AnttiL
Reittinörtti
Tai keskinopeuksien perusteella juuri ei nopeimmasta päästä. Mutta ilmeisesti on syynsä, että pätkää ei ole hetkeen ajettu.Hyvä, nopea vauhtinen pätkä muuten.
Tai keskinopeuksien perusteella juuri ei nopeimmasta päästä. Mutta ilmeisesti on syynsä, että pätkää ei ole hetkeen ajettu.Hyvä, nopea vauhtinen pätkä muuten.
En usko että on Saalahti. Sen verran pitkä siirtymä. (vaikka ero on vain 20km esim. Ruuhimäkeen, niin se on iso ero jos tehdään paljon muutoksia autoon).Ruuhimäestä huhutaan power stagea. Jos näin on, niin mikähän on shakedown? Toivottavasti ei Laajavuori. Asiasta enempiä tietämättä, Saalahti voisi olla hyvä?
Humalamäen hyppysuora ei taida olla enää entisensä kun paloaukea on puskittunut umpeen ja joitain hyppyjäkin tasoitettu. Lisäksi ehkä vaatisi jonkin pienemmän tien osuuden sekaan. Lisäksi kaiketi seudulla asuu rallinvastustaja, jonka vuoksi pätkää ei ole MM-ralliin mukaan saatu, vaikka yritystä on ollut. Tässä kuitenkin "recce" vuodelta 2011 https://youtu.be/ZedzSyiIyYo . Paloaukea kohdassa 1:43. Hienommat hypyt tulee vasta sen jälkeen.Tai voisi olla Kuohu lyhyenä?
Humalamäki olisi huikea veto Shakedowninksi, eikä täysin mahdoton ajatus, koska torstaiaamuna ei ole kovin suurta ihmismassaa vielä liikenteessä, joten hyppysuorakin olisi ajettavissa. Tai sitten yllä ehdotettu Rannankylä. :thumbup:
Sitä oon vähän arvellut että joku syy siinä on että tuota ei ajeta. Hyppysuoralla koenkin että sitä "pelätään" järjestäjien toimesta onnettomuuden takia. Huoli siitä että se kiinnostaa liikaa yleisöä ja siellä voi tulla vaikeuksia järjestäjien toimesta.Humalamäen hyppysuora ei taida olla enää entisensä kun paloaukea on puskittunut umpeen ja joitain hyppyjäkin tasoitettu. Lisäksi ehkä vaatisi jonkin pienemmän tien osuuden sekaan. Lisäksi kaiketi seudulla asuu rallinvastustaja, jonka vuoksi pätkää ei ole MM-ralliin mukaan saatu, vaikka yritystä on ollut. Tässä kuitenkin "recce" vuodelta 2011 https://youtu.be/ZedzSyiIyYo . Paloaukea kohdassa 1:43. Hienommat hypyt tulee vasta sen jälkeen.
Voishan sen ajaa niin että pätkä on Piimäsillantiellä ja sitten Konttimyllyntietä pitkin takaisin lähtöön tai Raivokoskentietä pitkin Paviljonkiin takaisin.Kuohu varmaan OK, mutta ehkä pitäisi muuttaa reittiä niin että voisi ajaa helpommin lenkkinä useita vetoja putkeen? Toisaalta miten on tien kesto jos tuolla ei ole rallia hetkeen ajettu?
Olisikohan ollut joskus 60-70-luvulla viimeksi? Joku Ralliradion tekemä juttu tulee hämärästi mieleen tuosta Rannankylän shakedownista.Rannankylä on mulle vieraampi. Onko sitä ajettu muulloin kuin 2010 shakedownissa?
Ei ole ainakaan ajettu vuodesta 1970 eteenpäin.Olisikohan ollut joskus 60-70-luvulla viimeksi? Joku Ralliradion tekemä juttu tulee hämärästi mieleen tuosta Rannankylän shakedownista.
Viime vuonnahan kokeiltiin ensimmäistä kertaa sellaista, että aamupäivällä ja iltapäivällä on eri pätkät, jotka ajetaan lenkin sisällä kahteen kertaan. Eli viime vuonna aamupäivällä Halinen, Urria ja Jukojärvi, iltapäivällä Äänekoski, Laukaa ja Lankamaa. Ilmeisesti suurin liikenneruuhka tuli tuohon päivähuollon kohdalle kun ihmiset siirtyi Petäjävedeltä Äänekosken ja Laukaan suuntaan, mutta toisaalta tämä järjestely mahdollisti aika helpon tavan seurata neljä metsäpätkää päivän aikana.Petäjävesi tie 18 oli aika tukossa viimeksi. Kun EK:t suht lähekkäin toisiansa. Kenties Äänekosken seudulla ajellaan tällä kertaa useampi kuin yksi EK. Jolloin katsojien autotkin paremmin hajaantuvat. Liikenne sujuu.
Miten muistelisin et Tarkiainen joskus viimesyksynä twiittaili siihen liittyen et etsivät uusia teitä erikoiskoekäyttöön. Uskoisin et joku aivan bränikkä pätkä on keksitty mut se mille päivälle, on sitten eri juttu.Toki voi olla että on keksitty jokin aivan uusikin pätkä.
Olin varma että joku pätkistä Kangashäkki, Valkola, Äijälä tai Jouhtikylä osuu Äänekoskelle, mutta ei osunut. Suolahdella, Syvälahdentie on mielestäni ajettu kyllä rallissa tässä muuta vuosi takaperin, mutta en kuollakseni muista missä. Eikä sen puoleen, on kyllä hurjan kyydin pätkä eli välttämättä sovellu Neste Ralliin.Koitin myös keksiä mitä muita pätkiä Äänekosken alueella olisi kuin viime vuosina ajettu Äänekoski-Valtra. ---- Toki voi olla että on keksitty jokin aivan uusikin pätkä.
Silloinhan epäiltiin että ne Twiiteissä olleet tiet oli Pihlajakosken etelänpuoleiselta pikkutieltä.Miten muistelisin et Tarkiainen joskus viimesyksynä twiittaili siihen liittyen et etsivät uusia teitä erikoiskoekäyttöön.
Voisko olla Kakaristo - Pihlajakoski - Päijälä. Alkuun tai loppuun vielä jokin pätkä pohjoisempana.Jos Ouni starttaa Vuorisjärventieltä, niin mikä EK ajetaan sitä ennen. Sellainen siirtymäreitti olisi mahdollinen, että tultaisiin Juupajoen maalipäästä Vuorisjärventielle. Käymättä ollenkaan VT 9:llä. Tai Kavalan EK:lta. Teitä 343, Heinäkulmantie ja Ylä-Partalantie pitkin.
Hassintie Ounin lopussa. Huikea osuus sekin.