Tuota Tampereen lenkkiä ajatellen tuli mieleen todella hullu ajatus.
Minkälaisia ongelmia tulisi ja mitä sanoo säännöt, jos huoltoparkki olis Paviljongin sijaan vaikkapa Himoksella?
Kuljettajien majoitukset, park ferme ja muutenkin häppeningit edelleen hyvin pitkälle Jyväskylässä, koska fasiliteetit muutenkin paremmin kunnossa kuin Jämsän suunnalla. Ja säilyisi edelleen Jyväskylän rallin status kilpailun keskuksena.
Olisiko moinen järjestely edes mahdollinen?
Mahdollistaisi aika paljon erilaisia reitti variaatioita. Toki aamuhuoltoon ja iltahuollon jälkeen tulisi enemmän siirtymiä (n.50km Jämsä-JKylä), mutta vastaavasti ennen tai jälkeen huoltojen saisi pätkät hyvinkin lähelle Himosta, jotka tasoittaisivat kilpailun kokonais siirtymiä.
Jos Harju halutaan mukaan, voisi se olla esim. vaikkapa jo keskellä perjantain aamu- ja iltapäivänlenkkiä. Ei tulisi niin paljoa edestakaista ajoa Himokselle, kunhan ennen ja jälkeen huollon pätkät olisi siinä himoksen vieressä esim. joko Vaherissa tai Kakaristossa.
Lauantaina sitten Tampereen kiepille aamuin illoin.
Sunnuntaina power stage edelleen jossain Jyväskylän lähellä, niin saataisiin maali seremoniat sinne Paviljongin maisemiin.
No, ajatus se tämäkin
Olisiko mitenkään kehiteltävissä, vai tuleeko liikaa kilometrejä ja trafiikkia tuota sirkusta ajattaessa edestakaisin Jämsän ja Jkylän väliä?