BudLightJaguar
Well-known member
Kyllä, yleisin reaktio mitä kuulin omasta Toronton IndyCar-keikasta oli... "Oliks siel ees suamalaisii kuskei?"Yleisölle tärkeää ei ole tasaväkinen kilpailu vaan se, että suomalainen voittaa
Kyllä, yleisin reaktio mitä kuulin omasta Toronton IndyCar-keikasta oli... "Oliks siel ees suamalaisii kuskei?"Yleisölle tärkeää ei ole tasaväkinen kilpailu vaan se, että suomalainen voittaa
Johan siellä on aloitettu. Google Mapsissä selvästi näkyy rataprofiilin alkuosaa mukaileva hakkuuaukea ja TV2:n MotoSport-ohjelmassa seistiin jo hiekkatiellä, joka oli tehty KymiRingin pääsuoran kohdalle. Eli hommat on jo käynnissä, jos itse rakentaminen tapahtuu vasta perusraivauksen jälkeen.Tuoreimmassa Vauhdin Maailmassa sanotaan aivan selvästi, että rakennuslupa tulee heti kun kaava on lainvoimainen ja kun Iitin kunnanvaltuusto viimeisimmässä kokouksessaan hyväksyi kaavan KymiRingin rakentaminen alkanee jo ensi vuoden alkupuolella.
?Sitä perusraivaustakaan ei kannata tehdä juosten kusten, vaan ihan rauhassa. Keimolahan alkoi jo radan käyttöaikana kasvamaan umpeen, kun hommat oli tehty liian kiireellä.
1975 Drag race-kisan aikoihin pääsuoran vierus kasvoi jo pajunvitsaa.?
Jo ihan oikeasti käyttöaikana vai vasta kun loppu tiedettiin eikä ketään kiinnostanut?
Eikös tuo ole koivua?1975 Drag race-kisan aikoihin pääsuoran vierus kasvoi jo pajunvitsaa.
Lupaatko kävellä kotoasi KymiRingille mikäli osoittautuu, että veikkauksesi menee pieleen ja KymiRing valmistuu vuoteen 2018 mennessä ja siellä todella ajetaan MotoGP-kisoja heti sen valmistumisen jälkeen.Sitä ihmettelen miksi kaksi juttua josta toinen selkeästi oikea tilanne ja toisessa vaan samat jauhamiset mitkä kuultu sata kertaa. Yritetään kenties antaa positiivisempi kuva projektin tilanteesta kun mitä onkaan... En pätkääkään usko siihen, että suomessa ajettaisiin motogp kisa eikä varsinkaan missään iitin metsissä. Mutta saahan sitä yrittää. Ahvenisto sai tänä kesänä 10-vuoden ympäristöluvan ja nyt sitä päästään kehittämään oikeasti eteenpäin.
Sillä ei varsinaisesti ole väliä mitä lajia tuo on, idea oli kuitenkin että rata alkoi kasvaa umpeen jo ennen 1978-1979 taitetta.Eikös tuo ole koivua?
MotoGP varmastikin on suurin moottoriurheilutapahtuma, jonka Suomeen tällä hetkellä voi kuvitella. Kaipa se on uskottava, että MotoGP:llä on halua kokeilla Suomen GP:tä.Ymmärtääkseni Alastaronkin rataa ollaan jollain aikataululla jatkamassa ja kehittämässä vähintään samalle tasolle kuin mitä on Botniaring nykyisellään. Radan pituus ei niinkään ole se olennaisin tekijä, vaan radan fasiliteetit. ex rva Lappalainen ynnä VM:n toimitus kuolaavat Formula 1:n perään, mikä suunnitelma ei tule ihan lähitulevaisuudessa onnistumaan. Moto GP on paljon realistisempi ja sen jälkeen sitten DTM ja ehkä WEC ja Rallicrossin MM-osakilpailu. WTCC ei nykyisellään olisi taloudellisesti millään muotoa kannattava, koska ihan ensimmäinen elinehto on se, että luokassa pitää olla jonkun tunnetun Suomi-kuljettajan ajamassa ja mielellään muutakin kuin joukon jatkona. Ja sama pätee kyllä myös MotoGP ja DTM kisoihin...Yleisölle tärkeää ei ole tasaväkinen kilpailu vaan se, että suomalainen voittaa.
Jos WECiin saataisiin edes LMP2:iin autokunta Vilander, Palttala, Krohn ja joku neljäs saman tasoinen rattimies - esimerkiksi Kimi - niin voisi olla jotain realistisia toiveita saada paikalle riittävä määrä maksavia katsojiakin. WEC kisoissa LMP protojen seassa liikkuvina shikaaneina olevat GT-autot eivät ole yleisesti ottaen kovin hyvä idea. Vaikka joku "Mats Vilander" siellä voittaisikin luokkansa, niin epäillä sopii ymmärtäisikö asiaan vihkiytymätön ns. suuri yleisö suorituksen arvoa. Siinä mielessä GT3:n sarja olisi mielekkäämpi etenkin jos kisaan saataisiin runsas suomalaisosanotto - vaikka sitten vierailevina kuljettajina.
Höpön löpön.VM numero 10 kannattaa lukea. Taitaa olla kaikista totuudenmukaisin artikkeli tilanteesta. Radan lyhyydellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä kisoja siellä voidaan järjestää. Tuolta löytyy lista fia luokitetuista radoista:
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiEi6fZmdPJAhXKWSwKHU_iBGEQFggZMAA&url=https://www.fia.com/file/26950/download?token=m-SsZJDC&usg=AFQjCNFpBBwa8DGtPlcRcKckGfUD1LhXKg&bvm=bv.109395566,d.bGg&cad=rja
Otetaan muutama esimerkki Grade 2 luokan radoista: Franciacorta ITA 2.5km, Ledenon FRA 3.1km, Long beach USA 3.2km, Moscow raceway dtm RUS 2.6km, Norisring DEU 2.3km jne.
"A: The minimum length for circuits applying for any internationalHöpön löpön.
http://www.fia.com/file/37664/download?token=7P32Oq41
Supplement 2, A: Minimun circuit length for FIA championship competitions
http://www.fim-live.com/en/library/download/46348/no_cache/1/
Article 4.2 - Circuit layout
Niin ja? Totta hitossa sitä voi rakentaa 2 km ringejä vaikka tusinan jos lystää, mutta jos haluaa jotain oikeita FIA:n Ö-Divarin ulkopuolisia ei-klubisarjoja paikalle niin minimirajoitukset on olemassa, toisinkuin väittelit. Laita painoarvo sanalle ANY tuossa lainaamassasi pätkässä..."A: The minimum length for circuits applying for any international
competition will normally be 2 km. For shorter circuits, the ASN must apply
for a dispensation.
B: There are no restrictions to the form of the course in plan. However, the
FIM may recommend alterations in the interests of good competition,
practical necessity and safety.
Mutta eihän tolla ole mitään tekemistä perusraivauksen kanssa tai kuinka huonosti se on tehty. Kyllähän kasvit alkavat kasvamaan missä tahansa Suomen maaperässä, jos niitä ei jatkuvasti olla leikkaamassa tai kitkemässä. Ainoastaan myrkyttämällä voidaan estää ja se ei tietenkään ole laillista.Sillä ei varsinaisesti ole väliä mitä lajia tuo on, idea oli kuitenkin että rata alkoi kasvaa umpeen jo ennen 1978-1979 taitetta.
Kannattaa kuitenkin huomata, että nämä hienot säännöt unohdetaan heti, kun herrakerrossa syntyy sopimus kisan järjestämisestä. Esimerkiksi Tilken F1-areenoista ainakaan Intian ja USA:n radat eivät ole sääntöjen mukaisia.Höpön löpön.
http://www.fia.com/file/37664/download?token=7P32Oq41
Supplement 2, A: Minimun circuit length for FIA championship competitions
Kymiringin päälenkki lienee aivan liian pitkä ja koska ratavarikko jää yli kilometrisen suoran varteen, ei DTM kelpuuttane lyhennelmääkään.DTM voisi olla myös realistista, vaikkakin suomalaiskuskien puuttuminen tekisi tapahtumasta riskialttiin.
Kymiringin varikkosuora ei ole radan pisimmällä suoralla.Kymiringin päälenkki lienee aivan liian pitkä ja koska ratavarikko jää yli kilometrisen suoran varteen, ei DTM kelpuuttane lyhennelmääkään.
Petri L nyt ei osaa erottaa kahta asiaa toisistaan. On olemassa sääntöjä (de jure). Sitten on olemassa käytäntöjä (de facto). De facto millään 2 km mikkihiiri-radalla ei ajeta eikä tulla ajamaan WECiä tai MotoGP:tä.Niin ja? Totta hitossa sitä voi rakentaa 2 km ringejä vaikka tusinan jos lystää, mutta jos haluaa jotain oikeita FIA:n Ö-Divarin ulkopuolisia ei-klubisarjoja paikalle niin minimirajoitukset on olemassa, toisinkuin väittelit. Laita painoarvo sanalle ANY tuossa lainaamassasi pätkässä...
Pyörissä on vapaampaa, mutta ideaaliksi osoitettu yli 4km Grade A-sarjoissa. Aiemmin (ja ehkä vielä nykyäänkin?) MotoGP:n minimi oli 3,1km mutta näyttää kadonneen dokkarista.