Sponsoroinnin vaikutus sinuun

Nikos

Kisaaja
Juu, vaikuttaahan se. Ferrarin F430 Scuderian ostin tuossa kun Kimi sinne Verrarille kerran mäni. Sitä ennen tuossa pihalla nökötti tuollainen Perseelleen Lens SL55 AMG, mutta ei moista viittynyt pelkästään Heikin takia pihassa seisottaa.

Vakavasti ottaen, ei ole F1-mainonta vaikuttanut meikäläisen ostokäyttäytymiseen. :)

Peter

Svedu
En, mutta ostin A-sarjan Mersun Häkkisen mm:n jälkeen. :thumbup:
Hinta oli muistaakseni 179 markkaa.
Haha, itse tein saman :D juuri tollasen kivan pikkuisen auton, eikä ollut mitenkään kalliskaan juuri se 179 mk ja tulihan noita Ferrareitakin ostettua muutama kun kimi meni ferrarille. niin pienoismalleina tietty

Redbulleja join yhteen aikaan, mutta ei se liittynyt siihen, että se oli F1 talli. Nyttemmin kun olen siirtynyt terveellisempään kahviin niin ei niitä tule juotua.

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Ehkä jollain tasolla vaikuttanut.

Tupakkamerkit ovat vaikuttaneet ykkösissä niin paljon että käsitellään ne ensin. Innostuin jossain välissä kokeilemaan Lucky Strikeä joka osoittautui varsin mainioksi tupakaksi. Myös Marlboroa on joskus tullut poltettua mutta se on aika paskaa, Pall Mall joka tiettääkseni ei ole koskaan ykkösissä vaikuttanut on se jota on tullut eniten vedettyä. B&Hta, Rothmansia ja Westiä en muista edes nähneeni hyllyissä. Poltan silloin tällöin, päissäni, hyvän ruuan päälle tai kahvin kanssa.

Fosterssia olen maistanut, ei ollut erikoista. Johnny Walkerin punainen on mielestäni hyvä viski, en tosin paljoa viskiä juo. Energiajuomia en juo kuin drinkeissä, Red Bullia lienen juonut kerran kun kaveri tarjosi sellaisen drinkin, Batteryä kera vodkan olen juonut ja tulen juomaan oli sitten Rosbergin sponssi tai ei. Muita nestemäisiä sponsseja ei tulekaan mieleen.

Omaa autoa en omista, mutta en kyllä varmaan ainakaan Mersua tai Fiatia ostaisi vain suomalaiskytkösten takia. Myöskään ulkolaisten pankkien palveluita en ole elämässäni vielä tarvinnut. Shellillä olen käynyt tankkaamassa ja joskus ostin Tic Tac -pastilleja kun Schumi niitä mainosti.

Jeeves

Well-known member
Ehkä jollain tasolla vaikuttanut.

Tupakkamerkit ovat vaikuttaneet ykkösissä niin paljon että käsitellään ne ensin. Innostuin jossain välissä kokeilemaan Lucky Strikeä joka osoittautui varsin mainioksi tupakaksi. Myös Marlboroa on joskus tullut poltettua mutta se on aika paskaa, Pall Mall joka tiettääkseni ei ole koskaan ykkösissä vaikuttanut on se jota on tullut eniten vedettyä. B&Hta, Rothmansia ja Westiä en muista edes nähneeni hyllyissä. Poltan silloin tällöin, päissäni, hyvän ruuan päälle tai kahvin kanssa.

Fosterssia olen maistanut, ei ollut erikoista. Johnny Walkerin punainen on mielestäni hyvä viski, en tosin paljoa viskiä juo. Energiajuomia en juo kuin drinkeissä, Red Bullia lienen juonut kerran kun kaveri tarjosi sellaisen drinkin, Batteryä kera vodkan olen juonut ja tulen juomaan oli sitten Rosbergin sponssi tai ei. Muita nestemäisiä sponsseja ei tulekaan mieleen.

Omaa autoa en omista, mutta en kyllä varmaan ainakaan Mersua tai Fiatia ostaisi vain suomalaiskytkösten takia. Myöskään ulkolaisten pankkien palveluita en ole elämässäni vielä tarvinnut. Shellillä olen käynyt tankkaamassa ja joskus ostin Tic Tac -pastilleja kun Schumi niitä mainosti.
En tiedä miksi, mutta minulle tästä tilityksestä tuli mieleen Tuntematon sotilas ja kohtaus, missä Honkajoki esittelee itsensä.

Murre

Well-known member
Jos polttaisin, niin polttaisin mallua:alppu:
"Se on juuri näin."
Mitä tulee itseeni, niin omassa tietokoneessani hyrrää AMD:n prosessori, mutta silloin, kun tämän hankin, ei AMD kyllä vielä F1:ssä ollut sponsoroimassa. Kesällä kun tulee uusi kone hankittua, niin siellä sisällä muutenkin tulee sykkimään Intelin prossu. Merkiltään kone on HP (kuten myös tulostimeni), mutta silloinen Williams-sponsorointi ei ainakaan tietoisesti vaikuttanut valintaani.
Kameranani toimii eräs Panasonicin vekotin, ja voi olla, että moista en omistaisi, ellei kyseinen merkki olisi F1:ssä ollut niin voimakkaasti esillä. Kun noihin mainoksiin törmäsi niin usein, niin pakostikin heräsi mielenkiinto tutustua kyseisiin kameroihin tarkemmin ja lopulta sitten hankkia.
Tic-Tac-pastilleja tuli aikoinaan maistettua Ferrari-sponssauksen herättämän kiinnostuksen vuoksi ja tietynlainen addiktiokin jäi. Harmi, kun eivät noita enää Suomessa myy. :thumbdown Alkaa oma varastoni hupenemaan.
Energiajuomiin myönnän tutustuneeni ihan puhtaasti ykkösten kautta. Kun koko ajan näki Mad Crocin, Red Bullin ja Batteryn mainostusta niin pakostikin heräsi mielenkiinto maistaa. Red Bullista tuli oma suosikkini. Eipä noita silti tule kovin usein litkittyä.
Kempin mainoskynää käytän myöskin. :D

F1 Keisari

Well-known member
Eipä tuo F1 sponsorointi ole vaikkutanut minun ostokäyttäytymiiseeni vaikka tuskin olen edes sitä kohde ryhmää mitä sponsorit tavoittelevat.

Mutta tuo F1sponsorointi on loppuunsa kannattavaa hommaa kun miettii varmaan kaikki täällä muistavat esim: että Hakkisen mestaruus vuosien aikaan Mclarenin pää sponsori oli tupakkamerkki WEST.
se huvittava puoli tässä sponsoroinnissa on että muistaa sponsorin nimen mutta ei tiedä millä alalla se vaikuttaa.

Ja vaikkuttaahan tuo sponsorointi periaatteessa alitajuntaankin koska tulee yhdistettuä tietty sponsori tiettyyn talliin esim: Malboro Ferrariin,Wodofone Mclareniin & jo edes mennyt Arrows Orangeen.

Vielä loppuun kysymys että milloin F1 sarjassa Sponsori merkit ruvettiin maalaamaan suoraan autoon eli milloin perinteisistä tarroista louvuttiin??

Kie

Well-known member
Vähän on vaikuttanut. Tullut jotain sponsoroinnin takia ostettua V-poweria, Westin tupakkaa, Tag Heuerin kello, Mad Crockia ja Red Bullia.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Enpä muista, että sponsorointi olisi vaikuttanut omiin ostopäätöksiini. Energiajuomia ostan satunnaisesti, mutta sponsorointi ei vaikuta merkkivalintaani. Hankin äskettäin HP:n tietokoneen, mutta merkin formulasponsorointi ei ostaessa käynyt edes mielessä. Fosters-oluesta en pahemmin välitä. Tupakkaa en polta.

NOesc

Well-known member
Sijainti
Kauhajoki
ainut mitä näin äkkiseltään tulee mieleen on tuo shellin v-power-bensa jota kerran tuli tankattua kokeeksi mutta muutoin ei niillä logoilla autojen kyljessä ollut minkään valtakunnan vaikutusta ostopäätöksiini..

ÖÖ.

Well-known member
Mersun ja Ferrarin t-paidat löytyy. Sekä F1 dödöä ostin. Eli juu vaikuttaa. Osa sponsoreista on kyllä sellaisia ettei mitään hajua mitä tekevät.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

azly

Well-known member
johnnie walker -maistelukierroksen otin tuossa joskus. en voi suositella.

Tollo_peloton

Well-known member
Ajan Fordilla,en ostanut sitä Fordin menestyksekkään formula menneisyyden takia.
En polta tai juo energiajuomia.Fostersin olutta en ole maistanut,mutta voisin jonain f1-viikonloppuna kokeillakin.
Mielikuviin saattanut vaikuttaa,mutta tuotteita en ole ostanut.Ei vaan Mobil 1:stä oon tavannut ostaa.

El Bastardo

Sgt. Baker
Foster's taisi tulla tutuksi nimenomaan formuloiden kautta. Maistoin, mautonta litkua. Vodafonen puhelin löytyy, tosin kyseessä on lahja, joten itse en sitä valinnut.

Ferrarin ostan heti kun on varaa. Siis kun.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Kerran join Red Bullia kun ajoin siinä taliissa F1 2006 -pelissä. Se jäi tosin melko heti siihen kun oli niin kuvottavan pahaa... :yuck:

T.K

Sähkö-ukkeli
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Sponsorointi ei oo vaikuttanu itteeni mitenkään. Reb Bullia on joskus tullu ostettua yhden kerran ja se jäi viimeiseksi.
Mainonta ei oo vaikuttanu yhtää mitää muhun.

Turboahti

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ostin tänään Jordanin hammasharjan. Jotenkin se F1-tiimin nimi vain pyöri mielessä, kun valkkasin harjaa...Värityskin on lähellä alkuaikojen Jordaneita:thumbup:

Sini Massa

Felipe Massa
Sijainti
Salo
No Red Bullia tuli maistettua silloin kun talli tule ykkösiin. Mutta täytyy sanoa etten ole juonut sitä piiiiiiitkään aikaan. Mad-Crocia tulee eniten litkittyä (ollut Kovalaisen sponsori, nyt Maikkarin sponsori mutta join sitä jo ennen kun se sponssasi ketään)

Eipä tuo sponsorointi kauheesti vaikuta.