Sponsoroinnin vaikutus sinuun

TIMOMIES

Well-known member
Yhteenvetona voisi melkein vetää että:

Sponsorointi ei suuremmin vaikuta ostopäätöksiin, paitsi tilanteissa, joissa pitää valita formuloista tuttu tai ei-tuttu tuote. :)

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Silloin kun vielä poltin, ostin muutaman askin Westiä. Fostersia on tullut joskus ostettua. TAG Heuerin kellosta olen haaveillut. Noihin kaikkiin kolmeen edelliseen on F1-näkyvyys vaikuttanut.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
West-askin olen ostanut, vaikken poltakaan. Red Bullin valitsen energiajuomista aina, se on itse asiassa oikeasti hyvääkin.

Samoin takavuosilta on niin mieleen tatuoitunut nimi Parmalat, että sen tuotteita tulee melkein aina ostettua, kun on sellaisen tarve ja tarjolla.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Ferrarin ostan heti kun on varaa. Siis kun.
Samoin, tosin tähän, kuten moneen muuhunkin asiaan vaikuttaa formuloiden ja sponssaamisen lisäksi muutkin asiat. Tykkään Ferrarin katuautoista ilman ykkösten legendoja ja menestystäkin, mutta niilläkin on osansa.

Poistettu jäsen 5082

Guest
No kyllähän tuolta huomaa sellasia yrityksiä ja mainoksia mitä Suomessa ei kukaan muuten tiedä :rolleyes:

Esim: ING
Mutta ei ne ole saanut mitään tuotetta vielä ostamaan, tai no redbullia ehkä joskus :)

hara-kimi

Well-known member
Mun Forex brokeriksi valikoitui FxPro hyvinkin pitkälti F1 ja WRC sponsoroinnin takia. Westiä tuli ostettua aski aikoinaan hupimielessä.

Ratman

Turha kommentoija
Sijainti
Hole in the sky
Häkän ja Coulthardin autoista kun aikoinaan poistettiin se west-sana tuli heti mieleen se rööki.Legendaarinen Marlboro McLaren vaikutti sen verran paljon että tuli polteltua sitä silloin joskus.

|EdU|

Scuderia Ferrari
Sijainti
Järvenpää
Juu nyt kun tuo Virgin Brawn GP:tä sponsoroi niin ajattelin semmoisen Virgin Galactic -raketin hommata. :rolleyes:

Joopa, mutta eipä tuo sponsorointi sen enempää ole vaikuttanut kuin vaikka Red Bullia tuli kokeiluksi ostettua silloin, kun fykkösiin talli tuli.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ei oikeastaan F1-sponsorointia, mutta GP2:

Lopetin Nordean asiakkuuteni kun tajusin pankin tuhlaavan rahojaan Christian Bakkerudiin.

FO110K

Banned
onhan se vaikuttanut parillakin tapaa:
- TagHeuerin kelloja löytyy pari kappaletta, tarttui tuo merkki mukaan sillon 90-luvun "What are you made of" kampanjan myötä kun Sennakin siinä oli...
- pienoismalleja on useampia hyllyssä, taitaa olla 10 tällä hetkellä kasassa
- -98 syksyllä tuli ostettua Lontoon kentältä kotiin palatessa tuliaisiksi Finlandiaa ja Westin tupakkaa, nauroi kassavirkailijakin maihinnousukortista nimen nähtyään että "I see that sponsoring really works!"! :D
- Shellin öljyjä tulee käytettyä autossa aina, jäänne sieltä 90-luvun McLaren vuosilta tuokin...
- RedBull energiajuomana, muita ei tule juotua tosin tuo on parhaimman makuinenkin

tuossa ne tärkeimmät mitä mieleen juolahtaa

Ukyo Katayama

Well-known member
Ei vaikuta tekemisiin, mutta ehkä tuntuu hieman mukavammalta tehdä kesällä sen 7 lentoa Air Asialla kun niiden mainos on Williamsin takasiivessä :alppu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Nosto, uusi kausi ja uudet sponssit. Nyt myöskin sponssien rahoilla on tehty kaikennäköistä, mistä ei välttist tykätä...

Energiajuomaa on tullut tasan yks tölkki ostettua, se oli vihaista krokotiiliä. Heikkikytkösten kanssa ei ollut mitään tekemista, se vaan sattu olemaan kaupan halvinta...

Useasta eri yhtiösta/tuotteesta tulee kyllä F1 mieleen. Myöskin näin jälkikäteen on minulle tullut yllätyksenä kuinka iso osa entisaikojen sponnseista oli tupakkamerkkejä... Yks kaveri oli myöskin yllättynyt, että tiesin GOOO!!!!!!!!!!!!:n ranskalaiseksi tupakkamerkiksi. Tähän voi kai sanoa vormuloiden katsomisen vaikuttaneen...

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere
Vaikuttaa tottakai. Westiä ostin Häkkisen takia laivalta kartongi vaikken oo ikinä polttanu. Red Bullia juon sillontällö jekun kans. Fostersiakin ostin heti, kun se rupes sponsoriksi, mutta se oli niin hirveetä kuraa, etten sen jälkeen oo ostanu. Ja Kimin takia ostin Frankfurtin autonäyttelystä syyskuussa Ferrari-nalle avaimenperä. Enää se ei oo avaimenperänä.. Toyotan ostin heti, kun ne ymmärsi heittää Salon ulos.

Kaljaparoni

Active member
Sijainti
Kuusamo
Eipä ole vaikuttanut, olen kyllä noita usein mainostettuja tuotteita kyllä käyttänyt (esim.Fosters) mutta olen tehnyt sen kun kaverit ovat suositelleet.

Sue_me

Well-known member
Lähinnä sponssaus vaikuttaa itseeni juuri tunnettavuuden lisäämisen kautta. Mutta muuten ei juuri suurempaa vaikutusta ole.

Eli jos pitäs ostaa joku simsangsongi tai Panasonic niin valkkaan Panasonicin tunnettavuuden takia. Oli formuloissa tai ei.

Mangelo

Well-known member
Enpä ole mitään juttua ostanut, joka olisi F1:n kautta tietooni tullut tai tunnettavuuttaan parantunut. Sponsoroiminen on ylipäätään huonoa liiketoimintaa ja kankkulan kaivo, vaikutukset saattavat rahanhukan ohella olla negatiivisiakin, itse en ostaisi esim. autoa santanderin rahoituksella. Mutta en kyllä millään muullakaan kulutusluotolla.

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere
Juu, toimii se niinkin päin, että en enään Ferraria sponsoroivia tuotteita käytä.