Ja siinä tilassa paremmassa kunnossa kuin suurin osa kotimaisista rallicross (JM)-radoista.Kymiringin taloudessa on vielä tehtävää, mutta jos rahoitusta ei olisi juuri lainkaan ollut, olisi se edelleenkin pelkkää metsää ja soramonttua.
Siinä suhteessa absurdi tilanne, että Suomen asukasluvun ollessa puolet Pariisin metropolialueen väkiluvusta, meillä vähiten olisi varaa tällaiseen selänpesurinki-tyyliseen kyräilyyn. Samanlaista asennetta huomasin joskus kun museoautojen kanssa vielä pelasin. Kovin "vanha paska" dissaaminen tuli jenkkiautopiireistä.Hyvin puhuttu! Moottoriurheilulla on vastustajia, mutta että kiivain dissaaminen tulee omasta piiristä on jotain mitä en voi ymmärtää.
Mitä tarkoitat tuolla?Ja siinä tilassa paremmassa kunnossa kuin suurin osa kotimaisista rallicross (JM)-radoista.
Kopteri ei välttämättä pääse kaikilla keleillä ilmaan. Mutta toisaalta jos keli on liian huono kopterille niin ajetaanko silloin kilpaakaan?Kopterilla Helsinkiin? Onko siis pakko olla ajomatka, onko ilmatie ok?
Pieni viittaus rallicross-skeneen. Jos mietitään, miksi Suomessa ei ole enää MM-osakilpailua, jotain tekemistä sillä asialla on että meillä rallicrossia ajetaan pääosin jokamiesluokkaan tehdyillä radoilla.Mitä tarkoitat tuolla?
Tykkimäen radallahan ajettiin mm-rallicrossin ensimmäisellä kaudella, mutta ei sittemmin ole ajettu. Onko Tykkimäen puitteet vaatimattomia WRX:lle, vaikka FIA:lle kelpaakin?Pieni viittaus rallicross-skeneen. Jos mietitään, miksi Suomessa ei ole enää MM-osakilpailua, jotain tekemistä sillä asialla on että meillä rallicrossia ajetaan pääosin jokamiesluokkaan tehdyillä radoilla.
Ei taida enää pieni hiekkakenttä kelvata varikkoalueeksi MM-sarjaan. Hiukan eritasoisilla radoilla ajavat nykyään.Tykkimäen radallahan ajettiin mm-rallicrossin ensimmäisellä kaudella, mutta ei sittemmin ole ajettu. Onko Tykkimäen puitteet vaatimattomia WRX:lle, vaikka FIA:lle kelpaakin?
SM-sarjalle se hiekkaparkki vielä passaa, vaikka melkoista mutavelliä se oli kun viimeksi kisoissa kävin. MM-sarjalle motorhomeineen se on liian ahdas. Crossi kuitenkin hyvin lyhyessä ajassa muuttui marginaalilajista salonkikelpoiseksi.Ei taida enää pieni hiekkakenttä kelvata varikkoalueeksi MM-sarjaan. Hiukan eritasoisilla radoilla ajavat nykyään.
Promoottorin mukaan syynä ovat sarjan kansainvälisen kiinnostuksen kasvu ja kilpailukykyisen suorituspaikan puuttuminen Suomesta, kertoo rxfinland.fi.
— Tykkimäen varikkoalue on kaukana kansainvälisestä tasosta. Se on ehkä se suurin syy, kertoo AKK Sports Oy:n puheenjohtaja Juhani Pakari Kouvolan Sanomille.
Se on hyvin pitkälle neuvottelukysymys. Se tiedetään, että Bernien hinnoittelupolitiikalla ei ollut mitään mieltä edes alustaviin neuvotteluihin. Hintalappu oli kaukana siedettävän tuolla puolen. Nyt ilmeisesti Liberty Median hinnoittelupolitiikka on ratkaisevasti "kuluttajaystävällisempi", joten jahka rata valmistuu ja sille saadaan se FIA Grade 1 hyväksyntä, niin asiasta voidaan alkaa vakavammin keskustelemaan. Joka tapauksessa mennee 2020-luvun jälkipuoliskolle ennenkuin F1 kisa olisi mitenkään mahdollinen. Ja siinäkin on vielä monta kiveä käännettävänä. Jos joku Touko Aalto tms city-vihreä pääsee asiaan vaikuttamaan niin koko rata-alue kynnetään auki ja sinne kylvetään "heinää" jotta kaikki viherpiipertäjät saa poltettavaa.Tälläkin julkistuksella on juuri se pääasiallinen tarkoitus, että saadaan lisää rahaa radalle. Todennäköisesti tähän "isänmaalliseen" projektiin upotetaan vielä rutkasti verovaroja. Olisi myös ihan mielenkiintoista tietää mitä tuollaisen kisan oikeuksista pitää maksaa, vai onko summaa julkistettu jossain?
Kuorma-autojen EM-sarjalle ei riittänyt TYKSin "läheisyys" vaan se sairaala olisi pitänyt olla rata-alueen välittömässä läheidyydessä. Taisi Alastarolla olla muitakin puutteita fasiliteeteissa joiden takia Truck EM häipyi Suomesta - eikä tule ihan hetkeen takaisin. (kansallinenkin sarja on henkitoreissaan nykyisin).Kai Lahdessakin on vaatimukset täyttävä sairaala 50 km päässä. :dunno: Ja jos en ole väärässä, niin FIA:lla on ollut vaatimus, että noin 25 minuutin lentomatka ja 45 minuutin ajomatka.
Paljonko noissa EM-osakilpailuissa 90-luvulla noin suurinpiirtein oli yleisöä? Silloin oli helpompi saada Alastarolle porukkaa (istumaan kauaksi radasta) kun Harri Luostarinen ja Jokke Kallio napsivat mestaruuksia.Kuorma-autojen EM-sarjalle ei riittänyt TYKSin "läheisyys" vaan se sairaala olisi pitänyt olla rata-alueen välittömässä läheidyydessä. Taisi Alastarolla olla muitakin puutteita fasiliteeteissa joiden takia Truck EM häipyi Suomesta - eikä tule ihan hetkeen takaisin. (kansallinenkin sarja on henkitoreissaan nykyisin).
Alueen luontoarvot ovat vähäiset, olisit huomannut jos olisit lukenut aiempia viestejä ja raportteja. Valittajat ovat lähes järjestään "lähi"alueilla asujat näissä moottoriratatapauksissa Suomessa. Tai kateelliset tai muuten vähä-älyiset "moottoriurheiluystävät".Se on hyvin pitkälle neuvottelukysymys. Se tiedetään, että Bernien hinnoittelupolitiikalla ei ollut mitään mieltä edes alustaviin neuvotteluihin. Hintalappu oli kaukana siedettävän tuolla puolen. Nyt ilmeisesti Liberty Median hinnoittelupolitiikka on ratkaisevasti "kuluttajaystävällisempi", joten jahka rata valmistuu ja sille saadaan se FIA Grade 1 hyväksyntä, niin asiasta voidaan alkaa vakavammin keskustelemaan. Joka tapauksessa mennee 2020-luvun jälkipuoliskolle ennenkuin F1 kisa olisi mitenkään mahdollinen. Ja siinäkin on vielä monta kiveä käännettävänä. Jos joku Touko Aalto tms city-vihreä pääsee asiaan vaikuttamaan niin koko rata-alue kynnetään auki ja sinne kylvetään "heinää" jotta kaikki viherpiipertäjät saa poltettavaa.
Juu, minäkin luulisin että mikäli city-vihreät jotain vastustavat niin se olisi Stadin Formula E. Kymenlaakso ei ole niin mediaseksikäs, että sitä sopisi vastustaa. Formula E:tä taas on hyvä vastustaa, koska se on autonvalmistajien kannalta voittoa tuottavaa toimintaa eikä Stadissa oikein mihinkään muuhun saa katuja suljettua kuin Rajat Auki-marsseille ja LGBT-aktiviteeteille.Alueen luontoarvot ovat vähäiset, olisit huomannut jos olisit lukenut aiempia viestejä ja raportteja. Valittajat ovat lähes järjestään "lähi"alueilla asujat näissä moottoriratatapauksissa Suomessa. Tai kateelliset tai muuten vähä-älyiset "moottoriurheiluystävät".
Kerran siellä kävin ja muistikuvan mukaan siellä oli lähinnä vip-vieraita. Ainakin paljon vähemmän yleisöä kuin kiihdytysajoissa. Liian hidashan se rata oli niille kuormureille, kilpailijatkaan tykänny eikä juuri ohituksia nähty. Joku ruotsalainen koppiautoluokka siellä oli silloin oheisluokkana, oiskohan ollu Camaroita.Paljonko noissa EM-osakilpailuissa 90-luvulla noin suurinpiirtein oli yleisöä?