Vitun punavihreät ekoterroristit.... Kuorma-autokisat saivat eteläisestä Suomesta jo tapettua ja nyt sitten tämäkin.....:frank:Huittisten paikallislehti kertoo että Alastarolla ei kiihdytellä enää kauden 2018 jälkeen
Kitkaahan sillä stripin pintaan sulatettavalla kumilla lisätään.Ko. jutussa kirjoitetaan 'kitkantorjuntaan käytettävistä kemikaaleista'. WTF? Eikös ainakin radalle nimenomaan tarvita lisää kitkaa? Ilmeisesti samanlaisella huitomisella/mutulla koko päätös tehty, mikä tietysti on ikävää.
Alastaron moottoriradan kiihdytyskisoista aiemmin julkaistussa uutisessa oli virhe.
Uutisessa mainittiin virheellisesti, että korkein hallinto-oikeus on päättänyt kisojen lopettamisesta.
Kisojen lopettamista esittää aluehallintovirastolle antamassaan selvityksessä Alastaron moottoriradan toimintaa pyörittävä Resykli Oy.
Pahoittelemme virhettä.
Pöytäkirja:Ensi kesän kisat viedään vielä läpi. Kiihdytyskisoissa mainittavaa vaaraa pohjavesille aiheuttavat suuret poltto- ja voiteluainemäärät ja kitkansäätöön käytettävät kemikaalit. Tämän vuoksi Alastaron moottoriradan toimintaa pyörittävä Resykli Oy esittää, että kiihdytyskilpailutoiminta lopetetaan ja varikkoalueiden hulevedet johdettavaksi rakennettavaan hulevesiviemäriin ja sen kautta pohjavesialueen ulkopuolelle vuoteen 2019 mennessä.
Resykli Oy:n konsulttina Pöyry Oy on tarkkaillut alueella pohjaveden korkeuksia ja laatua ja arvioinut radan toimintojen aiheuttamia riskejä. Pöyryn arvioinnin mukaan suurimmat riskit aiheutuvat kiihdytyskilpailuista, aikaisemmasta toiminnasta sekä hulevesien johtamisesta erotuskaivojen jälkeen maastoon pohjavesialueella.
Korkein hallinto-oikeus on vaatinut Resykli Oy:ltä selvitystä uuteen ympäristölupaansa. Lupamääräyksen mukaan luvan saajan on vähennettävä toiminnasta pohjavesille aiheutuvaa riskiä. Korkein hallinto-oikeus edellyttää, että aluehallintovirastolle on tehtävä selvitys toiminnasta pohjavesille aiheutuvasta riskistä ja suunnitelma sen vähentämisestä.
Etelä-Suomen aluehallintovirasto on pyytänyt Huittisten kaupungin ympäristö- ja rakennuslautakunnalta lausuntoa Resyklin selvityksestä. Moottorirata sijaitsee merkittävällä pohjavesialueella. Huittisten kaupungin Lohensuon vedenottamo sijaitsee 1,6 kilomerin päässä radasta ja Vampulan vesihuollon Nuijamaan vedenottamo kahden kilometrin päässä.
Ympäristö- ja rakennuslautakunnan lausunnon mukaan pohjavesien pilaantumisen vaara on huomattavasti pienentynyt, kun moottoriradan kaikki toiminta on sijoittunut päällystetylle alueelle. Kiihdytyskisoissa mainittavaa vaaraa pohjavesille aiheuttavat suuret poltto- ja voiteluainemäärät ja kitkansäätöön käytettävät kemikaalit. Lautakunta katsoo, että kiihdytysajojen lopettaminen on erittäin tehokas tapa vähentää pohjavedelle aiheutuvaa pilaantumisen vaaraa.
Eiköhän kyseinen laji osannut tehdä sen ihan itsekin.Vitun punavihreät ekoterroristit.... Kuorma-autokisat saivat eteläisestä Suomesta jo tapettua ja nyt sitten tämäkin.....:frank:
Ei kuitenkaan ilmeisesti kovin kannattava tapahtuma ratayhtiölle. Monestihan suuretkaan yleisötapahtumat eivät tuo ratayhtiölle ratavuokraa enempää tuloa, varsinkin jos ravintolapalvelutkin on ulkoistettu. Ympäristön siivoaminen yms. jää kuitenkin aina ratayhiön hoidettavaksi.Tuossa päätöksessä kyllä joku taho ampuu itseään pahasti jalkaan, jos Alastarolla ei kiihdytellä ensi vuoden jälkeen, varsinkin kun se on ihan menestyvä tapahtuma.
Juu, jos koppiautoilla ajettavat ratakisat ovat Suomessa marginaalilaji, niin kuorma-autot ovat jo sen marginaalinkin ulkopuolella.Eiköhän kyseinen laji osannut tehdä sen ihan itsekin.
No niinpä. Nykyisellään tuolla ratakisoissa ollaan melko kaukana radasta.Ihme, ettei tuosta kiihdytyssuorasta tehdä uutta pääsuoraa radalle. Saataisiin kunnon vauhtipätkä, lisäksi se tulisi lähemmäksi sitä mäen päällä olevaa katsomoa.:wink:
Eipä sellaisenkaan rakentaminen ole ilmaista. Jos tavoitetaso olisi sellainen perinteinen, missä maantasossa varikkopilttuut, yläpuolella pari kerrosta kabinetteja ja pressibokseja sekä ylhäällä kattotasanne, ei sekään aivan ilmainen ole rakentaa.olisikohan edes teoriassa mahdollista tehdä Alastaron mahdollisesti tulevasta ex-kiihdytyssuorasta kunnon lähtösuora ja kunnon varikkopilttuut? Vai onko Alastaroo kuinka puun ja kuoren välissä toimintansa suhteen?
Alastarollahan ei ole laajentamisesta huolimatta ole tavoitteena ollut isot kisat, toisin kuin litin radalla, jonka toteutuminen näyttää viime aikoina tulleiden tietojen perusteella entistä epätodennäköisemmältä.Eipä sellaisenkaan rakentaminen ole ilmaista. Jos tavoitetaso olisi sellainen perinteinen, missä maantasossa varikkopilttuut, yläpuolella pari kerrosta kabinetteja ja pressibokseja sekä ylhäällä kattotasanne, ei sekään aivan ilmainen ole rakentaa.
ELY-keskuksiin pesiytyneet "kettutytöt" ja muut ekofasistit tappaa kilpa-autoilun SUomesta. Jalka-liitolta se ei aikanaan onnistunut mutta samat partajehut on nyt keksineet paremman reitin samaan päämäärään pääsemiseksi.Alastarollahan ei ole laajentamisesta huolimatta ole tavoitteena ollut isot kisat, toisin kuin litin radalla, jonka toteutuminen näyttää viime aikoina tulleiden tietojen perusteella entistä epätodennäköisemmältä.
Joo, esim. Kainuun ELY-keskuksessa "kettutytöt" torppasivat tulevan Talvivaaran ympäristökatastrofin. Vai miten se nyt meni?ELY-keskuksiin pesiytyneet "kettutytöt" ja muut ekofasistit tappaa kilpa-autoilun SUomesta. Jalka-liitolta se ei aikanaan onnistunut mutta samat partajehut on nyt keksineet paremman reitin samaan päämäärään pääsemiseksi.
Voi olla tosiaan ettei tuo kovin kivulias päätös ollut ratayhtiölle. Katselin että ensi kaudellakin Alastarolla on vain kolme kiihdytyskisaa. Voi olla ettei siellä ole hirveästi intoa kiihdytyssuoraan panostaa, sehän vaatii erillisen katsomon ja tuomaristotorninkin.Ei kuitenkaan ilmeisesti kovin kannattava tapahtuma ratayhtiölle. Monestihan suuretkaan yleisötapahtumat eivät tuo ratayhtiölle ratavuokraa enempää tuloa, varsinkin jos ravintolapalvelutkin on ulkoistettu. Ympäristön siivoaminen yms. jää kuitenkin aina ratayhiön hoidettavaksi.
Päällystetöiden jälkeen alkaa radan laajentaminen 4,5-kilometriseksi, jolloin se täyttää Kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n minimimitan. Laajennus on valmis vuonna 2018 tai viimeistään sen pitäisi olla valmis vuonna 2019, jolloin valtion rahoitus hankkeeseen päättyy.