta tallilta niin Max voittaa myös merkkimestaruudenkin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4314
Selkeästi jokin katkaisi Checon osalta "kamelin selän" erittäin vahvan alkukauden jälkeen. Näkyy varsinkin aika-ajoissa, tai jokin päivitys on sotkenut täysin Checon renkaanvalmistelut. Tai kumpikin.
Nyt tosin taisi pitkä odotus radalle pääsyssä tulla ongelmaksi. Nyt pitäisi Checon saada muutama hyvä onnistuminen alle, että saisi keräiltyä päänuppinsä takaisin kasaan.

Mutta on pisteissä toisena, heti Maxin jälkeen, niin vaikka aika-ajot ei ole ihan putkeen menneet, niin tuskin tallikaan tilannetta tuosta haluaisi sijoitusten osalta miksikään muuttaa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6250
Selkeästi jokin katkaisi Checon osalta "kamelin selän" erittäin vahvan alkukauden jälkeen. Näkyy varsinkin aika-ajoissa, tai jokin päivitys on sotkenut täysin Checon renkaanvalmistelut. Tai kumpikin.
Nyt tosin taisi pitkä odotus radalle pääsyssä tulla ongelmaksi. Nyt pitäisi Checon saada muutama hyvä onnistuminen alle, että saisi keräiltyä päänuppinsä takaisin kasaan.
Olisiko kyse ihan siitä, että kauden alussa kun auto on vielä raakile, eikä niinkään kehitetty kummankaan kuskin mieltymysten mukaisesti, niin Perez pystyy paremmin haastamaan? Ei toki Verstappenin tasolle, mutta vähän lähemmäs sentään. Mutta sitten kun autoa lähdetään luonnollisesti päivittämään Verstappenille sopivaksi, niin ero vain kasvaa ja kasvaa. Sama homma oli viime vuonnakin. Perez oli ensimmäisten viikonloppujen aikana yllättävänkin hyvässä vauhdissa.

Pelkät päivitykset ei kylläkään selitä sitä, että paalu- ja voittotaisteluiden jälkeen ei päästä edes Q3:seen, mutta sama trendi vahvan alkukauden jälkeen on nähty aiemminkin ja myös esim. Bottas haastoi usein Hamiltonia parhaiten alkukauden aikana.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Selkeästi jokin katkaisi Checon osalta "kamelin selän" erittäin vahvan alkukauden jälkeen. Näkyy varsinkin aika-ajoissa, tai jokin päivitys on sotkenut täysin Checon renkaanvalmistelut. Tai kumpikin.
Nyt tosin taisi pitkä odotus radalle pääsyssä tulla ongelmaksi. Nyt pitäisi Checon saada muutama hyvä onnistuminen alle, että saisi keräiltyä päänuppinsä takaisin kasaan.

Mutta on pisteissä toisena, heti Maxin jälkeen, niin vaikka aika-ajot ei ole ihan putkeen menneet, niin tuskin tallikaan tilannetta tuosta haluaisi sijoitusten osalta miksikään muuttaa.
Perezin kannalta Miamin kisa oli aika-ajon jälkeen lähtökohdiltaan sellainen, että kisa olisi pitänyt hoitaa. Mutta niin vain Max käänsi tilanteen edukseen.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
312
Kauden 2018 jälkimmäinen puolisko oli aika karua Ricciardolle, kun Verstappen alkoi päästä jyvälle formuloista eikä kolaroinut enää joka viikonloppu. Ricciardolla oli älyttömästi teknisiä murheita joo, mutta ei ollut enää lähellä Verstappenia silloinkaan, kun ajoi ongelmitta.
Australia - 3 Place grid penalty

Bahrain - Race - DNF - Battery Failure

China - FP3 - Gear box issue with complete engine turbo failure. Misses FP3 with qual set up heavily affected.

Baku - Race - DNF - Collision with Verstappen forces Ricciardo to retire. Racing incident.

Monaco - Race- RIC - MGU-K failure

Canada - FP2 - Power unit issue, missus 60% of session

France - Race - front wing failure During race. Problem not diagnosed till post race. Heavy tire deg

Austria - Race -DNF - RIC loss of 3rd position with MGU-k Failure

Britain - Qual - DRS failure during Qualification

Germany - Prerace - RIC takes new engine for weekend and incurs full grid pen (1st Instance)

Germany - Prerace - Forced to Run Spec A ICE - 15-20 BHP down on B spec that Verstappen is running

Germany - Q - Does not take part in Q2 penalty

Germany - R - DNF - MGU-k failure - 5th position lost due to nature of track (hence decision to take penalty) and Vettel retirement

Hungary - Prerace - RIC - Forced to Run Spec A ICE - 15-20 BHP down on B spec that Verstappen is running

Hungary - Qual - RIC - RBR send RIC out late in which heavy rain starts leaving RIC out of Q3

Spa - FP1 - RIC missus session with engine injector issue

Spa - Race - DNF - RIC retires due to collision beyond his control.

Monza - Prerace - RIC takes new engine for weekend and incurs full grid pen (2nd Instance)

Monza - Q- RIC does not take part in Q2 due to new engine (Spec C)

Monza - Race - DNF - Clutch failure - 6th position lost

Singapore - All Sessions - Spec C engine clipping issues.

Russia - FP1 - RIC suffers car issue missing 70% of session

Russia - Qual - Engine Penalty, Forced to start at back of Grid (3rd instance)

Russia- Race - Debris on first lap damages front wing of Ricciardo causing high tire deg affecting greatly race pace

Japan - Qual - RIC - Throttle actuator failure - Misses Qualification.

Japan - Race - Back of grid start due to reliability (4th instance)

USA - RACE- DNF - Battery Failure

Mexico - RACE - DNF - Clutch Bearing failure, Start software clutch issue

Brazil - Qual - +5 Place (6th instance of Grid drop) grid drop due to new turbo charger replacement

Abu-Dhabi - FP3 - Misses part of FP3 with Water leak.

Abu-Dhabi - Race - Horrible strategy in race leaves him out waiting for safety car that would never come.


Olikohan kisoja missä Ricciardolla mitään ongelmia ei olisi ollut? Aivan järjetön määrä kaikenlaisia ongelmia Ricciardolla kisasta toiseen jos verrataan Verstappeniin. Myöskin vauhdillisesti hän oli useissa tilanteissa Verstappenin vauhdissa tai jopa nopeampi. Mielestäni nöyryyttämisestä puhuminen on aika käsittämätöntä puhuttaessa Ricciardosta ja Verstappenista 2018, ja ylipäätään aika monilla on joku ihmeellinen harhaluulo että Ricciardo sai pataan Maxilta ja lähti pois.
Pahoittelut pienestä offtopic..
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Itseasiassa tällä hetkellä näyttää siltä että Max pystyisi yksinkin tuomaa merkkimestaruuden, Maxilla 229 pts kun taas MM-kakkosella Mersulla 178 pts. Mersulla, Ferrarilla ja Aston Martinilla melko tasaista vääntöä pisteissä, joka pelaa Verstappenin pussiin. Jos tässä Mclaren tulee vielä mukaan hämmentämään pakkaa ja syömään pisteitä noilta kolmelta tallilta niin Max voittaa myös merkkimestaruudenkin.
Juuh siis toki joskus näin voi käydä, mutta Maxillekin varmasti se yks kaks keskeytystä tai ongelmien sävyttämää paskasijaa tulee vielä, mutta tarkoitin noin yleisellä tasolla, että kyllä tiimit haluaa molemmat kuskit raapiin pisteitä. Sinällään ihan höpöhöpöä että tiimiä kiinnostaa vain yksi kuski.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5704
Australia - 3 Place grid penalty

Bahrain - Race - DNF - Battery Failure

China - FP3 - Gear box issue with complete engine turbo failure. Misses FP3 with qual set up heavily affected.

Baku - Race - DNF - Collision with Verstappen forces Ricciardo to retire. Racing incident.

Monaco - Race- RIC - MGU-K failure

Canada - FP2 - Power unit issue, missus 60% of session

France - Race - front wing failure During race. Problem not diagnosed till post race. Heavy tire deg

Austria - Race -DNF - RIC loss of 3rd position with MGU-k Failure

Britain - Qual - DRS failure during Qualification

Germany - Prerace - RIC takes new engine for weekend and incurs full grid pen (1st Instance)

Germany - Prerace - Forced to Run Spec A ICE - 15-20 BHP down on B spec that Verstappen is running

Germany - Q - Does not take part in Q2 penalty

Germany - R - DNF - MGU-k failure - 5th position lost due to nature of track (hence decision to take penalty) and Vettel retirement

Hungary - Prerace - RIC - Forced to Run Spec A ICE - 15-20 BHP down on B spec that Verstappen is running

Hungary - Qual - RIC - RBR send RIC out late in which heavy rain starts leaving RIC out of Q3

Spa - FP1 - RIC missus session with engine injector issue

Spa - Race - DNF - RIC retires due to collision beyond his control.

Monza - Prerace - RIC takes new engine for weekend and incurs full grid pen (2nd Instance)

Monza - Q- RIC does not take part in Q2 due to new engine (Spec C)

Monza - Race - DNF - Clutch failure - 6th position lost

Singapore - All Sessions - Spec C engine clipping issues.

Russia - FP1 - RIC suffers car issue missing 70% of session

Russia - Qual - Engine Penalty, Forced to start at back of Grid (3rd instance)

Russia- Race - Debris on first lap damages front wing of Ricciardo causing high tire deg affecting greatly race pace

Japan - Qual - RIC - Throttle actuator failure - Misses Qualification.

Japan - Race - Back of grid start due to reliability (4th instance)

USA - RACE- DNF - Battery Failure

Mexico - RACE - DNF - Clutch Bearing failure, Start software clutch issue

Brazil - Qual - +5 Place (6th instance of Grid drop) grid drop due to new turbo charger replacement

Abu-Dhabi - FP3 - Misses part of FP3 with Water leak.

Abu-Dhabi - Race - Horrible strategy in race leaves him out waiting for safety car that would never come.


Olikohan kisoja missä Ricciardolla mitään ongelmia ei olisi ollut? Aivan järjetön määrä kaikenlaisia ongelmia Ricciardolla kisasta toiseen jos verrataan Verstappeniin. Myöskin vauhdillisesti hän oli useissa tilanteissa Verstappenin vauhdissa tai jopa nopeampi. Mielestäni nöyryyttämisestä puhuminen on aika käsittämätöntä puhuttaessa Ricciardosta ja Verstappenista 2018, ja ylipäätään aika monilla on joku ihmeellinen harhaluulo että Ricciardo sai pataan Maxilta ja lähti pois.
Pahoittelut pienestä offtopic..
Olipa kattava listaus. 👍
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5260
Juuh siis toki joskus näin voi käydä, mutta Maxillekin varmasti se yks kaks keskeytystä tai ongelmien sävyttämää paskasijaa tulee vielä, mutta tarkoitin noin yleisellä tasolla, että kyllä tiimit haluaa molemmat kuskit raapiin pisteitä. Sinällään ihan höpöhöpöä että tiimiä kiinnostaa vain yksi kuski.
Ylivoimainen auto tulee olemaan Perezin pelastus ja uskon siksi ajavan ainakin sopimuskautensa loppuun. Näillä näytöillä autoilla joilla Gasly ja Albon ajoivat niin olisi Perezin hanurissa jo postimerkki Mexicoon. Helmutin mieliala on myös avaintekijöitä Perezin kohdalla, kauanko Helmutin ego kestää että hänen vastuu-alueensa vuotaa kuin seula.

Tässä myös nähdään miksi kakkoskuskeille ei kannata tehdä pitkiä sopimuksia, eivät karkaa minnekään hyvästä autosta mutta ovat helposti korvattavissa jos tulee sukellus.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4314
Ylivoimainen auto tulee olemaan Perezin pelastus ja uskon siksi ajavan ainakin sopimuskautensa loppuun. Näillä näytöillä autoilla joilla Gasly ja Albon ajoivat niin olisi Perezin hanurissa jo postimerkki Mexicoon. Helmutin mieliala on myös avaintekijöitä Perezin kohdalla, kauanko Helmutin ego kestää että hänen vastuu-alueensa vuotaa kuin seula.

Tässä myös nähdään miksi kakkoskuskeille ei kannata tehdä pitkiä sopimuksia, eivät karkaa minnekään hyvästä autosta mutta ovat helposti korvattavissa jos tulee sukellus.
Kyllä Checo on ajanut paremmin, kuin tuo kaksikko. Albonin vika vuosi ei ollut mikään päätä huimaava, eikä kyllä Gaslylläkään.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6250
Kyllä Checo on ajanut paremmin, kuin tuo kaksikko. Albonin vika vuosi ei ollut mikään päätä huimaava, eikä kyllä Gaslylläkään.
Albonin stintti 2019 oli jopa melko vakuuttava, mutta seuraavalla kaudella putosi täysin kelkasta.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
seko.jpg

Helmutti laittanut tuulemaan. Nyck sai lähteä ja nyt Perezille annetaan armotonta roastia.

Helmut on kyllä aika brutaali. :D Kiva kuulla että saan pitää paikkana sen takia ettei parempiakaan ole saatavilla. Haahha. Toki tähän vaikuttaa sekin, että Red Bull tulee viemään mestaruudet ihan helposti niin ei sinänsä ole painetta.

Mielenkiintoista on kyllä Perezin sukellus. Alkukausi oli erittäin hyvä ja tekeminen näytti ihan huippukuskin touhuilta. Miten ihmeessä tämmönen sukellus on tullut, että nyt saa jännätä paikkansa puolesta tai se olisi mennyt jo jos joku muu olisi saatavilla. Vai onko kyse siitä, että Maxin alkukausi oli mestaruuskrapulainen ja kun pääsi vauhtiin niin jälki on rumaa. Hmm.

Ricciardolle hyvä juttu tosin että helmutti on menettänyt uskonsa. Kuka tietää aukeaako paikka Red Bullille ensi kaudeksi.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5260
Ja jotkut pitivät Steineria tai Totoa (Bottaksen aikana) kohtuuttoman ankarana, heh. Ei ole heikkohermoisille Red Bullin organisaatio.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9717
Sijainti
Helsinki
Mika Salo tuntui olevan Ferrarilla vauhdissa nopeilla radoilla tuuratessaan Schumacheria kaudella 1999. Kuten podiumit Hockenheimissa ja Monzassa osoittavat.

Ja Spassakin olisi tullut vahva pistesija ilman tiimimääräystä hidasta Ralf Schumacheria.

Mutta hitailla radoilla Salo oli ongelmissa, kuten Unkarissa.

Mikähän lienee ollut syynä? Ehkä Salo ei vain omaksunut Ferrarin ajotyyliä hitaille radoille.
Nyt tais mennä väärään keskusteluun tuo viesti.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5704
Näytä liitetiedosto 3738

Helmutti laittanut tuulemaan. Nyck sai lähteä ja nyt Perezille annetaan armotonta roastia.

Helmut on kyllä aika brutaali. :D Kiva kuulla että saan pitää paikkana sen takia ettei parempiakaan ole saatavilla. Haahha. Toki tähän vaikuttaa sekin, että Red Bull tulee viemään mestaruudet ihan helposti niin ei sinänsä ole painetta.

Mielenkiintoista on kyllä Perezin sukellus. Alkukausi oli erittäin hyvä ja tekeminen näytti ihan huippukuskin touhuilta. Miten ihmeessä tämmönen sukellus on tullut, että nyt saa jännätä paikkansa puolesta tai se olisi mennyt jo jos joku muu olisi saatavilla. Vai onko kyse siitä, että Maxin alkukausi oli mestaruuskrapulainen ja kun pääsi vauhtiin niin jälki on rumaa. Hmm.

Ricciardolle hyvä juttu tosin että helmutti on menettänyt uskonsa. Kuka tietää aukeaako paikka Red Bullille ensi kaudeksi.
Kyllä mä näen sen niin, että alkukaudella auton säätäminen on hankalampaa ja kun opitaan pirssin luonne, niin toinen osaa vaan optimoida auto itselle paremmin. Kisavauhdissa on tällä hetkellä armoton ero ja Perez kusee vielä aika-ajonsa ihan itse.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3673
Kumma ettei Perez harjoituksissa keskity aika-ajosäätöihin, luulisi kisojen menevän paremmin jos pääsisi top-3:stä starttaamaan. Red Bullilla pitäisi ajaa sitten varmoja podiumeja. Vai onko niin, että ukko ajaa harjoituksissa rengastestiä Maxille?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5260
Itsensä mukaan ongelma löytyy kevyestä autosta joka on liian herkkä omaan makuunsa. Herkkyyttä taitaa löytyä vähän sipulistakin...

Perez:

“I have become a little bit more sensitive to the car in the last few races, especially on Saturday with lower fuel.”
 
Ylös