Suomen radat

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26859
Valtionrahoitus vähän särähtää korvaan.
Niin, jos tuollaisille yhteiskunnan rahaa annetaan, sen pitäisi olla sijoitus, jolle on hyvät mahdollisuudet saada tuottoa. Kunnalle se voisi sitä ollakin, mutta valtion osuutta epäilen. Ymmärrän jossain määrin noita paikallislehtien valittajia, jos Kouvolan kaupunki on nyt jo radan selvitystöihin investoinut ainakin 150 000 euroa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mielestäni tällaiselle puhtaasti kansainväliseen kilpatoimintaan (ja kusetusmielessä mukamas koulutusajoon) suunnattuun kompleksiin ei pitäisi antaa pesoakaan valtion rahaa. Olisi parempi tukea kansallista moottoriurheilua ja jo olemassa olevia (raskaan)kaluston testiratoja. Kymiring oheistoimintoineen ei tuo mielestäni mitään uutta Suomeen lukuunottamattta aluepolitiiikkaa,b
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mielestäni tällaiselle puhtaasti kansainväliseen kilpatoimintaan (ja kusetusmielessä mukamas koulutusajoon) suunnattuun kompleksiin ei pitäisi antaa pesoakaan valtion rahaa. Olisi parempi tukea kansallista moottoriurheilua ja jo olemassa olevia (raskaan)kaluston testiratoja. Kymiring oheistoimintoineen ei tuo mielestäni mitään uutta Suomeen lukuunottamattta aluepolitiiikkaa,b
Luuletko, että tuohon annetut valtion varat olisi muuten suunnattu moottoriurheilulle? Hyvä kansainvälinen testi- ja kilparata auttaa moottoriurheilua, lisää katsojia, lisää sponsoreita jne.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Oli Kymiringillä 3,5 milliä rahaa tai 20 milliä, niin kyllä kai 3,5 miljoonalla pystyy jo tässä vaiheessa jotakin tekemään. Kymiringihän rakennetaan monessa vaiheessa, joten rahoituskin voi tulla monessa vaiheessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18382
Saksalaislehti: MotoGP palaa Suomeen yli 30 vuoden jälkeen?
- Suomalaiset työskentelevät erittäin ammattimaisesti, heillä on kaikki suunnitelmat ja dokumentit, joita olemme vaatineet; erittäin täsmällisesti arkistoituna ja toimitettuna, MotoGP:n oikeuksia hallinnoivan Dornan pomo Carmelo Ezpelata kertoo lehdelle.
 
Viimeksi muokattu:

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Mielestäni tällaiselle puhtaasti kansainväliseen kilpatoimintaan (ja kusetusmielessä mukamas koulutusajoon) suunnattuun kompleksiin ei pitäisi antaa pesoakaan valtion rahaa. Olisi parempi tukea kansallista moottoriurheilua ja jo olemassa olevia (raskaan)kaluston testiratoja. Kymiring oheistoimintoineen ei tuo mielestäni mitään uutta Suomeen lukuunottamattta aluepolitiiikkaa,b
Juu täysin samaa mieltä. Miksi sitä paitsi pitäisi yhden radan saada suomessa tämmöinen taloudellinen etu. Sitä en hyväksy.

Ahvenistolle on suunnitelmat uudelle varikkorakennukselle ja istumakatsomoille. Ainakin sen jälkeen viimeistään olisi isommat kisat mahdollisia.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7203
Juu täysin samaa mieltä. Miksi sitä paitsi pitäisi yhden radan saada suomessa tämmöinen taloudellinen etu. Sitä en hyväksy.

Ahvenistolle on suunnitelmat uudelle varikkorakennukselle ja istumakatsomoille. Ainakin sen jälkeen viimeistään olisi isommat kisat mahdollisia.
Et kai sinä tosissasi kuvittele, että Ahvenistolla jonakin päivänä ajettaisiin MotoGP-kisa, koska kylmä totuus on se, että se ei edes varikkotilojen ja katsomoiden remontoimisen jälkeen täytä MotoGP:n vaatimuksia.

Jotta Ahvenistolle voitaisiin saada järjestettäväksi nykyistä isompia kisoja sinne tarvittaisiin ensinnäkin 1,5 kilometriä pitkä pidennysosa joka pitäisi toteuttaa siten, että rata muuttuisi nykyistä nopeammaksi ja sen lisäksi turva-alueita olisi levennettävä ja kaiteita olisi siirrettävä kauemmas radan reunasta.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Juu täysin samaa mieltä. Miksi sitä paitsi pitäisi yhden radan saada suomessa tämmöinen taloudellinen etu. Sitä en hyväksy.

Ahvenistolle on suunnitelmat uudelle varikkorakennukselle ja istumakatsomoille. Ainakin sen jälkeen viimeistään olisi isommat kisat mahdollisia.
Huumorimiehiä olet. Vai että isommat kisat :alppu:

Rakentaisivat ensin Ahvenistoon kilparadan, sitten voisi pohtia järjestetäänkö siellä jotain kisoja :D
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Ahvenistolle Formula ykköset. :D Salli mun nauraa. :D
Ahvenistohan on hädin tuskin Monacoa nopeampi. :D Eikä se ole edes turvallinen ykkösille. Sinne saa vaivoin edes yhtä DRS-suoraa. Saattaahan huippunopeus olla just ja just 300 km/h. :alppu:
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
Ahveniston kuin muidenkaan ratojen pidentäminen ei kannata, jollei sillä saavuteta rataa oleellisesti parantavaa vaikutusta. Ainoa realistinen mahdollisuus on vanhan hyppyrimäen montun alueelle laajentaminen. Tarun kaarteesta ajettava takasuora toisi varmasti hyvän ohituspaikan hyppyrimäen montun neulansilmään. Haasteena tässä olisi vauhdin säilyttäminen palattaessa nyppylän yli vanhalle radalle. Jonkinmoinen kallistettu mutka pitäisi rakentaa.

Tuskin kukaan on Ahvenistolle ajatellut muuta, kuin kansainvälisiä koppiautoluokkia. SMP -tyylisille formulasarjoille se on myös oikein soveltuva koulutuskeskus.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Ahveniston kuin muidenkaan ratojen pidentäminen ei kannata, jollei sillä saavuteta rataa oleellisesti parantavaa vaikutusta. Ainoa realistinen mahdollisuus on vanhan hyppyrimäen montun alueelle laajentaminen. Tarun kaarteesta ajettava takasuora toisi varmasti hyvän ohituspaikan hyppyrimäen montun neulansilmään. Haasteena tässä olisi vauhdin säilyttäminen palattaessa nyppylän yli vanhalle radalle. Jonkinmoinen kallistettu mutka pitäisi rakentaa.

Tuskin kukaan on Ahvenistolle ajatellut muuta, kuin kansainvälisiä koppiautoluokkia. SMP -tyylisille formulasarjoille se on myös oikein soveltuva koulutuskeskus.
Samaa mieltä myös tästä. Ei se radan pidentäminen autuaaksi tee mutta jos joku haluisi sitä pidentää niin miksi ei. Myös rallicrossin mm/em osakilpailu sopisi apparalle mainiosti.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4458
Sijainti
Salo
Myös rallicrossin mm/em osakilpailu sopisi apparalle mainiosti.
Tämän päivän MM-rallicross on isoa bisnestä. PA-laitteet ja screenit voi vuokrata, mutta mahtuuvatko isojen tiimien motorhomet paikan päälle? Puhumattakaan nyt yleisöparkista...
WRX:n ei tarvitse mennä mihinkään soramontuille, koska heillä on varaa poimia rusinat pullasta. Ainakin vielä kun rauta on kuuma ja crossin ajaminen on muotia.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Tämän päivän MM-rallicross on isoa bisnestä. PA-laitteet ja screenit voi vuokrata, mutta mahtuuvatko isojen tiimien motorhomet paikan päälle? Puhumattakaan nyt yleisöparkista...
WRX:n ei tarvitse mennä mihinkään soramontuille, koska heillä on varaa poimia rusinat pullasta. Ainakin vielä kun rauta on kuuma ja crossin ajaminen on muotia.
Tämän vuoden rallicrossin MM-sarjan kisoista peräti kolme ajettiin F1-radoilla. (Hockenheim, Katalonia, Istanbul Park)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tänä iltana Radio Puheessa Moottoripyöräurheiluilta klo 20.30-22.00.
Yle sanoi:
Yle Puheen Urheiluillan aiheena on moottoripyöräurheilu. Jouko Vuolteen vieraana on Suomen Moottoriliiton valmennuspäällikkö Tomi Konttinen.
Illan aikana pureudutaan eri lajien tilanteeseen ja tulevaisuuteen, kuullaan mitä tuleva vuosi tulee Suomessa tarjoamaan ja miten etenee mm. Iitin ratahanke - eikä Imatran ajojakaan unohdeta.
Mietteensä Tomi Konttisen lisäksi kertovat mm. Aki Ajo, Vesa Kytönen, Antti Pyrhönen, Tommi Ahvala ja Sami Backman.
 
Ylös