BudLightJaguar
Well-known member
Totta, mutta onhan Tsadista jo puolitoista tuntia Kouvolaan. Jos Kouvolan asemalta joku kisabussi lähtisi, matka-aika jo reippaasti päälle kahden tunnin.Sillä kisakiitojunalla kulkevat Tsadikaupungista??
Totta, mutta onhan Tsadista jo puolitoista tuntia Kouvolaan. Jos Kouvolan asemalta joku kisabussi lähtisi, matka-aika jo reippaasti päälle kahden tunnin.Sillä kisakiitojunalla kulkevat Tsadikaupungista??
Ihan piruuttani kokeilin ajatella kuin sanotaanko vaikkapa espanjalainen MotoGP-fani. Avasin Hotels.comin ja kirjoitin hakukenttään "Iitti". Ei tunne koko paikkaa.Iitin majoistusliikkeisiin
Toisaalta Kymiringin paikalta on alle 20 km Kouvolaan, ja 45 km Lahteen. Kymiringillekin on suuniteltu jonkin sortin majoitusta.Ihan piruuttani kokeilin ajatella kuin sanotaanko vaikkapa espanjalainen MotoGP-fani. Avasin Hotels.comin ja kirjoitin hakukenttään "Iitti". Ei tunne koko paikkaa.
Lisää Finlandia niin johan alkaa homma haista. Ja jos kisa tulee, niin hotels.comia pyörittää pelimiehet eikä pellet - siellä on tarvittaessa koko Suomen majoituskapasiteetti.Avasin Hotels.comin ja kirjoitin hakukenttään "Iitti". Ei tunne koko paikkaa.
Keimola oli Vantaalla ja silti lopetti toimintansa. Mikä sinulla on Kymiringiä vastaan?Sain uusimman vai toisiks uusimman VM lehden käsiini. Siellä selvästi sanotaan: ensimmäisen vaiheen johon kuuluvat rata, varikko ja koulutuskeskus budjetti on 20 miljoonaa. Siitä on kasassa 3,5 miljoonaa. Loput pitäisi kerätä valtiolta erilaisina avustuksina niin ei tule tapahtumaan. Tällä vuosikymmenellä ei ajetaa yhtään mitään tuolla. Mutta kuplaa pidetään yllä kyllä koko ajan joka käänteessä. Sen sijaan Vantaan vauhtikeskus on pari askelta pidemmällä ja sinne ilmeisesti tuleva 2,7 kilsaa pitkä rata valmistuu aikaisintaan 5-6 vuoden kuluessa. Tuo Vantaan projekti on muutenkin ehkä noin sata kertaa järkevämpi. Sitä kannatan jos pakko on saada uusi rata etelä-suomeen. Iitti on kaikesta sivussa. Vantaa taas keskellä pääkaupunkiseutua. Kumpihan on järkevämpi...
Mistä tiedät ettei rata saa valtiolta avustuksia? Mitä VM:n artikkelissa sanotaan oikeasti? Ja Iitti on Etelä-Suomessa.Sain uusimman vai toisiks uusimman VM lehden käsiini. Siellä selvästi sanotaan: ensimmäisen vaiheen johon kuuluvat rata, varikko ja koulutuskeskus budjetti on 20 miljoonaa. Siitä on kasassa 3,5 miljoonaa. Loput pitäisi kerätä valtiolta erilaisina avustuksina niin ei tule tapahtumaan. Tällä vuosikymmenellä ei ajetaa yhtään mitään tuolla. Mutta kuplaa pidetään yllä kyllä koko ajan joka käänteessä. Sen sijaan Vantaan vauhtikeskus on pari askelta pidemmällä ja sinne ilmeisesti tuleva 2,7 kilsaa pitkä rata valmistuu aikaisintaan 5-6 vuoden kuluessa. Tuo Vantaan projekti on muutenkin ehkä noin sata kertaa järkevämpi. Sitä kannatan jos pakko on saada uusi rata etelä-suomeen. Iitti on kaikesta sivussa. Vantaa taas keskellä pääkaupunkiseutua. Kumpihan on järkevämpi...
Suosittelen lukemaan uudestaan tuon Vauhdin Maailman artikkelin, koska siinä sanotaan aivan selvästi, että testausympäristön tekniikkaan ja rakentamiseen tarvittava 3,5 miljoonaa puuttuu, mutta muuten rahoitus on jo kasassa ja rata itsessään on tarkoitus saada valmiiksi viimeistään vuonna 2018.Sain uusimman vai toisiks uusimman VM lehden käsiini. Siellä selvästi sanotaan: ensimmäisen vaiheen johon kuuluvat rata, varikko ja koulutuskeskus budjetti on 20 miljoonaa. Siitä on kasassa 3,5 miljoonaa. Loput pitäisi kerätä valtiolta erilaisina avustuksina niin ei tule tapahtumaan. Tällä vuosikymmenellä ei ajetaa yhtään mitään tuolla. Mutta kuplaa pidetään yllä kyllä koko ajan joka käänteessä. Sen sijaan Vantaan vauhtikeskus on pari askelta pidemmällä ja sinne ilmeisesti tuleva 2,7 kilsaa pitkä rata valmistuu aikaisintaan 5-6 vuoden kuluessa. Tuo Vantaan projekti on muutenkin ehkä noin sata kertaa järkevämpi. Sitä kannatan jos pakko on saada uusi rata etelä-suomeen. Iitti on kaikesta sivussa. Vantaa taas keskellä pääkaupunkiseutua. Kumpihan on järkevämpi...
Oikein. 2,7 kilsan rata on maailman mittakaavassa klubirata jolla herrasmiehet ajavat siviiliautoilla tiistai -ja torstaikisoja.Suosittelen lukemaan uudestaan tuon Vauhdin Maailman artikkelin, koska siinä sanotaan aivan selvästi, että testausympäristön tekniikkaan ja rakentamiseen tarvittava 3,5 miljoonaa puuttuu, mutta muuten rahoitus on jo kasassa ja rata itsessään on tarkoitus saada valmiiksi viimeistään vuonna 2018.
Mitä taas tulee tuohon Vantaan rataan niin se on auttamatta liian lyhyt kansainvälisiin kisoihin ja juuri kansainväliset vaatimukset täyttävä moottorirata on se mitä Suomeen eniten tarvitaan juuri tällä hetkellä.
VM numero 10 kannattaa lukea. Taitaa olla kaikista totuudenmukaisin artikkeli tilanteesta. Radan lyhyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä kisoja siellä voidaan järjestää. Tuolta löytyy lista fia luokitetuista radoista:Suosittelen lukemaan uudestaan tuon Vauhdin Maailman artikkelin, koska siinä sanotaan aivan selvästi, että testausympäristön tekniikkaan ja rakentamiseen tarvittava 3,5 miljoonaa puuttuu, mutta muuten rahoitus on jo kasassa ja rata itsessään on tarkoitus saada valmiiksi viimeistään vuonna 2018.
Mitä taas tulee tuohon Vantaan rataan niin se on auttamatta liian lyhyt kansainvälisiin kisoihin ja juuri kansainväliset vaatimukset täyttävä moottorirata on se mitä Suomeen eniten tarvitaan juuri tällä hetkellä.
Jos todella kuvittelet, että radan lyhyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä kisoja siellä voidaan järjestää olet pahasti väärässä, koska MotoGP-kisoja ei ikipäivänä ajeta millään 2,7 kilometriä pitkällä mikkihiiriradalla ja sama pätee myös niin F1-sarjaan kuin WEC:henkin.VM numero 10 kannattaa lukea. Taitaa olla kaikista totuudenmukaisin artikkeli tilanteesta. Radan lyhyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä kisoja siellä voidaan järjestää. Tuolta löytyy lista fia luokitetuista radoista:
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiEi6fZmdPJAhXKWSwKHU_iBGEQFggZMAA&url=https://www.fia.com/file/26950/download?token=m-SsZJDC&usg=AFQjCNFpBBwa8DGtPlcRcKckGfUD1LhXKg&bvm=bv.109395566,d.bGg&cad=rja
Otetaan muutama esimerkki Grade 2 luokan radoista: Franciacorta ITA 2.5km, Ledenon FRA 3.1km, Long beach USA 3.2km, Moscow raceway dtm RUS 2.6km, Norisring DEU 2.3km jne.
Hitto, Hartsa kirjoittaa hienosti :thumbup:Jos todella kuvittelet, että radan lyhyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä kisoja siellä voidaan järjestää olet pahasti väärässä, koska MotoGP-kisoja ei ikipäivänä ajeta millään 2,7 kilometriä pitkällä mikkihiiriradalla ja sama pätee myös niin F1-sarjaan kuin WEC:henkin.
Tuoreimmassa Vauhdin Maailmassa sanotaan aivan selvästi, että rakennuslupa tulee heti kun kaava on lainvoimainen ja kun Iitin kunnanvaltuusto viimeisimmässä kokouksessaan hyväksyi kaavan KymiRingin rakentaminen alkanee jo ensi vuoden alkupuolella.
Näyttää siis vahvasti siltä, että toiveesi KymiRingin epäonnistumisesta eivät toteudu.
:thumbup: Komppaan. Esimerkiksi Long Beachin vetäminen on täysin irrelevanttia, koska kyseessä on KATUrata, jotka harvoin ovat ovat erityisen pitkiä johtuen tilapäisistä liikennejärjestelyistä, etäisyyksistä asutukseen ja mahdollisesta haitasta alueen yrityksille.Hitto, Hartsa kirjoittaa hienosti :thumbup:
Vähän irrelevanti esimerkki tuo Botniaring, kun pituutta on kuitenkin nykyisin yli 4 km...Niin se vaan on että maailmalla riittää näitä 2,0...3,0 kilometriä pitkiä "Botniaringejä"
Sanotaan sitten Alastaroja. Onko muuten sille jotain syytä miksi Alastarosta ei dragstripiä lukuunottamatta koskaan tullut ns.mitään? Lääniähän siellä olisi ollut ihan eri malliin kuin Ahveniston rinteillä.Vähän irrelevanti esimerkki tuo Botniaring, kun pituutta on kuitenkin nykyisin yli 4 km...
Eka ratafirma teki konkan (olin ostanut osakkeita kai 500FIM arvosta), sitten sen otti kunta hoitaakseen - vaan ei kehittääkseen. Vielä viherpiipertäjien itkukierros siihen päälle. Hattu päästä sille, että nykyomistajat edes on pitäneet rataa yllä ja toiminnassa. Eli aina on rahaa puuttunut....Sanotaan sitten Alastaroja. Onko muuten sille jotain syytä miksi Alastarosta ei dragstripiä lukuunottamatta koskaan tullut ns.mitään? Lääniähän siellä olisi ollut ihan eri malliin kuin Ahveniston rinteillä.
Ymmärtääkseni Alastaronkin rataa ollaan jollain aikataululla jatkamassa ja kehittämässä vähintään samalle tasolle kuin mitä on Botniaring nykyisellään. Radan pituus ei niinkään ole se olennaisin tekijä, vaan radan fasiliteetit. ex rva Lappalainen ynnä VM:n toimitus kuolaavat Formula 1:n perään, mikä suunnitelma ei tule ihan lähitulevaisuudessa onnistumaan. Moto GP on paljon realistisempi ja sen jälkeen sitten DTM ja ehkä WEC ja Rallicrossin MM-osakilpailu. WTCC ei nykyisellään olisi taloudellisesti millään muotoa kannattava, koska ihan ensimmäinen elinehto on se, että luokassa pitää olla jonkun tunnetun Suomi-kuljettajan ajamassa ja mielellään muutakin kuin joukon jatkona. Ja sama pätee kyllä myös MotoGP ja DTM kisoihin...Yleisölle tärkeää ei ole tasaväkinen kilpailu vaan se, että suomalainen voittaa.Eka ratafirma teki konkan (olin ostanut osakkeita kai 500FIM arvosta), sitten sen otti kunta hoitaakseen - vaan ei kehittääkseen. Vielä viherpiipertäjien itkukierros siihen päälle. Hattu päästä sille, että nykyomistajat edes on pitäneet rataa yllä ja toiminnassa. Eli aina on rahaa puuttunut....