Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Vertaukseksi Neste Rallin rallipassi on 75 e, jolla pääsee joka EK:lle ja paviljonkiin.
Ja vaikka tuo 122 euroa on viikonloppulipun hinta niin katsoin ettei pelkät sunnuntailiput ole kuin 10-20 euroa halvemmat. Kaikkiin kisoihin sellaisia ei taideta edes myydä.Vertaukseksi Neste Rallin rallipassi on 75 e, jolla pääsee joka EK:lle ja paviljonkiin.
Tutkailin keväällä eri kisojen lippujen hintoja, ja nuo Saksan GP:n lippujen hinnat olivat aikalailla normaalia eurooppalaista tasoa. Asseniin kylläkin oli (ainakin general admission) melkeinpä puoleen hintaan muihin Keski-Euroopan kisoihin verrattuna, samaa tasoa Espanjan kisojen kanssa.Ja vaikka tuo 122 euroa on viikonloppulipun hinta niin katsoin ettei pelkät sunnuntailiput ole kuin 10-20 euroa halvemmat. Kaikkiin kisoihin sellaisia ei taideta edes myydä.
Luulen että 70 euroa jonka maksoin Le Mansin pääsylipusta (sillä olis voinu olla rata-alueella viikon) on jatkossakin kallein maksamani moottoriurheilutapahtuman pääsylippu.
Nykyvalaistuksella asian saa korjattua varsin helposti.No Kymiringillä vaikuttaisi olevan pimeitä mutkia.
Monzan liput oli reilu kolme hunttia. Mutta en mä sinne ole menossakaan rahojani säästämään. Aika pieni osa kokonaisbudjetista kuitenkin.Tuohan on F1-pääsylippuun verrattuna lähes ilmainen
Maailma kun ei binäärinen, emme elä todellisuudessa jossa litteä on paskaa ja korkeuserot tekevät radasta automaattisesti hienon. Tottahan toki maailmalla moni hieno rata on hieno nimenomaan korkeuserojen vuoksi, Nordschleife, Mount Panorama, Laguna Seca yms. Mutta on olemassa myös hienoja litteitä ratoja kuten Jerez tai Assen.Toisaalta, ihan hyvään seuraan se MotoGP-kalenterissa pääsee. Onhan siellä ennestään Jerez, Valencia, Sachsenring, Silverstone... Eikä taida Losailissa ja Motegissakaan kummoisia mäkiä olla.
-Edit- Niin ja se prätkäradoista kaikkein maineikkain, eli Assen on täysin flat.
Ajankohta varmistuu sitten kun se näkyy kalenterissa... Se toki kannattaa muistaa, että Dornalla ei ole tässä juuri mitään menetettävää eikä niillä ole penniäkään radassa kiinni.Onhan Kymiringillä rahojen kanssa tekemistä, mutta eiköhän se järjesty, nyt kun on vahvistettu kisan ajankohta. Kriittisin kohta rahoituksessa on Kouvolan kaupungin laina, joka on jäissä valituksen takia, mutta nekin rahat ovat käsittääkseni ajoharjoitteluradalle tarkoitettu. On periaatteessa mahdollista että Kymiringillä ei ajata, mutta sille on mielestäni vain 1 % todennäköisyys. Tuskinpa ihan kevein perustein kisaa myönnettiin.
Jos Kymiringin kisassa sunnuntaina olisi paikalla 50 000 katsojaa, sekin olisi jo erinomainen luku.
Sehän on selvä homma, että Dornalla eikä sitten myönteisiä lausuntoja antaneilla (Bernie, Jean Todt ym.) ole senttiäkään kiinni. Artisti maksaa.Ajankohta varmistuu sitten kun se näkyy kalenterissa... Se toki kannattaa muistaa, että Dornalla ei ole tässä juuri mitään menetettävää eikä niillä ole penniäkään radassa kiinni.
Minäpä väitän, että ei tule sakkoa ja syy on se että tehtiin taas niinsanottu aiesopimus kisojen järjestämisestä eli ei ole periaatteessa velvollisuuksia suuntaan tai toiseen kuhan nyt saatiin aikaan tämmöinen mediakusetus. Huomatkaa että dorna vaatii että projektin rahoituksesta pitää tulla 2/3 yksityisiltä. Ja se olisi suoranainen ihme jos toteutuisi. Mikään Kouvolan lainat ei merkkaa juuri mitään tässä. Ja miettikää millaiset rakennukset sun muut vaaditaan grade 1/2 luokan radan tekoon. Siihen ei kuulkaa 7 milliä riitä. Sanoisin noin 100 miljoonaa. Edelleen väitän ettei suomessa ajeta ikinä missään motogp kisaa.Tietystihän Dornalla ei ole menetettävää, mutta jos 2019 ei ajeta Kymiringillä, niin tietääköhän se mahdollisesti sopimussakkoa Kymiringille?
Koko kustannusarvio (25M) oli mainittu ihan viimeisen ~sivun sisällä lainauksella Hesarista. Kuulostaa kyllä mullekin ihmeen pieneltä, mutta sun 100 miljoonaa on taas liikaa... Googletin vasti-ikään tehtyjä ratoja:Minäpä väitän, että ei tule sakkoa ja syy on se että tehtiin taas niinsanottu aiesopimus kisojen järjestämisestä eli ei ole periaatteessa velvollisuuksia suuntaan tai toiseen kuhan nyt saatiin aikaan tämmöinen mediakusetus. Huomatkaa että dorna vaatii että projektin rahoituksesta pitää tulla 2/3 yksityisiltä. Ja se olisi suoranainen ihme jos toteutuisi. Mikään Kouvolan lainat ei merkkaa juuri mitään tässä. Ja miettikää millaiset rakennukset sun muut vaaditaan grade 1/2 luokan radan tekoon. Siihen ei kuulkaa 7 milliä riitä. Sanoisin noin 100 miljoonaa. Edelleen väitän ettei suomessa ajeta ikinä missään motogp kisaa.
Hyvin puhuttu! Moottoriurheilulla on vastustajia, mutta että kiivain dissaaminen tulee omasta piiristä on jotain mitä en voi ymmärtää.Tuossa vielä yksi perspektiivi flattiä vai nou-keskusteluun:
https://www.moottoriurheilu.tv/aki-ajo-kymiringin-motogp-osakilpailu-on-mahtava-uutinen-koko-suomen-kansalle/
Kyseisellä kaverilla on aiheesta hieman näkemystä ja hän on eräällä lailla tehnyt omakohtaisestikin mahdottomasta mahdollisen. Aika harva oli aikoinaan sitä mieltä, että Suomesta voisi ponnistaa menestyksekästä tiimiä ratamoottoripyöräilyyn. Kuten epäileviä tuomaita riitti myös Mäkisen Tommin Toyota-projektia kohtaan. Se on moottoriurheilun kannattajien, ystävien ja fanien joukossa kerrassaan fantastinen ajattelutapa, kun suorastaan toivotaan kaikkien hienojen suomalaisten moottoriurheiluun liittyvien projektien floppaamista. Sanattomaksi vetää.
Jos mietitään, että Suomen MM-ralli tuo Jyväskylän talousalueelle n.15milj. € vuosittain, olisi suorastaan käsittämätöntä typeryyttä päättäjiltä, että vähintään samankaltainen (ehkä jopa suurempi) tulonlähde jätettäisiin Kaakkois-Suomen osalta käyttämättä.