Span aika-ajot

  • Viestiketjun aloittaja Ma
  • Aloituspäivämäärä

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
formulastara sanoi:
Elä selitä, niin pitkään kuin joillakin on oikeat saderenkaat (bridge) niin vertailu on aivan mahdotonta. Lisäksi siellä sade on yltynyt niin että Kimi ei voi mennä radalle välikelin renkailla niin kuin esim. Trulli.

Tuo esiaika-ajo kyllä osoitti että Kimi ajaa pirun kovaa sateellakin, bridget alle ja Sumi jäis kuin tikku paskaan.
No se bussipysäkin missauskin varmaan johtui renkaista sitten? :D

Kyllä mie Kimiä kannatan mutta välillä nuo sadekeli-kommentit on olleet vähän outoja.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Sadekelin ansiosta tuli katsottua aika-ajot alusta loppuun saakka :thumbup: Toivottavasti kisassakin sää vaihtelee ja paljon, toisi huomattavasti lisää mielenkiintoa.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Aeuk sanoi:
Sadekelin ansiosta tuli katsottua aika-ajot alusta loppuun saakka :thumbup: Toivottavasti kisassakin sää vaihtelee ja paljon, toisi huomattavasti lisää mielenkiintoa.
Toivottavasti kisassa sää muuttelisi niin, että juuri kun Schumi on käynyt varikolla, alkaa sataa ja hän joutuu menemään heti takaisin renkaanvaihtoon.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
oltzu sanoi:
Buah, olipa oikein Schumille, että putosi kakkoseksi. Eipä tarvii kattoa Ferraria huomenissa kärkipaikalla. Olen oikein iloinen siitä hyvästä. Toivottavasti Rellut ottaa superstartit ja punaiset autot jää mahdollisimman kauas. Ai niin, ja saishan tuo Kimikin nousta sieltä keskivaiheilta...
Uskotko todella niin; olet melkoinen optimisti:D
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
Pitkästä aikaa jätin formulat katsomatta ja menin sen sijaan punttisalille rankaisemaan selkää ja ojentajia. Täytyy sanoa, että oli erinomainen valinta.
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
vermula sanoi:
JESS!!!!! HÄHÄHÄHÄ SUMI EI PAALULLA HÄHÄHÄH!!!

Tais ottaa liian varovasti vikan jarrutuksen ku Rubens kämmäsi siinä HÄHÄHÄHÄHÄHh
HÄHÄHÄ Michelineillä paalulle ja Räikkönen on KYMMENES!!!! KIMI on maaginen sadekelin kuljettaja.

Lapsellistako?
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Well-known member
Liittynyt
10.7.2003
Viestit
199
Uskoisimpa että Renault ja Ferrut ovat sadekelin säädöillä. Ja tämän takia tekevät ensimmäisen varikkopysähdyksensä muutamien kierrosten jälkeen. Kisa olisi mielestäni mielenkiintoinen jos kisa ajettaisiin kuivalla kelillä.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Ja tuosta missauksesta. Samaan miinaan meni Barrichellokin. Schummeli osasi tuota jo varoa, kun oli kaksi jo siihen mennyt. Tämän takia se jäi myös kakkoseksi. Joten kaippa siinä aika luikasta oli. Tosin ei tuo tästä sen parempaa sessiota kimin puolesta tee. Ehkä pieni excuse kuitenkin.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Molemmat McLarenit oli liikkeellä kuivan kelin säädöillä :thumbup:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Belgian GP, Aika-ajot 28.8.2004


1. Jarno Trulli M Renault 1'56"232 215.972
2. Michael Schumacher B Ferrari 1'56"304 + 0"072
3. Fernando Alonso M Renault 1'56"686 + 0"454
4. David Coulthard M McLaren-Mercedes 1'57"990 + 1"758
5. Giancarlo Fisichella B Sauber-Petronas 1'58"040 + 1"808
6. Rubens Barrichello B Ferrari 1'58"175 + 1"943
7. Mark Webber M Jaguar-Cosworth 1'58"729 + 2"497
8. Felipe Massa B Sauber-Petronas 1'59"008 + 2"776
9. Olivier Panis M Toyota 1'59"552 + 3"320
10. Kimi Räikkönen M McLaren-Mercedes 1'59"635 + 3"403
11. Juan Pablo Montoya M Williams-BMW 1'59"681 + 3"449
12. Jenson Button M B.A.R-Honda 2'00"237 + 4"005
13. Christian Klien M Jaguar-Cosworth 2'01"246 + 5"014
14. Antonio Pizzonia M Williams-BMW 2'01"447 + 5"215
15. Takuma Sato M B.A.R-Honda 2'01"813 + 5"581
16. Nick Heidfeld B Jordan-Ford 2'02"645 + 6"413
17. Gianmaria Bruni B Minardi 2'02"651 + 6"419
18. Zsolt Baumgartner B Minardi 2'03"303 + 7"071
19. Giorgio Pantano B Jordan-Ford 2'03"833 + 7"601
20. Ricardo Zonta M Toyota 2'03"895 + 7"663

---

Harmittaa tuo Kimin sijoitus, mutta...

Williamsit ja BARit takana -> Loistavaa.

Edessä:

Toyota/Panis -> Ohi starissa tai ekalla kierroksella.
Sauber/Massa -> Ohi starissa tai ekalla kierroksella.
Jaguar/Webber -> Ohi ekalla kierroksella.
Ferrari/Barrichello -> Luultavasti nousee kohti kärkeä. Ei mennä helposti ohi. Rubens tosin osaa sählätä, joten siitä toivoa.
Sauber/Fisichella -> Ohi parin-kolmen kierroksen jälkeen.
McLaren/Coulthard -> Ohi neljän-viidenkierroksen jälkeen.
Renault/Alonso -> Vaikeampi tapaus, mutta Kimi kuittasi Fernandon helposti Saksassakin. Ohi mennään, mutta en tiedä missä vaiheessa. Toivottavasti ohittaa Schumin heti startissa.
Renault/Trulli -> Toivon mukaan pidättelee myös Schumia, jottei Kerppenin tirehtööri pääse karkuun.
Schumacher/Ferrari -> Kimin päävastus. Voipi olla mahdoton, jos Schumi pääsee heti kärkeen ja karkuun. Silloin voitto on jo jaettu.

Ehkä aika opitimistinen lista, mutta kaiken maailman Sauberit, Toyotat ja Jaguarit ovat ainakin helposti kuitattavissa. Toivottavasti huomenna on kuivaa.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Mites nuo nakit ? Pitääkö kisa aloittaa niillä renkailla jotka ovat nyt alla vai saako vaihtaa sadekelin kumit uusiin ?

SS korjannee helpohkon voiton mikäli ei jää alkuhärdelliin ja saa vaihtaa sadekelin kumit toisiin. Pärjäsi melkein Renaulteille vaikka vettä oli enemmän ja renkaat huonommat.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
- Ennen kisaa voidaan muuttaa vain jarrujen ja moottorin jäähdytys sekä renkaat sadekeliltä slickseihin. (TS)
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Kimi:
- Ei Michael ole yhtään sen nopeampi kuin me muutkaan. Hän on hyvä kuljettaja, jolla on pitkään ollut loistava auto. Jos vertaa Rubens Barrichelloon, niin onhan Michael paljon parempi. Mutta pitääkö joku sitten Barrichelloa hyvänä? :p
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
vermula sanoi:
Kimi:
- Ei Michael ole yhtään sen nopeampi kuin me muutkaan. Hän on hyvä kuljettaja, jolla on pitkään ollut loistava auto. Jos vertaa Rubens Barrichelloon, niin onhan Michael paljon parempi. Mutta pitääkö joku sitten Barrichelloa hyvänä? :p
Nooo, päivän suoritusten perusteella voisi kysyä ajoiko Kimi paremmin kuin Rubens kun teki saman virheenkin :rolleyes:

Katso vaikka Silverstonen tallennuksia ja miten kuskit vie auton ekasta lähes kaasu pohjassa mutkassa niin ei kyllä Sumin ajoa voi kädettömäksi sanoa :dunno:
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
General FUp sanoi:
Sitä se on kun pitää live-timingiin luottaa :(
Kimin ensimmäinen aika-ajokierroshan nähtiin jo anaali-tv:ltä, vai onko sinulla tapana seurata live-timingia siitä huolimatta?

J.Heldenview sanoi:
Katso vaikka Silverstonen tallennuksia ja miten kuskit vie auton ekasta lähes kaasu pohjassa mutkassa niin ei kyllä Sumin ajoa voi kädettömäksi sanoa :dunno:
Ei voikaan, mutta mitä siitä parhaasta autosta jo sanottiin?
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Räikkösen ongelmana olivat kuivan kelin säännöt ja se, että hänen vuorolla satoi kiivaammin kuin Davidin ja Rellujen ajaessa. Vikan sektorin virhe maksui kyllä puolisen sekunttia, mutta ei siinä menetetty kuin korkeintaan 7 tila. Toisaalta Kimi pääsi ajamaan paremmissa olosuhteissa kuin Williamsin kuskit. BAR:n puolella taktikoitiin ja käytettiin sadekelin renkaita, jotka sulivat alle kierroksen loppupuolella.

Valitettavasti Räikkösen menestysmahdollisuudet edellyttävät poutaista keliä, kun taas kilpailun kiinnostavuuden kannalta vaihteleva sää olisi parempi (siitäkään ei tietysti ole mitään iloa, jos Maikkeli pääsee alussa muilta karkuun). Pakko tässä kaiketi on toivoa kuivaa keliä ja sitä, että Räikkönen pääsee mitalisijojen tuntumaan heti kilpailun alkupuolella.
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
AMS82 sanoi:
Räikkösen ongelmana olivat kuivan kelin säännöt
Siis mitä ihmettä? Miten helkutissa Räikkösen auto saattoi olla kuivan kelin säädöissä, kun koko ajan oli selkeä sadekeli?

Jos on noin, niin tämähän on suoraan kuin Toisen Maailman kisaraportista ja selvää jatkoa McLarenin "ovelalle" Unkarin rengastaktiikalle ja Nurburgringin ilmanvastusta vähentävälle takasiivelle.

Ilmeisesti siellä toivotaan, että kun tarpeeksi kauan kokeillaan älyttömiä strategioita, niin joskus vielä sattuu onnistamaan.
 
Ylös