Moe Szyslak sanoi:
Kyllä Jokela teki tahallaan nyt semmosen teon, että parempi kuin ei enää koskaan pelaisi. :mad_old:
Hisey 'kosto' oli jopa niin oikeutettu ettei edes Kerhon omat kaverit enää menneet Jokelaa jeesaamaan. :ahem:
Voitte kysyä semmoselta joka ON JÄÄKIEKKOA JOSKUS TOSISSAAN PELANNUT, mitä mieltä oli tosta ajosta.
Todennäköisesti kaikki tuomitsevat teon törkeänä. Ellei ole Kerhon paidassa. :alppu:
Tahallinen sikäli, että taklaus oli Jokelan tavoitteena. Tahalliseen vahingoittamisyritykseen on hyvin vaikea uskoa ja sitä ei pysty millään ilveellä todistamaan. Et sinä eikä muutkaan.
Hiseyn poikittainen maila Jokelan niskaan oli päivänselvä kosto ja vahingoittamisyritys. On se vaan kumma, että sitä pidetään oikeutettuna tilanteesta mitä ei voi
kiistatta pitää tahallisena vahingoittamisyrityksenä.
Ihmettelen myös sitä, että jos joku uskoo Jokelan tarkoituksella yrittäneen saada Komarovia lasaretti kuntoon mikä tähän oli motiivi ? Kenties tapaus Laamanen-Forsbacka !? Jos näin on, niin eikös sitten tämä tilannekin ollut oikeutettu kosto !? (vrt. Hiseyn poikittainen maila niskaan, joka on taatusti sääntöjen vastainen teko)
Sitten nämä viittaukset Moelta ja joiltakin muiltakin HPK-laseihin. Just joo. Ja onkohan sitten kaikilla niillä, jotka ovat teidän kanssanne samaa mieltä Ässä-lasit päässä. Vai olisiko kenties niin, että mielipiteisiin tapahtuneesta löytyy muitakin syitä kuin se mitä kannattaa ?!
Jokelan taklausta en siis pidä tahallisena vahingoittamisyrityksenä. En ole vieläkään varma oliko itse taklaus puhdas vai epäpuhdas vai mikä. Langetetun rangaistuksen perusteella sitä ei pidetty puhtaana, mutta olen nähnyt myös epäilyjä siitä että rangaistuksia annetaan seurausten ei tekojen perusteella.
Jos Jokelan taklaus oli epäpuhdas eli sääntöjen vastainen, niin siinäkään tilanteessa en pidä tahallisena vahingoittamisyrityksenä.
Itse olen kirjoitellut, että olen tämän tyyppistä taklauspeliä vastaan. Asia mihin Matxikin viittasi
Toisaalta koko ensimmäinen erä tuohon taklaukseen asti oli sellainen syke koko ajan molemmilla joukkueilla (ja yleisöllä), että oli aika päivänselvää että enemmin tai myöhemmin jollakin menee homma vähän yli.
Jo ennen Forsbackan taklausta oli nähtävissä kuinka pelaajat (molemmista joukkueesta) yrittivät kovilla taklauksilla (ja yleensä aina muuten "myöhästyneillä taklauksilla) toisilta vauhtia pois ja omaan joukkueeseen henkeä.