Suomen MM-rallin 2023 reittispekulaatiot

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kuinkas Humalamäki Shakedownina? Vuonna 98 se olikin ja sijaintihan on käytännössä sama kuin Vesala, mutta olisiko sitten jotain selkeitä miinuspuolia? Rannankylä ei ainakaan yleisölle toimi.
Tämän vuoden reitistä jättäisin mielellään pois Laukaan, Ässämäen, Sahloinen-Moksin ja vähän se Oittilakin alkaa kyllästyttää. Patajoki myös aika syvältä yleisöä ajatellen. Jämsän suunnalle saisi reittiä viedä kahtenakin päivänä, kun sieltä löytyy niin paljon hyviä pätkiä. Päijänteen itäpuoli olisi myös pitkästä aikaa kiva nähdä reitillä. Oittilan lisäksi esim. Hauhanpohja, Vartiamäki. Liikennesumppu tuonne tietysti voi muodostua, kun ei paljon vaihtoehtoisia reittejä ole. Powerina voisi tosiaan olla jo jokin muu kuin Ruuhimäki, mutta taitaa olla tuo maalihyppyri ja podium-alue niin kova juttu, että sitä ei ihan helpolla suostuta muuksi vaihtamaan.
Vuonna 2023 reitti voisi olla esim.
TO Harju tai Laajavuori
PE eka lenkki Petäjävesi-Urria-akselilla ja iltapäivän lenkki Korpilahden ja Jämsän suuntaan.
LA Jämsässä
SU Päijänteen itälenkki, joka sitten päätyisi Ruuhimäkeen, jos on pakko.
Nopea hahmotelma vielä. En tiedä venyykö säännöt ja toimiiko, mutta jotain tämän tyylistä kuitenkin:

EK1 Harju

EK2 Vesala (Shakea pidempi versio)
EK3 Urria
EK4 Vesala 2
EK5 Urria 2
EK6 Laajavuori

EK7 Yijäläntie-Ahvenuskyläntie-Saalahti
EK8 Leustu
EK9 Yijälä2
EK10 Leustu2

EK11 Päijälä (Pirttikulma-versio)
EK12 Ouni (Ouninpohjantie-Konivuori-Hassintie- Kakariston risteys)
EK13 Talviainen
EK14 Vekkula
EK15 Päijälä2
EK16 Ouni2
EK17 Talviainen2
EK18 Vekkula2

EK19 Oittila
EK20 Hauhanpohja
EK21 Ruuhimäki

EK22 Oittila2
EK23 Hauhanpohja2
EK24 Ruuhimäki2
 

rallifakiiri

Well-known member
Liittynyt
27.6.2011
Viestit
188
Oittilaa puoltaa reitillä pätkän sijainti lähellä Jyväskylää. Pätkää voi myös varioida niin, että saadaan hyviä katselupaikkoja.
Ymmärtääkseni myös alueen asukkaat ovat todella innokkaasti pätkää tekemässä.
 

Tomboe

Well-known member
Liittynyt
15.2.2022
Viestit
183
Ois mukava nähdä enemmän pätkiä Äänekosken seudulta esim uuraisten alueella ja miksei jopa pohjoisempanakin!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Kuinkas Humalamäki Shakedownina? Vuonna 98 se olikin ja sijaintihan on käytännössä sama kuin Vesala, mutta olisiko sitten jotain selkeitä miinuspuolia? Rannankylä ei ainakaan yleisölle toimi.
Tämän vuoden reitistä jättäisin mielellään pois Laukaan, Ässämäen, Sahloinen-Moksin ja vähän se Oittilakin alkaa kyllästyttää. Patajoki myös aika syvältä yleisöä ajatellen. Jämsän suunnalle saisi reittiä viedä kahtenakin päivänä, kun sieltä löytyy niin paljon hyviä pätkiä. Päijänteen itäpuoli olisi myös pitkästä aikaa kiva nähdä reitillä. Oittilan lisäksi esim. Hauhanpohja, Vartiamäki. Liikennesumppu tuonne tietysti voi muodostua, kun ei paljon vaihtoehtoisia reittejä ole. Powerina voisi tosiaan olla jo jokin muu kuin Ruuhimäki, mutta taitaa olla tuo maalihyppyri ja podium-alue niin kova juttu, että sitä ei ihan helpolla suostuta muuksi vaihtamaan.
Vuonna 2023 reitti voisi olla esim.
TO Harju tai Laajavuori
PE eka lenkki Petäjävesi-Urria-akselilla ja iltapäivän lenkki Korpilahden ja Jämsän suuntaan.
LA Jämsässä
SU Päijänteen itälenkki, joka sitten päätyisi Ruuhimäkeen, jos on pakko.
Nopea hahmotelma vielä. En tiedä venyykö säännöt ja toimiiko, mutta jotain tämän tyylistä kuitenkin:

EK1 Harju

EK2 Vesala (Shakea pidempi versio)
EK3 Urria
EK4 Vesala 2
EK5 Urria 2
EK6 Laajavuori

EK7 Yijäläntie-Ahvenuskyläntie-Saalahti
EK8 Leustu
EK9 Yijälä2
EK10 Leustu2

EK11 Päijälä (Pirttikulma-versio)
EK12 Ouni (Ouninpohjantie-Konivuori-Hassintie- Kakariston risteys)
EK13 Talviainen
EK14 Vekkula
EK15 Päijälä2
EK16 Ouni2
EK17 Talviainen2
EK18 Vekkula2

EK19 Oittila
EK20 Hauhanpohja
EK21 Ruuhimäki

EK22 Oittila2
EK23 Hauhanpohja2
EK24 Ruuhimäki2
Humalamäki voisi varmaan toimia shakedownina, etenkin jos saisi alkuun jotain pientä tietä vähän. Tosin en tiedä onko sekään sitten kovin yleisöystävällinen, miten on parkkitilaa siellä etelässä?

Vesala ja Puolakka/Saalahti vois olla aika kovavauhtisia pätkiä. Vesalan keskinopeushan oli jotain 137 km/h 2021 shakella ja siitä ei varmasti mitään hitaampaa tietä ole tarjolla jatkoksi.

Lauantain lenkissä Päijälästä tulis 25 km ja Ouni-Konivuori-Kakaristosta 40 km joten siitä voiskin sit jo lähteä jonkin lyhyen pätkän jälkeen katteleen huoltoon paluuta ja noi kaksi pidempää pätkää saisi unohtaa.

Hauhanpohja olisi muuten makee pätkä mutta keskellä pari kilsaa suoraa tietä ja yleisön näkökulmasta ei yhtään peltoaluetta. En usko myöskään, että sunnuntaihin mahtuu yhtään enempää pätkiä kuin tänä vuonna ajettiin.

Juupajoella varttuneena pakko kysyä miksi preferoitte Talviainen-nimeä? :D
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3537
Sijainti
JKL
Juupajoella varttuneena pakko kysyä miksi preferoitte Talviainen-nimeä? :D
Juuri näin... Ja koska kyseessä on kansainvälinen ralli niin myös englanninkielinen nimi, Jeespäriver on ehdottomasti suositeltava...

Harmi kun nuo säännöt on niin rajoittavat mutta mielelläni näkisin esim. 2008 käytössä olleen la iltalenkin Kakaristo-Juupajoki-Väärinmaja mutta taitaa mennä niin kauas ettei ole mahdollisuuksia...
Mutta jos Humalamäkeä haaveilee niin ko. vuodelta soveltaen voisi olla mahdollista Vellipohja-Humalamäki-Palsankylä-Mökkiperä lenkki... Mahtuisi kilsojen ja määrän puolesta helposti... Ehkä aiheuttaisi Tarkiaiselle harmaita hiuksia, kun ovat niin lähekkäin että yleisön siirtymistä pätkältä toiselle tapahtuisi varmasti...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Juuri näin... Ja koska kyseessä on kansainvälinen ralli niin myös englanninkielinen nimi, Jeespäriver on ehdottomasti suositeltava...

Harmi kun nuo säännöt on niin rajoittavat mutta mielelläni näkisin esim. 2008 käytössä olleen la iltalenkin Kakaristo-Juupajoki-Väärinmaja mutta taitaa mennä niin kauas ettei ole mahdollisuuksia...
Kyllä tää mun mielestä olis tehtävissä, ei mee Päijälää kauemmaksi. Tohon vielä neljänneksi vaikka Kolonkulma vielä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Mutta jos Humalamäkeä haaveilee niin ko. vuodelta soveltaen voisi olla mahdollista Vellipohja-Humalamäki-Palsankylä-Mökkiperä lenkki... Mahtuisi kilsojen ja määrän puolesta helposti... Ehkä aiheuttaisi Tarkiaiselle harmaita hiuksia, kun ovat niin lähekkäin että yleisön siirtymistä pätkältä toiselle tapahtuisi varmasti...
Humalamäki ja Mökkiperä (sekä Ässämäki) tosiaan on ihan naapuripätkät, ei ehkä kannata järjestää samana päivänä.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Oittilaa puoltaa reitillä pätkän sijainti lähellä Jyväskylää. Pätkää voi myös varioida niin, että saadaan hyviä katselupaikkoja.
Ymmärtääkseni myös alueen asukkaat ovat todella innokkaasti pätkää tekemässä.
Tossa on kyllä pointtia, voisko asiaa nähdä niin että tollaista pätkää yleistöalueineen ajettaisiin perättäin jonkun hankalammin katsojien taholta lähestyttävän kanssa?
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Tänä vuonna kun yleisöä tuntui taas olevan ruuhkaksi asti, voisi olla hyvä idea panostaa sellaisiin pätkiin, joissa on paljon väliteitä ja muutenkin hyviä, helposti lähestyttäviä katselupaikkoja. Isolle väkimäärälle se on aivan liian vähän, kun virallisia katselualueita oli tyypillisesti 3-5 per pätkä. Keskinopeuksien puolesta reittiä viedään enemmän ja enemmän pienille metsäautoteille, mutta samalla ne ovat aika pusikkoisia ja katselualueita niistä on vaikea löytää.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Tänä vuonna kun yleisöä tuntui taas olevan ruuhkaksi asti, voisi olla hyvä idea panostaa sellaisiin pätkiin, joissa on paljon väliteitä ja muutenkin hyviä, helposti lähestyttäviä katselupaikkoja. Isolle väkimäärälle se on aivan liian vähän, kun virallisia katselualueita oli tyypillisesti 3-5 per pätkä. Keskinopeuksien puolesta reittiä viedään enemmän ja enemmän pienille metsäautoteille, mutta samalla ne ovat aika pusikkoisia ja katselualueita niistä on vaikea löytää.
Optimaalisinta on yhdistää isoa ja pientä tietä niin että katsojille on hyviä väliteitä ja katsomopaikkoja pelloilla. Nuutinenkin sanoi jo 2018 ettei "autosuunnistajien pätkät" ole järkeviä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Eilen iski inspiraatio, ja yön aikana suunitelma kristallisoitui. Tässä siis oma näkemykseni ensi vuoden Secto-rallista:

Shakedown Ruuhimäessä, samoin kuin 2017 mutta loppuun vielä areena ja megahyppy (ja tietty ei shikaania). Illalla Harju, vaikka 2022 kahden lenkin muodossaan.

Perjantaiaamuna Oittila 2022 muodossa ja uutena pätkänä Leivonmäki, eli kyläkisoista tuttuja teitä Pajumäen maisemissa, lopussa kunnon runkipaikka. Pätkät kahteen kertaan ja pois tullessa ajetaan Ruuhimäki Sprint, eli moottoriradan alueen huoltoteiden kautta megahyppyyn. Viidettä metsäpätkäähän lenkissä ei saa olla, mutta yleisöpätkä kyllä...

Perjantai-iltapäivänä ajetaan ensin Moksi eli Surkee 2016 lähdöstä Parkkola 1992 maaliin. Toisena pätkänä Humalamäki jossa on alussa pientä tietä. Pätkät kahteen kertaan ja illalla vielä Harju lyhyenä.

Lauantai alkaa Ehikillä, joka ajetaan eri suuntaan kuin 2022 ja päättyy nyt siis Sainzin paikkaan. Sen jälkeen Päijälä joka alkaa Pirttikulmasta, kisan pisin pätkä, 25 kilsaa. Sitten Juupajoki idästä länteen (TV-pätkä) ja lenkin lopuksi vielä Kolonkulma eri suuntaan kuin 2010, erilainen osuus Särkikankaan moottoriradalla ja erilainen loppuosa.

Sunnuntaina aamun aluksi Vaheri, lähtö kuten 2010 Himoksessa hieman ennen laivalaiturin risteystä, käännös etelään pidemmälle pikkutielle ja maali samassa paikassa kuin Jämsän äijien rallissa 2020 EK2:lla, eli Tyryntiestä aivan uusi osa käyttöön. Power stagena Kakaristo, lähtö Alhojärven suunnalta ja 2022 Rapsulan reittiä vastaseen, maali Kakariston risteyksen jälkeen pohjoiseen, jossa myös podiumit. Ennen poweria kokoomatauko Himoksessa.

Vaikea sitä on kaikki hienot ideat toteuttaa, Oittilan pikkutietäkään en saanut mahtumaan tohon tai sitten toinen pätkä olis pitänyt olla jokin tosi lyhyt ja kaikki siirtymät olisi ajettu samaa tietä pitkin. Ja Ouni/Konivuori jäi tästä nyt kokonaan pois.

https://www.mapfab.com/map/Aa4b/Secto-Rally-Finland-2023-By-AnttiL
Thursday
ShakedownRuuhimäki5.77 km
SS1Harju 13.48 km
Thursday Total3.48 km
Friday
SS2Oittila 110.84 km
SS3Leivonmäki 118.63 km
SS4Oittila 210.84 km
SS5Leivonmäki 218.63 km
SS6Ruuhimäki Sprint3.50 km
Leg Total62.44 km
SS7Moksi 122.32 km
SS8Humalamäki 19.77 km
SS9Moksi 222.32 km
SS10Humalamäki 29.77 km
SS11Harju 22.01 km
Leg Total66.19 km
Friday Total128.63 km
Saturday
SS12Ehikki 116.69 km
SS13Päijälä 125.81 km
SS14Juupajoki 122.10 km
SS15Kolonkulma 111.89 km
Leg Total76.49 km
SS16Ehikki 216.69 km
SS17Päijälä 225.81 km
SS18Juupajoki 222.10 km
SS19Kolonkulma 211.89 km
Leg Total76.49 km
Saturday Total152.98 km
Sunday
SS20Vaheri 113.39 km
SS21Kakaristo 213.95 km
SS22Vaheri 213.39 km
SS23Kakaristo 2 (Power Stage)13.95 km
Sunday Total54.68 km
Rally Total339.77 km
 
Viimeksi muokattu:

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1531
Sijainti
Porvoo
Eilen iski inspiraatio, ja yön aikana suunitelma kristallisoitui. Tässä siis oma näkemykseni ensi vuoden Secto-rallista:

Shakedown Ruuhimäessä, samoin kuin 2017 mutta loppuun vielä areena ja megahyppy (ja tietty ei shikaania). Illalla Harju, vaikka 2022 kahden lenkin muodossaan.

Perjantaiaamuna Oittila 2022 muodossa ja uutena pätkänä Leivonmäki, eli kyläkisoista tuttuja teitä Pajumäen maisemissa, lopussa kunnon runkipaikka. Pätkät kahteen kertaan ja pois tullessa ajetaan Ruuhimäki Sprint, eli moottoriradan alueen huoltoteiden kautta megahyppyyn. Viidettä metsäpätkäähän lenkissä ei saa olla, mutta yleisöpätkä kyllä...

Perjantai-iltapäivänä ajetaan ensin Moksi eli Surkee 2016 lähdöstä Parkkola 1992 maaliin. Toisena pätkänä Humalamäki jossa on alussa pientä tietä. Pätkät kahteen kertaan ja illalla vielä Harju lyhyenä.

Lauantai alkaa Ehikillä, joka ajetaan eri suuntaan kuin 2022 ja päättyy nyt siis Sainzin paikkaan. Sen jälkeen Päijälä joka alkaa Pirttikulmasta, kisan pisin pätkä, 25 kilsaa. Sitten Juupajoki idästä länteen (TV-pätkä) ja lenkin lopuksi vielä Kolonkulma eri suuntaan kuin 2010, erilainen osuus Särkikankaan moottoriradalla ja erilainen loppuosa.

Sunnuntaina aamun aluksi Vaheri, lähtö kuten 2010 Himoksessa hieman ennen laivalaiturin risteystä, käännös etelään pidemmälle pikkutielle ja maali samassa paikassa kuin Jämsän äijien rallissa 2020 EK2:lla, eli Tyryntiestä aivan uusi osa käyttöön. Power stagena Kakaristo, lähtö Alhojärven suunnalta ja 2022 Rapsulan reittiä vastaseen, maali Kakariston risteyksen jälkeen pohjoiseen, jossa myös podiumit. Ennen poweria kokoomatauko Himoksessa.

Vaikea sitä on kaikki hienot ideat toteuttaa, Oittilan pikkutietäkään en saanut mahtumaan tohon tai sitten toinen pätkä olis pitänyt olla jokin tosi lyhyt ja kaikki siirtymät olisi ajettu samaa tietä pitkin. Ja Ouni/Konivuori jäi tästä nyt kokonaan pois.

https://www.mapfab.com/map/Aa4b/Secto-Rally-Finland-2023-By-AnttiL
Thursday
ShakedownRuuhimäki5.77 km
SS1Harju 13.48 km
Thursday Total3.48 km
Friday
SS2Oittila 110.84 km
SS3Leivonmäki 118.63 km
SS4Oittila 210.84 km
SS5Leivonmäki 218.63 km
SS6Ruuhimäki Sprint3.50 km
Leg Total62.44 km
SS7Moksi 122.32 km
SS8Humalamäki 19.77 km
SS9Moksi 222.32 km
SS10Humalamäki 29.77 km
SS11Harju 22.01 km
Leg Total66.19 km
Friday Total128.63 km
Saturday
SS12Ehikki 116.69 km
SS13Päijälä 125.81 km
SS14Juupajoki 122.10 km
SS15Kolonkulma 111.89 km
Leg Total76.49 km
SS16Ehikki 216.69 km
SS17Päijälä 225.81 km
SS18Juupajoki 222.10 km
SS19Kolonkulma 211.89 km
Leg Total76.49 km
Saturday Total152.98 km
Sunday
SS20Vaheri 113.39 km
SS21Kakaristo 213.95 km
SS22Vaheri 213.39 km
SS23Kakaristo 2 (Power Stage)13.95 km
Sunday Total54.68 km
Rally Total339.77 km
Tarkiainen! Saa käyttää. 😊
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3835
Vaikea olisi nähdä ralli ilman Ässämäkeä ja Laukaata. Tuntuvat olevan "aina" mukana.
 

AWD

Well-known member
Liittynyt
4.10.2011
Viestit
111
Eilen iski inspiraatio, ja yön aikana suunitelma kristallisoitui. Tässä siis oma näkemykseni ensi vuoden Secto-rallista:

Shakedown Ruuhimäessä, samoin kuin 2017 mutta loppuun vielä areena ja megahyppy (ja tietty ei shikaania). Illalla Harju, vaikka 2022 kahden lenkin muodossaan.

Perjantaiaamuna Oittila 2022 muodossa ja uutena pätkänä Leivonmäki, eli kyläkisoista tuttuja teitä Pajumäen maisemissa, lopussa kunnon runkipaikka. Pätkät kahteen kertaan ja pois tullessa ajetaan Ruuhimäki Sprint, eli moottoriradan alueen huoltoteiden kautta megahyppyyn. Viidettä metsäpätkäähän lenkissä ei saa olla, mutta yleisöpätkä kyllä...

Perjantai-iltapäivänä ajetaan ensin Moksi eli Surkee 2016 lähdöstä Parkkola 1992 maaliin. Toisena pätkänä Humalamäki jossa on alussa pientä tietä. Pätkät kahteen kertaan ja illalla vielä Harju lyhyenä.

Lauantai alkaa Ehikillä, joka ajetaan eri suuntaan kuin 2022 ja päättyy nyt siis Sainzin paikkaan. Sen jälkeen Päijälä joka alkaa Pirttikulmasta, kisan pisin pätkä, 25 kilsaa. Sitten Juupajoki idästä länteen (TV-pätkä) ja lenkin lopuksi vielä Kolonkulma eri suuntaan kuin 2010, erilainen osuus Särkikankaan moottoriradalla ja erilainen loppuosa.

Sunnuntaina aamun aluksi Vaheri, lähtö kuten 2010 Himoksessa hieman ennen laivalaiturin risteystä, käännös etelään pidemmälle pikkutielle ja maali samassa paikassa kuin Jämsän äijien rallissa 2020 EK2:lla, eli Tyryntiestä aivan uusi osa käyttöön. Power stagena Kakaristo, lähtö Alhojärven suunnalta ja 2022 Rapsulan reittiä vastaseen, maali Kakariston risteyksen jälkeen pohjoiseen, jossa myös podiumit. Ennen poweria kokoomatauko Himoksessa.

Vaikea sitä on kaikki hienot ideat toteuttaa, Oittilan pikkutietäkään en saanut mahtumaan tohon tai sitten toinen pätkä olis pitänyt olla jokin tosi lyhyt ja kaikki siirtymät olisi ajettu samaa tietä pitkin. Ja Ouni/Konivuori jäi tästä nyt kokonaan pois.

https://www.mapfab.com/map/Aa4b/Secto-Rally-Finland-2023-By-AnttiL
Thursday
ShakedownRuuhimäki5.77 km
SS1Harju 13.48 km
Thursday Total3.48 km
Friday
SS2Oittila 110.84 km
SS3Leivonmäki 118.63 km
SS4Oittila 210.84 km
SS5Leivonmäki 218.63 km
SS6Ruuhimäki Sprint3.50 km
Leg Total62.44 km
SS7Moksi 122.32 km
SS8Humalamäki 19.77 km
SS9Moksi 222.32 km
SS10Humalamäki 29.77 km
SS11Harju 22.01 km
Leg Total66.19 km
Friday Total128.63 km
Saturday
SS12Ehikki 116.69 km
SS13Päijälä 125.81 km
SS14Juupajoki 122.10 km
SS15Kolonkulma 111.89 km
Leg Total76.49 km
SS16Ehikki 216.69 km
SS17Päijälä 225.81 km
SS18Juupajoki 222.10 km
SS19Kolonkulma 211.89 km
Leg Total76.49 km
Saturday Total152.98 km
Sunday
SS20Vaheri 113.39 km
SS21Kakaristo 213.95 km
SS22Vaheri 213.39 km
SS23Kakaristo 2 (Power Stage)13.95 km
Sunday Total54.68 km
Rally Total339.77 km
Näen katsojien kannalta "pienen" logistisen ongelman tuossa perjantain siirtymisessä Päijänteen itäpuolelta länsipuolelle. Oikeastaan vain 2 mahdollista reittiä, Kärkistensalmen sillan yli ja toinen Jyväskylän kautta. Toki Voi vain kuvitella minkälaiset ruuhkat Korpilahdella ja Kanavuoressa olisi. Heitänpä vain ehdotuksen, jos ne iltapäivän pätkät olisivat myös Päijänteen itäpuolella, esim. Myhinpää-Kutemajärvi (joo tiedän, aika kaukana ovat toisistaan, hatusta heitin nämä).
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Näen katsojien kannalta "pienen" logistisen ongelman tuossa perjantain siirtymisessä Päijänteen itäpuolelta länsipuolelle. Oikeastaan vain 2 mahdollista reittiä, Kärkistensalmen sillan yli ja toinen Jyväskylän kautta. Toki Voi vain kuvitella minkälaiset ruuhkat Korpilahdella ja Kanavuoressa olisi. Heitänpä vain ehdotuksen, jos ne iltapäivän pätkät olisivat myös Päijänteen itäpuolella, esim. Myhinpää-Kutemajärvi (joo tiedän, aika kaukana ovat toisistaan, hatusta heitin nämä).
Hyvä huomio, vaikka toki Ruuhimäki Sprint voisi vähän hajauttaa ruuhkia.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Eilen illalla taas rupesin vielä miettimään sitä Tampereen lenkkiä, miten sen voisi toteuttaa, olisiko siirtymät ja aikataulut mahdottomia, onko pätkät kaikki liian nopeita? Kyllähän se onnistuisi ainakin teoriassa!

Aamulla ajetaan Juupajoki idästä länteen. Siitä Savoon, joka on yhdistetty Pyörönmaan pätkään nopeiden metsäautoteiden kautta. Savon ja Pyörönmaan osuudet on kuitenkin niin teknisiä, ettei nopeudet nouse FIAlle liian koviksi. Sitten lyhennettyyn Uskilaan joka ajetaan totuttuun nähden eri suuntaan ja lähtö on pikkutieltä. Sahalahden pätkästä ajetaan vielä pieni osuus mutkaista valtiontietä jonka lopussa lyhyt pikkutien osuus. Tämän jälkeen renkaanvaihto Hakametsän pihalla, ja uudestaan kohti Savoa. Ennen Uskilaa kurvaillaan vielä Valkeakosken yleisöpyöritys hieman vuoden 1994 malliin. Sitten taas Uskila, Sahalahti, ja Länkipohjan kautta uudestaan Juupajoen lähtöön, ja sieltä taas Keuruun kautta Jyväskylään.

Siirtymiä päivän aikana tulee 517 km, kun tämän vuoden oikeassa reitissä niitä tuli lauantaina 476 km, eli ihan hirveää eroa ei tule. Toki 137 pätkäkilsaa on pitkä matka vetää ilman oikeaa huoltoa, mutteipa tänä vuonna tainnut kenellekään tulla sellaista vikaa autoon, mikä olisi huoltoa vaatinut? Huttusella ne viat jatkui huollosta huolimatta ja ne jotka veti pihalle, keskeytti. Jos taas päivää haluaisi keventää niin Savon voisi ajaa ihan vaan normiversiona, jolloin päivän pätkäkilsat jäisi johonkin 100 paikkeille.

https://www.mapfab.com/map/Aa4l/Secto-Rally-Finland-Tampereen-Lenkki
Saturday
SS12Juupajoki 122.10 km
SS13Savo - Pyörönmaa 124.95 km
SS14Uskila 113.74 km
SS15Sahalahti 16.52 km
Remote ServiceHakametsäLeg Total67.31 km
SS17Savo - Pyörönmaa 224.95 km
SS18Valkeakoski2.32 km
SS19Uskila 213.74 km
SS20Sahalahti 26.52 km
SS21Juupajoki 222.10 km
Leg Total69.63 km
Saturday Total136.94 km
 

rallifakiiri

Well-known member
Liittynyt
27.6.2011
Viestit
188
Eilen illalla taas rupesin vielä miettimään sitä Tampereen lenkkiä, miten sen voisi toteuttaa, olisiko siirtymät ja aikataulut mahdottomia, onko pätkät kaikki liian nopeita? Kyllähän se onnistuisi ainakin teoriassa!

Aamulla ajetaan Juupajoki idästä länteen. Siitä Savoon, joka on yhdistetty Pyörönmaan pätkään nopeiden metsäautoteiden kautta. Savon ja Pyörönmaan osuudet on kuitenkin niin teknisiä, ettei nopeudet nouse FIAlle liian koviksi. Sitten lyhennettyyn Uskilaan joka ajetaan totuttuun nähden eri suuntaan ja lähtö on pikkutieltä. Sahalahden pätkästä ajetaan vielä pieni osuus mutkaista valtiontietä jonka lopussa lyhyt pikkutien osuus. Tämän jälkeen renkaanvaihto Hakametsän pihalla, ja uudestaan kohti Savoa. Ennen Uskilaa kurvaillaan vielä Valkeakosken yleisöpyöritys hieman vuoden 1994 malliin. Sitten taas Uskila, Sahalahti, ja Länkipohjan kautta uudestaan Juupajoen lähtöön, ja sieltä taas Keuruun kautta Jyväskylään.

Siirtymiä päivän aikana tulee 517 km, kun tämän vuoden oikeassa reitissä niitä tuli lauantaina 476 km, eli ihan hirveää eroa ei tule. Toki 137 pätkäkilsaa on pitkä matka vetää ilman oikeaa huoltoa, mutteipa tänä vuonna tainnut kenellekään tulla sellaista vikaa autoon, mikä olisi huoltoa vaatinut? Huttusella ne viat jatkui huollosta huolimatta ja ne jotka veti pihalle, keskeytti. Jos taas päivää haluaisi keventää niin Savon voisi ajaa ihan vaan normiversiona, jolloin päivän pätkäkilsat jäisi johonkin 100 paikkeille.

https://www.mapfab.com/map/Aa4l/Secto-Rally-Finland-Tampereen-Lenkki
Saturday
SS12Juupajoki 122.10 km
SS13Savo - Pyörönmaa 124.95 km
SS14Uskila 113.74 km
SS15Sahalahti 16.52 km
Remote ServiceHakametsäLeg Total67.31 km
SS17Savo - Pyörönmaa 224.95 km
SS18Valkeakoski2.32 km
SS19Uskila 213.74 km
SS20Sahalahti 26.52 km
SS21Juupajoki 222.10 km
Leg Total69.63 km
Saturday Total136.94 km
Ikävää olla ilonpilaaja.....tiimit haluavat, että keskellä päivää huoltoparkissa on ainakin yksi huolto. Tiimien vippien kannalta tämän vuoden Jyväskylässä nähty ja koettu kaksi päivähuoltoa oli tervetullut uudistus. Huollosta oli kiva siirtyä Harjulle, Harjun vipit myivät todella hyvin.
 
Ylös