Suomen radat

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Petri L nyt ei osaa erottaa kahta asiaa toisistaan. On olemassa sääntöjä (de jure). Sitten on olemassa käytäntöjä (de facto). De facto millään 2 km mikkihiiri-radalla ei ajeta eikä tulla ajamaan WECiä tai MotoGP:tä.
En ole tuolla lailla väittänytkään. Mutta te itkette, että lyhyemmillä radoilla ei voisi ajaa isoja kisoja ollenkaan, se on täyttä paskanjauhamista. Joku Ahvenisto 3 kilsan rata olis just täydellisen pituinen vaikkapa DTM kisaan. En itsekkään kyllä näe mitään motogp kisaa 2 kilsan radalla, mutta mikään ei periaatteessa sitäkään estä mikäli rata muuten täyttää fian vaatimukset.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
En ole tuolla lailla väittänytkään. Mutta te itkette, että lyhyemmillä radoilla ei voisi ajaa isoja kisoja ollenkaan, se on täyttä paskanjauhamista. Joku Ahvenisto 3 kilsan rata olis just täydellisen pituinen vaikkapa DTM kisaan. En itsekkään kyllä näe mitään motogp kisaa 2 kilsan radalla, mutta mikään ei periaatteessa sitäkään estä mikäli rata muuten täyttää fian vaatimukset.
No järjestäkää siellä Affenistolla DTM-kisat. Niinpä. Turha vastustaa joka mutkassa uutta uljasta moottorirataa. Painaako kateus vai mikä?

Mopopuolella WSBK on MotoGP:n jälkeen seuraavaksi kovin sarja, vieläpä erittäin viihdyttävä sellainen. Sitten on kestävyyskisoja ja IDM + sivarit ainakin kiinnostavia. SuperMoto-kisoissa suomalaisetkin menestyy. Kunnon radalle hienoja kisoja --> innostuneisuutta ja uusia lahjakkaita kuskeja voisi putkahtaa.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
No järjestäkää siellä Affenistolla DTM-kisat. Niinpä. Turha vastustaa joka mutkassa uutta uljasta moottorirataa. Painaako kateus vai mikä?

Mopopuolella WSBK on MotoGP:n jälkeen seuraavaksi kovin sarja, vieläpä erittäin viihdyttävä sellainen. Sitten on kestävyyskisoja ja IDM + sivarit ainakin kiinnostavia. SuperMoto-kisoissa suomalaisetkin menestyy. Kunnon radalle hienoja kisoja --> innostuneisuutta ja uusia lahjakkaita kuskeja voisi putkahtaa.
Ei ole kateudesta kyse. Olen vaan kyllästynyt tähän muiden ratojen vähättelyyn sun muihin itkemisiin ja vääriin väitteisiin. Jätkät on jo suunnilleen varaamassa hotellihuoneita iitin seudulta, niin hoh hoh.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
No jopas on hyvin tehty valmistelutyöt :nope:

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2015/12/16/Hetteikkö ei kestä — Kymi Ringin ajoharjoittelurataa joudutaan siirtämään/2015220020929/4

Hetteikkö ei kestä — Kymi Ringin ajoharjoittelurataa joudutaan siirtämään
16.12.2015 5:50 | Päivitetty: 16.12.2015 12:02

Valtatie 12:n lähimaastossa sjaitsevan Kymi Ringin alueen tontille on ilmaantunut työmaaparakkeja. Moottoriurheilukeskusta ei kuitenkaan vielä rakenneta vaan kyseessä on maapohjan rakennekartoitukset.

Valtatie 12:n lähimaastossa sjaitsevan Kymi Ringin alueen tontille on ilmaantunut työmaaparakkeja. Moottoriurheilukeskusta ei kuitenkaan vielä rakenneta vaan kyseessä on maapohjan rakennekartoitukset.

Maapohjan tutkimusvaihe Iitin Tillolassa pisti Kymi Ringin jo tekemät suunnitelmat osin uusiksi.

— Noin 20 hehtaarin suuruisella ajoharjoittelu- ja testausradoilla on tehty radikaaleja muutoksia. Nyt on otettu vaihtoehtoiset maaperät käyttöön siirtymällä paremmalle ja kovemmalle maalle, hankepäällikkö Timo Pohjola sanoo.

Suunnitteluvaiheen muutosten syynä on maaperätutkimukset, jotka osoittivat maaperän paikoittaisen vetisyyden.

— Alue on sama, mutta joudumme muuttamaan ratojen sijaintia noin pari sataa metriä. Radoilla on kova päivittäinen käyttö, jolloin niiden pohja täytyy perustaa vahvemmin.

Valtatie 12:n läheisyyteen ilmaantuneet työmaaparakit eivät liity Kymi Ring -moottoriurheilukeskuksen rakentamiseen.

— Ne liittyvät juuri tähän tutkimusvaiheisiin, että saamme tutkimuksia tehtyä.

Varsinaisten rakennustöiden Pohjola arvioi kuitenkin seuraavan melko pian perässä.

— Niiden aika on ensi vuoden puolella.

Moottoriurheilutoiminnan vaatimat ratojen rakennustyöt seuraisivat ajoharjoittelu- ja testaustoimintojen valmistumista.

Lue lisää päivän lehdestä tai Kouvolan Sanomien mobiilisovelluksesta

Kyösti Suolanen
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Onneksi se oli vain ajoharjoittelurata, jota pitää siirtää. Ja onneksi se huomataan nyt vetisyys, eikä vasta sitten, kun ajoharjoittelurataa olisi rakennettu vetiseen kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Joku Ahvenisto 3 kilsan rata olis just täydellisen pituinen vaikkapa DTM kisaan.
Pituudeltaan toki, muuten ei.
En itsekkään kyllä näe mitään motogp kisaa 2 kilsan radalla, mutta mikään ei periaatteessa sitäkään estä mikäli rata muuten täyttää fian vaatimukset.
FIA:n vaatimuksilla ei ole mitään merkitystä FIM:n alaisissa sarjoissa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ahvenisto ei välttämättä täytä FIM:n vaatimuksia, pienten turva-alueiden takia.
En tiedä nykytilanteesta, mutta teräskaiteet olivat ihan liian lähellä ennen vanhaan. Pari suht kuuluisaa kuskia rata veikin, Gigerin ja Haaralan.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ainoa asia minkä Ahvenisto täyttää on se suolampi. Linnuilla.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1876
En tiedä nykytilanteesta, mutta teräskaiteet olivat ihan liian lähellä ennen vanhaan. Pari suht kuuluisaa kuskia rata veikin, Gigerin ja Haaralan.
Ei kai kukaan terveessä mielessään edes kuvittele MM-tason moottoripyöräsarjaa radalle, jolla viimeksi ajettiin minkääntason moottoripyörien mestaruusosakilpailu vuonna 1986(?). 30-vuotisjuhla ei taida olla pätevä poikkeussyy.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei kai kukaan terveessä mielessään edes kuvittele MM-tason moottoripyöräsarjaa radalle, jolla viimeksi ajettiin minkääntason moottoripyörien mestaruusosakilpailu vuonna 1986(?). 30-vuotisjuhla ei taida olla pätevä poikkeussyy.
Noh, mikäli IRRC muuttuu katuratojen MM-sarjaksi, niin juuri noinhan Imatralla tulee käymään.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
En ole tuolla lailla väittänytkään. Mutta te itkette, että lyhyemmillä radoilla ei voisi ajaa isoja kisoja ollenkaan, se on täyttä paskanjauhamista. Joku Ahvenisto 3 kilsan rata olis just täydellisen pituinen vaikkapa DTM kisaan.
Iitin 4,7 kilometriäkin olisi pituudeltaan sopiva F1-radaksi, mutta kun muullakin kuin koolla on väliä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4738
Sijainti
Event horizon
Onneksi se oli vain ajoharjoittelurata, jota pitää siirtää. Ja onneksi se huomataan nyt vetisyys, eikä vasta sitten, kun ajoharjoittelurataa olisi rakennettu vetiseen kohtaan.
Ahvenistonkin varikko ja hiihtostadion on rakennettu ent. sorakuoppaan kun taas takalenkki on jo nimeltäänkin suolenkki. Ja muistaakseni Kemorankin radan takaosa on entistä turvesuota.... Kaikkialle pystytään rakentamaan kun vaan pohjustetaan riittävän hyvin. Tosin siinä voi budjetit kusasta jos on laskettu kustannukset optimi maaperän mukaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26859
Käyn katsomassa autoliikkeen kalleinta urheiluautoa ja kehun, että rahoitusraami on kunnossa = oon nähny hintalapun.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4458
Sijainti
Salo
Valtionrahoitus vähän särähtää korvaan. Valtion rahoittaessa hommaa, se avaa mahdollisuuden poliittiselle pelille. Helpointahan jos julkista rahaa toisivat korkeintaan kunnat ja nekin äänettöminä osakkaina. Vaikka tietenkin paras mahdollinen vaihtoehto edelleen olisi ulkomainen suursijoittaja, myös kansantaloudellisesta näkökulmasta. Se vaan vaatisi että Kymiring on sijoituksena varma nakki.
 
Ylös