Suomen radat

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Lahden MM-kisoissakin se tappio taisi johtua Lahden hiihtoseuralle ja kaupungille kisojen järjestämisestä luvatuista kohtuuttoman suurista maksuista. Hiihtoliitto tyhmyyksissään odotti enemmän katsojia, ja vaikka saavutettu katsojamäärä nyt ilmeisesti varsin kiitettävä oli, niin ei lähellekään tarpeeksi tappioiden välttämiseksi.
Juu, ei se että lehtereillä on kansaa, tarkoita vielä että hommassa päästäisiin voitolle. Yhtälailla jo kuopattu American Le Mans Series vieraili katuradoilla milloin Miamissa ja milloin Washingtonissa tai Baltimoressa ja joka kerta tuloksena pannukakku vaikka katsojia olikin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ja kyllähän Iittiin saisi varmasti ihan kohtalaisen suuren yleisömäärän, jos sitä ruettaisiin mainostamaan kunnolla, jahka tiedetään milloin se järjestetään ja jos lippujen hinnat olisi siedettäviä. Tosin huono sää vie puolet yleisöstä heti kättelyssä. :cool: Ja Iitin kisan pitäisi näkyä TV:stä ilmaiseksi, ja jospa Mika Kallio saisi ajaa edes sen kisan.
En usko, että Iitin kisalle markkinointi tulisi ongelma olemaan. Missä sitten menee kohtuullisen hintaisten lippujen raja; MotoGP:llä taitaa general admisson Euroopassa olla yleensä lähempänä 100 euroa, Espanjan kisat ja Assen huomattavasti halvempia.

Ei se tapahtuman menestys ilmaista suoraa lähetystä tarvitse. Siinä vaiheessa näkyvyys kisalle on jo myöhäistä. Parempi olisi, jos MotoGP saisi enemmän näkyvyyttä Suomen mediassa ennen kisaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Vanhasta VM:sta (1984) osui silmiini juttu Ahveniston Vauhtipäivistä. Kyse oli siis siitä häppeningistä kun Henkka Toivonen toi C-ryhmän "EKA-market Porschen" viivalle. Muutoin mukana oli koko joukko ruotsalaisia ja tanskalaisia 5-ryhmän staroja kuten mm. Jürg Bächi, Christer Simonsen, Jens Nykjaer, Peter Norlander ja kalustona oli 935 Porschea, Camaroa, Turbo-Bemaria yms. yms.

Jotenkin tuon kisan rinnalla tämän vuotinen Ahveniston 50-vuotis juhlakilpailu vaikutti jokseenkin aneemiselta vaikka toki V8 Thunderit ja GT3 Porschet ovatkin selkeästi nopeampia kuin tuo 80-luvun kalusto (Henkan C-ryhmäläistä lukuunottamatta). Jotenkin olisi juhlakisaan kaivannut selkeämpää tason nostoa niin kuljettajien kuin kilpailukalustonkin suhteen verrattuna normi rata-SM kisaan. GT3:ssakin viivalla oli hulppeat kahdeksan autoa ja kuskeista oikeastaan kukaan ei ole mitenkään mainittavan valovoimainen stara. Thunderissa sentään on Kimiläinen ja Nurminen, joiden nimen ns. suuri yleisö on saattanut joskus kuulla.

Muutama vuosi sitten ruotsalaisten Porsche-kuskien seassa pyörivät tuolla Hämeenlinnan ampumahiihtostadionilla Mika Salo, Mika Häkkinen ja Markus Palttala. Mikoja (etenkään Häkkistä) tuskin ihan pienellä rahalla saisi enää radalle kilpaa ajamaan, mutta onhan näitä suht. nimekkäitä suomalais kuskeja maailmalla ajamassa ihan sopivalla kalustolla mm. Palttala, Vilander, Kovalainen, Kujala, Eskelinen, Buri etc.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jos DTM:ää ylipäänsä kiinnostaa Suomessa pitää kisa, Ahvenisto tuskin on ykkösvaihtoehto. Jos Kymiring edes valmistuu, niin DTM varmaan sinne tähyäisi. DTM on sen verran merkittävä sarja, että se voi käytännössä valita minne menee.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Vanhasta VM:sta (1984) osui silmiini juttu Ahveniston Vauhtipäivistä. Kyse oli siis siitä häppeningistä kun Henkka Toivonen toi C-ryhmän "EKA-market Porschen" viivalle. Muutoin mukana oli koko joukko ruotsalaisia ja tanskalaisia 5-ryhmän staroja kuten mm. Jürg Bächi, Christer Simonsen, Jens Nykjaer, Peter Norlander ja kalustona oli 935 Porschea, Camaroa, Turbo-Bemaria yms. yms.

Jotenkin tuon kisan rinnalla tämän vuotinen Ahveniston 50-vuotis juhlakilpailu vaikutti jokseenkin aneemiselta vaikka toki V8 Thunderit ja GT3 Porschet ovatkin selkeästi nopeampia kuin tuo 80-luvun kalusto (Henkan C-ryhmäläistä lukuunottamatta). Jotenkin olisi juhlakisaan kaivannut selkeämpää tason nostoa niin kuljettajien kuin kilpailukalustonkin suhteen verrattuna normi rata-SM kisaan. GT3:ssakin viivalla oli hulppeat kahdeksan autoa ja kuskeista oikeastaan kukaan ei ole mitenkään mainittavan valovoimainen stara. Thunderissa sentään on Kimiläinen ja Nurminen, joiden nimen ns. suuri yleisö on saattanut joskus kuulla.

Muutama vuosi sitten ruotsalaisten Porsche-kuskien seassa pyörivät tuolla Hämeenlinnan ampumahiihtostadionilla Mika Salo, Mika Häkkinen ja Markus Palttala. Mikoja (etenkään Häkkistä) tuskin ihan pienellä rahalla saisi enää radalle kilpaa ajamaan, mutta onhan näitä suht. nimekkäitä suomalais kuskeja maailmalla ajamassa ihan sopivalla kalustolla mm. Palttala, Vilander, Kovalainen, Kujala, Eskelinen, Buri etc.
Joo oli kyllä vaisu tapahtuma ei voi mitään. Plussaa oli screeni joka näkyi hyvin katsomoon, pystyi ihan hyvin seuraamaan kisaa. Ja myös tietysti youtube lähetykset vielä hienompia.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kun tuolla Alastarolla ajetaan kiihdytysautojen EM-sarjaa, miten paljon se on yleensä kerännyt yleisöä?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Kun tuolla Alastarolla ajetaan kiihdytysautojen EM-sarjaa, miten paljon se on yleensä kerännyt yleisöä?
En oo vuosiin käyny mut viime vuosikymmenellä muistelen kerrotun että 30000 olisi yhden päivän yleisömäärä ollut. Riippuu säätiloista, onko molempina päivinä poutaa. Melkoisen ahdasta siellä oli katsomossa.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Kannattaisi vaan lopettaa höpinät F1-kisasta Helsingissä. Helsingissä tuskin on paikkaa, johon saisi edes varikkosuoraa. Viherpiipertäjät tekevät kaikkensa, että ei onnistuisi.
Jos ja kun Kymiring valmistuu, niin ykköset sinne mielummin, mutta Kymiringikään ei halua ykkösiä nykyhinnoilla.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Toivottavasti kukaan ei sellaista tosissaan edes haikaile. Se olisi takuuvarma taloudellinen katastrofi.
Niinhän se olisi. Kari O. Sohlbergikin taisi sanoa, että F1 ei ole heidän suunnitelmissaan, varsinkaan näillä hinnoilla. Mutta paremminhan Kymiring sopisi ykkösille, kuin Helsingin katurata.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Formula E voisi olla edes teoreettisesti mahdollinen Helsingissä, mutta Helsinki on maailman mittapuulla pieni kaupunki, eikä erityisen saastunut suuren maailman mittapuulla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Niinhän se olisi. Kari O. Sohlbergikin taisi sanoa, että F1 ei ole heidän suunnitelmissaan, varsinkaan näillä hinnoilla. Mutta paremminhan Kymiring sopisi ykkösille, kuin Helsingin katurata.
Itse asiassa Pakari ja Sohlberg totesivat, että Bernien hinnoittelupolitiikalla asia oli 110% pois pöydältä, mutta jahka rata nyt valmistuu, niin ainahan sitä Liberty Medialta voi tiedustella millaisen kynnysrahan yms. vaatimukset F1-kiertueen raiderissa olisi.... Mitään spesifiä suunnitelmaa edes kisan hakemisesta ei ole olemassa, mutta asiaa kuulemma voidaan vakavasti harkita, jos LM:n asettamat ehdot olisivat ns. kohtuulliset.

Joku muu taho haaveilee DTM- ja/tai WTCC-skabojen saamisesta Suomeen, mutta siinä taas ei ole taloudellisesti yhtään mitään järkeä ennenkuin sarjoissa on minimissään pari Suomi-kuskia ajamassa kärkipään talleissa, joilla on realistiset senssit voittoon.
Realistisesti jos jotain ulkomaan sarjaa tuotaisiin tänne, niin sitten sellainen missä Vilander, Palttala ja muutama muu maailmalla ajava jollain tapaa tunnettu suomalainen kuski olisivat samalla viivalla eikä vain joukon jatkona vaan ihan kunnon kalustolla. Siten ja vain siten saataisiin yleisöäkin paikalle enemmän kuin sen 50 ammatti-katsojaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Uutisvuoksi sanoi:
Tuleeko MotoGP Iittiin ensi kesänä? Ministeri Sampo Terho ja MotoGP-pomo Carmelo Ezpeleta pitävät tiedotustilaisuuden

Opetus- ja kulttuuriministeriö järjestää keskiviikkona 2. elokuuta tiedotustilaisuuden, jonka aihe on Suomen MotoGP-osakilpailu Kymi Ringillä.

Helsingin Musiikkitalossa pidettävään tilaisuuteen osallistuvat eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terho (uv.) ja MotoGP-sarjan promoottorin Dorna Sportsin pääjohtaja Carmelo Ezpeleta. Lisäksi paikalla ovat Kymi Ringin puheenjohtaja Kari O. Sohlberg ja hankepäällikkö Timo Pohjola sekä Suomen Moottoriliiton puheenjohtaja Tapio Nevala.

OKM:n viestintäjohtajan Marjo Merivirta-Helteen mukaan tilaisuuden sisällöstä ei kerrota etukäteen tarkemmin.
Lue koko juttu Uutisvuoksesta.


Tuskin tuolla porukalla tullaan ilmoittamaan, että ähäs, eipäs tulekaan MotoGP:tä. Se on sitten eri juttu onko todellinen ajankohta 2018 vai 2019.
 
Ylös