Sirmakka

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Tuulilasi-lehden numerossa 5/1998 oli sivulla 120 kirjoitettu seuraavasti:

Kaduilla näkyi kerjäläisiä ja monenlaista yrittäjää. Kuusivuotiaat veljekset soittivat sirmakkaa ja lauloivat sydäntä särkevästi, mutta hattu maassa oli typötyhjä.
Tämä siis Moskovassa vuonna 1998. Jos minä näkisin kuusivuotiaat veljekset soittamassa sirmakkaa ja laulamassa sydäntä särkevästi, niin kolikon heille kyllä antaisin. Se on ihan varma asia!

Minä en ole koskaan sirmakkaa soittanut, mutta olisi mukavaa joskus sellaista soittaa.

Onko kukaan F1-forumilainen soittanut sirmakkaa?

Viimeksi muokattu:

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Mistä päin Moskovan kaupunkia lapset oli bongattu.
Sitä ei artikkelissa kerrottu.

Sitä pohdin myöskin, että soittivatkohan nuo veljekset sirmakkaa omasta tahdostaan, vai olikohan heidät kenties siihen pakotettu. Tuskin kuusivuotiaalle tulee ainakaan ihan ensimmäisenä mieleen hankkia tienestiä sirmakkaa soittamalla.

Slug

Well-known member
Typerä kysymys, mikä on sirmakka? Todennäköisesti en kyseistä kapinetta ole soittanut.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Typerä kysymys, mikä on sirmakka? Todennäköisesti en kyseistä kapinetta ole soittanut.
Tiiätkö pimpukan? No sirmakka on vähän samannäköinen, mutta tätä ei imetä tai nuolla, vaan käsipelillä hipelöijjään.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Simpeleellä on Sirpakka-ravinteli. Siellä olen soittanut.

Slug

Well-known member
Tiiätkö pimpukan? No sirmakka on vähän samannäköinen, mutta tätä ei imetä tai nuolla, vaan käsipelillä hipelöijjään.
No nih, nyt on saatu vastaus kysymykseen ja olen taas tyytyväinen elämään. Nyt on niin sivistyny olo että :eek!:

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Venäjällä tosiaan tykkäävät kurtusta vielä enemmän kuin täällä.

Joitakin vuosia sitten sattui olemaan venäläinen työkaveri. Oikein mukava heppu. Alkuperäiseltä koulutukseltaan konserttihanuristi. Venäjällä sillä olisi jotenkin elänytkin, mutta raukkaparka joutui täällä opiskelemaan uuden ammatin.

Harmonikkakonsertteja ei Suomessa ihan joka päivä leiväksi asti ole. Edes piirille pienille. Itse en ainakaan ole koskaan sellaisessa ollut. Eikä kiinnosta.

markoj

Custom User
Ei sitä oikein voi soittamiseksi sanoa. Jonku kerran kännissä hanuria räplänny.

Se oli vielä Jeltsinin aikaa niin ei oo ihme, että hattu oli tyhjä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Paranoidin kertsin aikana toinen velistä itsestäänsyttyi. Hattu oli hetkessä täynnä kolikkoa ja seteliä. Pari Visaakin sinne päätyi.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Vodkahuikan soittajalle sentäs tarjosin. Naiset hymyilivät, itä oli kaunis.
Slaavilaiset naiset ovat pitkäkinttuista kaunista rotua parhaimmillaan. Romanttisia ja haitarinsävelien vietävissä. Vähän niinkuin ranskalaisetkin siskonsa.

Ranskassakin tykätään ulkosalla ihmisten kuullen haitarinsoitosta jostakin syystä.

Mikä näitä naisia oikein vaivaa? Parempi olisi tuulipuvussa istua muovijakkaralla ja juoda kahvia torilla ilman sen kummempaa elehtimistä.