Mikä siinä rokottamisessa on niin vaikeeta? Jokaselta jonottajalta vuorollaan hiha ylös, ruiskuun uus neula ja seuraavaa käsivarteen. Toimintoja muka tehostetaan ja tehostetaan mutta aika tehottomia ollaan tänä päivänä.Eikös tämä ole oikeasti vähän häiriintynyttä käytöstä?
Armeijan malliin vaan, ei mene paljoa aikaa kun tulee useampikin piikki satoihin piikitettäviin.Mikä siinä rokottamisessa on niin vaikeeta? Jokaselta jonottajalta vuorollaan hiha ylös, ruiskuun uus neula ja seuraavaa käsivarteen. Toimintoja muka tehostetaan ja tehostetaan mutta aika tehottomia ollaan tänä päivänä.
Ja yhdelle rokottajalle yhden jonon sijasta kolme rinnakkain etenevää jonoa! :ahem:Mikä siinä rokottamisessa on niin vaikeeta? Jokaselta jonottajalta vuorollaan hiha ylös, ruiskuun uus neula ja seuraavaa käsivarteen. Toimintoja muka tehostetaan ja tehostetaan mutta aika tehottomia ollaan tänä päivänä.
Pikkupojan pyörtyminen, toisen jonottajan saama epileptinen kohtaus ja kolmannen verensokerin lasku säikäyttivät lauantaina Oulun rokotejonoissa. Terveysasemalle joutui jonottamaan kylmässä viimassa pahimmillaan yli neljä tuntia.
Yli kahdensadan metrin mittainen jono kiemurteli Oulussa sijaitsevan Tuiran terveysaseman edessä jo heti aamulla.
Olen ollut.Tuli tuosta viimassa jonottelusta mieleen, että mä haluun kunnon pakkasilla moottorikelkkasafarille hyvässä seurassa.
Puuttuu vaan safari, pakkaset, moottorikelkat ja hyvä seura.
No typerää tosta nyt on äitiä syyttää! Äly hoi!Tuo kuolleen tytön äiti on ollut liian tunnollinen ja rehellinen. Jos tilanne oikein pahalta näyttää niin ei pitäis enää soitella mihinkään vaan lähteä suoraan läheisimmän sairaalan ensiapupolille. Itekin olen oppinut, että jos hoitoa haluaa saada niin oireita kannattaa hiukan liioitella. Kerran olen meijän kylän ensiapupolilla käynyt ja sain todella nopeaa palvelua vaikkei niin kiirus olis ollutkaan.
Tsemppiä! Itse menen Kilpisjärvelle tammikuussa ja voipi olla että tulee kelkkaakin kokeiltua :ahem:Tuli tuosta viimassa jonottelusta mieleen, että mä haluun kunnon pakkasilla moottorikelkkasafarille hyvässä seurassa.
Puuttuu vaan safari, pakkaset, moottorikelkat ja hyvä seura.
Näinpä. Eihän sitä saa liikenteessäkään ihminen alkaa omia sääntöjään tekemään!No typerää tosta nyt on äitiä syyttää! Äly hoi!
Äitihän teki juuri niinkuin häntä oltiin ohjeistettu, joten kyllä vastuu menee ihan muuhun suuntaan..
Jos ihmiset alkaisivat palloilemaan tolla tavalla että omaehtoisesti hakeutuisivat väkisin hoitoon, niin seurauksena olisi kaaos. Kyllä tässä jotain järjestelmällisyyttä tarvitaan.
Vähän sama täälläkin. Tunnen kavereita, joiden tutulla on sikainfluenssa, mutta omasta lähipiiristäni sitä ei kenelläkään ole.Tosiaan edelleen tilanne omalla kohdalla on että en edes tunne ketään joka olisi sairas, eli ihan ok, ei syytä paniikkiin...
quottaan ja komppaan..Eli en ota rokotusta, hakekoot nyt ne jotka sen ensisijaisesti tarvii, jos tauti sillä välin iskee niin sitten täytyy yrittää klaarata parhaansa mukaan...
(elekää quottailko tätä jos satun kupsahtamaan :wink
Niin sitä juuri tarkoitin, että äiti oli tunnollinen ja teki niin kuin ohjeistettu. Helposti ne vaan ajattelevat neuvontapuhelimessa, että jos joku sinne soittaa eikä nyt ihan paniikissa huuda niin ei siellä hengenvaara ole. On se priorisointi puhelimen välityksellä tosi hankalaa. Samahan se on hätäpuheluissa, joissa tulee silloin tällöin virhearviointeja tilanteen vakavuudessa ja apu jää lähettämättä. Kyllä äidit näkevät milloin lapsensa on hengenvaarassa ja ainakin jokainen aikuinen itse tietää milloin on itse sairaalahoidon tarpeessa. Pientä itsekkyyttä täytyy olla eikä omia vaivojaan saa ainakaan vähätellä.No typerää tosta nyt on äitiä syyttää! Äly hoi!
Äitihän teki juuri niinkuin häntä oltiin ohjeistettu, joten kyllä vastuu menee ihan muuhun suuntaan..
Jos ihmiset alkaisivat palloilemaan tolla tavalla että omaehtoisesti hakeutuisivat väkisin hoitoon, niin seurauksena olisi kaaos. Kyllä tässä jotain järjestelmällisyyttä tarvitaan. Miten selvittää puhelimen välityksellä tilanteen vakavuus? Sehän tässä varmaan haasteellisinta on.
Tuohon sun mainitsemaan esimerkkiin nyt tuskin on syytä verrata, koska nyt kyseessä on epidemia ja sairaalat saavat varmasti päivittäin satoja tai tuhansia aiheettomia yhteydenottoja.
Tahdon kanssa jonkun joka tulee kotio pisteleen perhana :doubtful:Itsellä lähteminen ei ole kovinkaan helppoa ja sen takia kotisairaanhoitaja tai terveydenhoitaja käy kotona pistämässä.
Miten sulla noin niinku muuten menee?Tahdon kanssa jonkun joka tulee kotio pisteleen perhana :doubtful:
Eiku eihän tää ollutkaan se deittitopicci...
No kai sen nyt jo juttujen tasostakin huomaa?Miten sulla noin niinku muuten menee?