Tänään avattiin Hollolan rata, ja kävin ajamassa pari settiä. Laitan tähän rapoa kunhan kerkeän.
Eli rapoa:
Hollolaan Salpakankaan teollisuusalueelle on siis avattu
sisäkartingrata. Edellinen sisärata Päijät-Hämeessä oli muistaakseni ja tietääkseni Launeella. Ainakaan kymmeneen vuoteen Lahden seudulla ei siis ole ajettu sisäkartingia, joten Salpakankaan sisärata on varmaankin odotettu ja paikallaan.
Autot Hollolassa ovat Cottonringin yrittäjältä ostettu, ja rata on Salpakankaalla teollisuushallissa. Puitteet ovat siistit ja uudet ja henkilökunta mukavaa ja ystävällistä. Juteltiin muutama sana, ja pääsin saman tien ajamaan kun huomasivat että ajokengät kainalossa saapuva kaveri on ennenkin ajanut, eli eivät pitäneet turhaa alustuslässytystä.
Rata on lyhyt, kierros kestää parhaimmillaan 17 sekuntia. Pinta on mielestäni lakattu sementtipinta, jossa pitopaikat ovat sisälinjalla ja saumakohdissa. Tunnelmaltaan ajaminen on tosi lähellä Rantakylän Fioranoa Joensuussa, pito vaihtelee eri mutkissa, ja kuten Rantakylässä, radalla on nopea oikea jossa on vähän pitoa, eli nopeaankin mutkaan on haettu haastetta ajaa se mahdollisimman pehmeästi.
Yrittäjällä tuntuu olevan tekemisen meininki pyörittämään paikkaa asiakaslähtöisesti, ja henkilökunta on muutenkin mukavaa. KKWCS-kisa olisi siis varmasti helppo järjestää Hollolassa oman konseptimme mukaisena. Kaksi autoa, joita kokeilin, tuntuivat olevan tasapäisiä, tosin toinen yliohjaava ja toinen aliohjaava. Miinuksena lähinnä radan lyhyys.
Paras aika tälle päivälle, ja rataennätys on 17,60, ja minä ajoin 18,28. Luulen, että Hollolassa täytyy ajaa enemmän keula edellä, kuin esim. Myllypurossa, vaikka pitotaso on melko lailla sama. Ajattelin että ekana päivänä toki täräytän nopeimman ajan kun Wope, Haikki, Nasty Boy ym. eivät ole vielä ehtineet tänne, mutta ei niin ei.
Positiivinen fiilis jäi paikasta ilman muuta, ja minun mielestäni ensi kauden kalenteriin Myllypuron tilalle voisi hyvin harkita Hollolan rataa.