SM-Liiga 2006, Finaalisarjan seurantatojcki.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Edelleenkään en näe koko taklauksessa mitään järkeä. Teknisesti ottaen (ryntääminen/kyynärpää) se oli sääntöjen rajamailla, mutta siitä on ihan turha kiistellä. Mielestäni kaksi asiaa oli Jokelan toiminnassa täysin pielessä: 1) ajoitus 2) vauhti

Kyllä kiekon syöttänyttä/menettänyttä pelaajaa saa toki taklata, mutta sen pitää tapahtua kohtuullisessa ajassa (lue: hyvin nopeasti) kiekottomuuden alettua. Nyt tämä aika ylitettiin selvästi.

Jokelalla oli hyvää aikaa miettiä mitä teki. Vauhti ja kova törmäys ei varmasti ollut hänelle itselleen yllätys. Komarov on Jokelaa selvästi pienempi, tämänkin Jokela ehti varmasti huomata. Vaikka päähän osuikin ensin olkapää (ihan sama mulle), se ei muuta asiaa miksikään että kyseessä oli päähän kohdistunut taklaus. Jopa perseellä ;) päähän taklaaminen on kiellettyä, jos se nyt joltakin pelaajalta onnistuu.

Olen sitä mieltä että Jokelalla oli tarkoitus nimenomaan tiputtaa Komarov kirjaimellisesti. Ei ehkä noin pahasti, mutta kuitenkin.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tuo on vain pirun vaikeaa. Meinaan jos tyypeillä on 10cm pituuseroa niin melkeinpä sama miten se pidempi taklaa jos sillä lyhemmällä on vähänkään pää kyyryssä niin päähänhän se kolahtaa.

Siitä voidaan toki olla aika yksimielisiä, että ihan turhan kovaa Jokela tilanteeseen tuli. Siis vauhdilla. Rangaistuskin taisi tulla vahingon, ei teon perusteella.

Hiseylle olisi _EHDOTTOMASTI_ pitänyt antaa pelikielto myös. Ei noihin kostotoimiin pidä ryhtyä vaan sanktiot pitää tulla liigalta.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Charlie sanoi:
Edelleenkään en näe koko taklauksessa mitään järkeä. Teknisesti ottaen (ryntääminen/kyynärpää) se oli sääntöjen rajamailla, mutta siitä on ihan turha kiistellä. Mielestäni kaksi asiaa oli Jokelan toiminnassa täysin pielessä: 1) ajoitus 2) vauhti

Kyllä kiekon syöttänyttä/menettänyttä pelaajaa saa toki taklata, mutta sen pitää tapahtua kohtuullisessa ajassa (lue: hyvin nopeasti) kiekottomuuden alettua. Nyt tämä aika ylitettiin selvästi.

Jokelalla oli hyvää aikaa miettiä mitä teki. Vauhti ja kova törmäys ei varmasti ollut hänelle itselleen yllätys. Komarov on Jokelaa selvästi pienempi, tämänkin Jokela ehti varmasti huomata. Vaikka päähän osuikin ensin olkapää (ihan sama mulle), se ei muuta asiaa miksikään että kyseessä oli päähän kohdistunut taklaus. Jopa perseellä ;) päähän taklaaminen on kiellettyä, jos se nyt joltakin pelaajalta onnistuu.

Olen sitä mieltä että Jokelalla oli tarkoitus nimenomaan tiputtaa Komarov kirjaimellisesti. Ei ehkä noin pahasti, mutta kuitenkin.
Taisin tässä kommentissa osua oikeaan, että tapauksesta jää jossiteltavaa. Siperia on opettanut (eli aikaisemmat samankaltaiset tapaukset). Liian jyrkät tuomitsemiset ja myös puolustamiset kannattanee unohtaa...;)

Toisin kuin esim. sinä tässä toikissa olet ilmoittanut itse en pidä yhtään ns. kovasta pelistä. Reilutkin eli sääntöjen mukaiset taklaukset voivat aiheuttaa vakaviakin loukkaantumisia, ja riippuen tuomarilinjasta, omalle joukkueelle turhia jäähyjä.

Olen täysin samaa mieltä ensimmäisen kappaleen boldatusta osasta. Toisesta kappaleesta eli termistä "myöhästynyt taklaus" voisi keskustella lisää. Ainoa asia mistä olen jyrkästi eri mieltä on väite tahallisesta vahingoittamisyrityksestä. Perustelusi ovat mitä suurimmissa määrin sen kaltaisia oletuksia, mitä en itse pureksimatta sulata: On hemmetin vaikea tietää mitä Jokela oikeasti ajatteli ja mitä havaintoja tämä teki tuossa tilanteessa. On mahdollista, että tämä ajatteli ja teki kirjoittamiasi havaintojen mukaisesti, mutta yhtä todennäköistä (ellei todennäköisempää) on, että tämä ei näin ajatellut.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Faustus sanoi:
Tässä tapauksessa ei tainnut osua ollenkaan.
Osui tai ei.. maila oli pystyssä taklaustilanteessa, eikö?

Kyllä pysyi kädet alhaalla.
Yllättävän usein täysin tulkinnanvaraista.. :thumbfh:

Itse en ainakaan havaitse luistimien irtoamista jäästä ennen osumaa.

http://koti.aina.fi/tt/hpk/jokela/003.jpg
Eeh.. en tiedä miten tuota kuvaa katsot, mutta tuossa kuvakaappauksessa en näe kuin Jokelan luistimen joka ON IRTI JÄÄSTÄ! :rolleyes:

---

Joillekin näyttäs olevan tärkeempää se että taklataan kovaa ja ihan vitusti, kuin se että taklataan kovaa, mutta oikeassa paikassa ja puhtaasti vastustajan terveyttä kunnioittaen.. onhan näistä väännetty ennenkin.

-edit: 'talkataan' vaan.. :eek:

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Saapa nähdä saadaanko tänään uusia puheenaiheita. (Tämä tapaus Jokela lienee käsitelty ja pysykäämme kaikki omissa poteroissamme... :D )

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Voi että tuo blondatun Mika Toivolan tyyli ärsyttää. :doubtful:
Tiedän, mitä moitteita tästä saan ja keneltä. Ei tartte kirjoittaa.

Nick_W

Ihmisohjus
Sijainti
Töysä
Tuosta maalista vielä puhutaan. Favorinin linja taas aika herkkä.

Faustus

Well-known member
HPK vie Ässiä ihan miten tahtoo melkeinpä kaikilla pelin osa-alueilla ja mitä tekee Nickerson...ei mitään. Luuleko se olevansa joku taitoniekka vai? :D

Jurva

Well-known member
Sijainti
Hämeenlinna
Kyllä nyt HPK:lla on hyvin pullat uunissa. Pidetään pää kylmänä niin Porissa ratkaistaan poika Hämeenlinnaan.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kerhon paras pelaaja on..

*rummun pärinää*

TIMOOO FAVORIIINN!!!

:nope:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Olga sanoi:
Voi että tuo blondatun Mika Toivolan tyyli ärsyttää. :doubtful:
Tiedän, mitä moitteita tästä saan ja keneltä. Ei tartte kirjoittaa.
Kirjoitetaan äkkiä lisää. "Se" on sellainen, että ei jaksa useampia sivuja lukea.

Jurva:
Pelattaisiinko ekax tämä matsi...HPK osaa myös hukata.