Sponsoroinnin vaikutus sinuun

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Joskus muori osti Bridgestonen Potenza-kesärenkaat, koska sitä mainostettiin formuloissa. Oli sitten meidänkin Fiatissa oikein "formularenkaat". Heh.

Itse haluaisin löytää Lucky Strikeä, Westiä tai B&H:ta jostain kaupasta, ei toistaiseksi ole tullut vastaan muualla kuin lentokentillä. Pakko myöntää että Camelia tulee poltettua toisena merkkinä juuri tuon 80-luvun Lotus-kytköksen ja Sennan ansiosta. Energiajuomaa jos juon niin sen on Mad Crocia, yleensä siksi että se on halpaa ja jopa siedettävän makuista, eikä niinkään Heikin takia/ansiosta.

Dwayne

Toimistosihteeri
Sijainti
Hyvinkää
Juu mutta yleensä vähän kierolla tavalla vaikuttavat minuun nuo sponsoroinnit :)

Esimerkiksi en aio ikinä käyttää Santanderin palveluksia ja en polta Philip Morrisin tupakkeja.

Red Bullia on tullut juotua enemmän suhteessa Power Kingiin viimeisen puolen vuoden aikana tosin :ahem:

Mangelo

Well-known member
Ihme avautumista Zaikomilta.
Nettotulos näissä sponsorointikuvioissa vaan on se, että myytävien juttujeb hinnat nousevat. Ehkä vähän tietoisuus nousee, mutta siitä seuraa se että voivat myydä kalliimmalla ja siis hinnat nousee. Suurin hyötyjä on sponsoroitava. Sponsori hyötyy joskus enemmän, joskus vähemmän.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Nettotulos näissä sponsorointikuvioissa vaan on se, että myytävien juttujeb hinnat nousevat. Ehkä vähän tietoisuus nousee, mutta siitä seuraa se että voivat myydä kalliimmalla ja siis hinnat nousee. Suurin hyötyjä on sponsoroitava. Sponsori hyötyy joskus enemmän, joskus vähemmän.
Ehkäpä myös myynti nousee rutkasti? Ei siellä firmoissa ihan vaan hintoja nostaakseen ja sponsoroitaville hyväntekeväisyyttään sponssi-sopimuksia tehdä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jos sponsoroinnin hyödyllisyyttä laskee yksinomaan näkyvyydellä, vetää mutkia suoraksi. F1-kisat ovat sponsoreille tärkeää suhdetoimintaa ja tukijat ymppäävät tapahtumien yhteyteen omia asiakas- ja yhteistökumppanitiliaisuuksiaan. Lisäksi esim. Williams järjestää omien tukijoidensa välisiä foorumeita, eli sponsorointi avaa myös mahdollisuuksia uusiin kontakteihin.

Mitä tunnistettavuuteen tulee, niin esimerkiksi ING:n tutkimustulokset omasta F1-kampanjasstaan olivat aika kiistattomat. Tietoisuus siitä, mikä ING on ja mitä se tekee, lisääntyi huimasti niillä alueilla, jotka F1 tavoittaa.

Mangelo

Well-known member
Ehkäpä myös myynti nousee rutkasti? Ei siellä firmoissa ihan vaan hintoja nostaakseen ja sponsoroitaville hyväntekeväisyyttään sponssi-sopimuksia tehdä.
Varmaankin näin, mutta sitten kilpailijakin joutuu sponsoroimaan ja tulos on plus miinus nolla, ainoastaan tuotteiden hinnat ovat nousseet.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Tulihan tuota aikoinaan polteltua Lucky Strikeä Villeneuve-bar kytköksen takia, vuosien saatossa on ollut Lucky Strike Bar ja Mild Seven Renaultin lippiksiäkin.

Parhaillaan olen etsimässä nykyistä Santander Ferrari lippistä mutta tuloksetta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Varmaankin näin, mutta sitten kilpailijakin joutuu sponsoroimaan ja tulos on plus miinus nolla, ainoastaan tuotteiden hinnat ovat nousseet.
Jos kumpikin samalla alueella ja alalla toimiva yritys on sponsoroinut yhtä paljon, niin sitten tullaankin siihen kumpi onnistui paremmin.. Löitkö sponssimiljoonasi uppoavan hevosen takaspoilerin alaspäin näkyviin osiin vai yllättäjän pääsponsorina..ja miten noin muutoinkin onnistuit esittämään tämän asian esim TV-mainoksissa.. Jos samalla alalla ja alueella vielä kolmas kilpailija, joka ei ottanut osaa sponsoritoimintaan, niin sitten tämä tarvitsee enemmän "normaaleja" mainosrahoja pysyäkseen hyvän kuvan itsestään sponsoroinnin myötä antaneen kanssa.

|EdU|

Scuderia Ferrari
Sijainti
Järvenpää
Nykyään tuo Red Bullin menestys lämmittää sen verran, että tulee tuota Red Bullin energiajuomaa välillä hörpittyä.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Tulihan tuota aikoinaan polteltua Lucky Strikeä Villeneuve-bar kytköksen takia, vuosien saatossa on ollut Lucky Strike Bar ja Mild Seven Renaultin lippiksiäkin.

Parhaillaan olen etsimässä nykyistä Santander Ferrari lippistä mutta tuloksetta.
Kerran maistoin Westiä ja totesin ettei ollu mun rööki, vaikka Häkä polttelikin kyseisen sponssin hopeisissa väreissä. Voitin myös kerran jostain kilpailusta todella tyylikkään McLaren-West lippiksen. Ei tosin tullu käytettyä sitä ja harmillisesti ehkä siksi kyseinen kultti-esine tuli kadotettua :frown:

Muita tuotteita, paitsi tietty RB, ei juuri ole tullut "fanitettua". RB:stä sen verran, että eräs tuttuni foorumilta veteli jossain vaiheessa hartaasti RB-kossu yhdistelmää ja se tuote ei koskaan uponnu. Toki ilman sitä RB:tä meni ihan hyvin :p

Nykyisiltään, hämmästyttävää kyllä RB on ihan ok. Kuvittelen ainakin et RB:llä ei ole vaikutusta mun mielipiteen muutokseen, vaikka suosikit Kimi ja Vettel vetävät RB:n väreissä :eek: Vaan se on ihan makuaisti kokemus ja jossain vaiheessa kyseisen tuotteen maku on ryhtynyt miellyttämään juuri minun makuhermoja. Jonka jälkeen aloin pitämään tuotteen ominaisuuksista, yms.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Rupesin oikein miettimään, että miten se minuun vaikuttaa. Ongelmahan tässä on se, että:
- en polta
- en juo energiajuomia
- vodafonen kanssa olen tekemisissä vain roamingin kautta
- olen ollut osuuspankin asiakas jo 20 vuoden ajan
- Opel ei sponsoroi formuloita (Ladastakin olen jo eroon päässyt)

Jonkin verran on kai sponsorointi vaikuttanut, koska:
Foster'sia tulee joskus juotua

Loctiten tuotteita käytettyä

Kotoa löytyy Olympuksen

ja Canonin

kamerat

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Rupesin oikein miettimään, että miten se minuun vaikuttaa. Ongelmahan tässä on se, että:
- en polta
- en juo energiajuomia
- vodafonen kanssa olen tekemisissä vain roamingin kautta
- olen ollut osuuspankin asiakas jo 20 vuoden ajan
- Opel ei sponsoroi formuloita (Ladastakin olen jo eroon päässyt)
Eipä mulla ole tohon lisättävää muuta kuin että en juo... Eipä niitä muita sponsseja olekaan... :D

antimikael

Well-known member
Sijainti
Tampere
niin

-Juon paljon bissee
-Poltan paljon tubakkia
-käytän pankin palveluita
-ja puhun DNA aan liittymään mutta sehän ei liity nykyään formuloihin.. eli vaikutus sponsoroinnilla on täys 0%.......

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
-Juon paljon bissee
-Poltan paljon tubakkia
-käytän pankin palveluita
-ja puhun DNA aan liittymään mutta sehän ei liity nykyään formuloihin.. eli vaikutus sponsoroinnilla on täys 0%.......
Jatkokysymyksiä:
- Juotko Foster'sia, Skolia tai Warsteineriä, vai jotain brändäämätöntä litkua?
- Poltatko Marlboroa, 555:sta, Lucky Strikeä, Westiä, JPS:ää, Camelia, Mild Seveniä tai Rothmannsia vai jotain brändäämätöntä paskamerkkiä?
- On vain yksi pankki, älä pidä muita pankkeja. Pidätkö muita pankkeja?
- Kuten sanoit, tämä ei liity formuloihin.

Näihin kun vastaat, niin saadaan selville sponsoroinnin vaikutus once and for all.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Otsikossahan ei muuten sanota mitään formuloista, paitsi F1-vapaan puolella tietty ollaan. Itelläkin jää rahaa muuhunkin kun vaihdoin DNA:han. Elämäni tärkeimpiä sopimuksia luonnollisesti. :thumbup: Päätöksen tein tosin ennen Kimin tämän kauden DNA-sopimusta.

speedman

race is in my head
Mielenkiintoinen topikki.
Vaikea rehellisesti vastata, ettei paljasta olevansa johdateltavissa...

Shell on aina ollut minulle SE huoltoasema. Pitää muistaa, että ko putka on ollut mukana moottoriurheilussa jo vuosikymmeniä. Siinä ei yksi Schumi paljon paina.
Mitään järkisyytä Shellin suosioon, siis ei ole.
BMW on autona aina ollut ykkönen ilman formuloitakin, vaikka jo 80-luvulla näin niiden "hirmumoottoreiden" jytinää Saksassa. Nykyinen vetäytyminen ei ole vaikuttanut myöskään mitään. Päinvastoin, uusi tuleminen DTM:ään vain lisää kiinnostusta.
BOSS on ollut vaatemerkki jo pitkään, paha sanoa, olisiko McLaren sponssi joskus jotain vaikuttanut, epäilen.

Fostershan ei oluena ole kummoista, mutta on siinä kyllä vahva "bensan" tuoksu :thumbup: