Petri L
Well-known member
- Liittynyt
- 29.5.2001
- Viestit
- 846
Upeaa! Joku muukin herää tähän kusetukseen. Mutta eläkää unelmissanne vaan...
Upeaa! Joku muukin herää tähän kusetukseen. Mutta eläkää unelmissanne vaan...
Mikäli KymiRing jatkuvista epäilyistäsi huolimatta valmistuu sinä ensimmäisen kisan aikana väität, että kyseistä kisaa ei todellisuudessa ajeta KymiRingillä vaan koko kisa on pelkkä Botniaringillä kuvattu lavastus ja perustelet väitettäsi sillä, että KymiRing ei ole valmistunut eikä myöskään tule koskaan valmistumaan.Upeaa! Joku muukin herää tähän kusetukseen. Mutta eläkää unelmissanne vaan...
Ottamatta kantaa missä todella mennään, jotenkin outoa toimittajalta vierailla radalla "arkipäivänä" ottamatta valokuvaa ja sitten turvautua 3 kk vanhaan arkistokuvaan. Aika paljon on kuitenkin tapahtunut edistystä viime kuukausina maansiirtotöiden suhteen, joten termi "sotatanner" ei kyllä enää ole kovin kuvaava.
Tää on kyllä hauska ketju. Itse olit kolmisen vuotta sitten hyvinkin varma, että rata on valmis ja MotoGP-kisa ajetaan tänä herran vuonna 2018. Lisänä samanlaista yksipuolista haastamista samalle henkilölle.Mikäli KymiRing jatkuvista epäilyistäsi huolimatta valmistuu sinä ensimmäisen kisan aikana väität, että kyseistä kisaa ei todellisuudessa ajeta KymiRingillä vaan koko kisa on pelkkä BotniariTäängillä kuvattu lavastus ja perustelet väitettäsi sillä, että KymiRing ei ole valmistunut eikä myöskään tule koskaan valmistumaan.
Ois varmaan reilua lyödä nyt omat panokset tiskiin, jos kisaa ei esim. ajeta edes vuonna 2020.Lupaatko kävellä kotoasi KymiRingille mikäli osoittautuu, että veikkauksesi menee pieleen ja KymiRing valmistuu vuoteen 2018 mennessä ja siellä todella ajetaan MotoGP-kisoja heti sen valmistumisen jälkeen.
Huomaatko tämän trendin luvattujen asioiden ja toteuman kohdalla?Suosittelen lukemaan uudestaan tuon Vauhdin Maailman artikkelin, koska siinä sanotaan aivan selvästi, että testausympäristön tekniikkaan ja rakentamiseen tarvittava 3,5 miljoonaa puuttuu, mutta muuten rahoitus on jo kasassa ja rata itsessään on tarkoitus saada valmiiksi viimeistään vuonna 2018.
Hyvin sanottu! Positiivinen suhtautuminen asioihin saa toiset tahot suuttumaan. Juha Kallio sanoi että oli yllättynyt monien vähättelystä ja epäilystä kun hän ideoi IRRC-kisan saamiseksi Imatran katuradalle. Yrittäminen tuomitaan, kateutta vai mitä?No, ei tämä ole ainut suurempi rakennus projekti tässä maassa, jonka valmistuminen on myöhässä. Aikataulu tuntui lähinnä utopistiselta, mutta eihän se sitä tarkoita, etteikö rata joskus vielä valmistu.:thumbup:
Positiivisella suhtautumisella on rajansa, kun yksityisten toimijoiden erittäin epävarmoihin hankkeisiin kupataan miljoonakaupalla julkista tukea. Tämä korostuu siinä vaiheessa, kun lupaukset ja suunnitelmat ovat pettäneet useamman kerran.Hyvin sanottu! Positiivinen suhtautuminen asioihin saa toiset tahot suuttumaan. Juha Kallio sanoi että oli yllättynyt monien vähättelystä ja epäilystä kun hän ideoi IRRC-kisan saamiseksi Imatran katuradalle. Yrittäminen tuomitaan, kateutta vai mitä?
Toivottavasti KymiRing ei kuitenkaan muutu samanlaiseksi ikuisuusprojektiksi kuin Olkiluodon kolmosreaktori, koska silloin KymiRing voisi hyvinkin jäädä valmistumatta rahoittajien vetäytymisen vuoksi.No, ei tämä ole ainut suurempi rakennus projekti tässä maassa, jonka valmistuminen on myöhässä. Aikataulu tuntui lähinnä utopistiselta, mutta eihän se sitä tarkoita, etteikö rata joskus vielä valmistu.:thumbup:
Onhan tuonne naurettavan helppo päästä. Äkkiähän noin isolle alueelle keksisi jonkun "Kymi 4K" juoksun tai hiihdon kun lumet tulevat. Osallistumismaksuilla vähän almuja kassaan.Kun tolla Kymiringin sivuilla näkyy somekuvia, joissa mm. ihmiset ajelevat autoilla Kymiringillä, niin aika pöljää olisi, jos olisivat ilmaiseksi päästäneet radalle. No niillähän rahoilla ei pitkälle pötkittäisi, mutta olisi edes jotain tietäen rahatilanteen.
Hevos(voima)miesten tietotoimisto heitti villin huhun tuolla Rata-SM -varikolla, että Rata-SM kiertäisi ensi kesänä kaikki Suomen radat Kymiring mukaan lukien... Saas nähdäLuulisi että tälläkin viikolla maantäytöt ovat edistyneet, elleivät sitten ole aivan peeaa. Ja jos rataa saadaan ikinä päällystettyä, niin varikkorakennuksen ei tarvi olla silloin valmiina, jos/kun rata otetaan käyttöön.
Sinänsä ei mahdoton ajatus, jos tahtotilaa vain on. Vaikka tuokin alkaa olla kohta utopiaa, kun on talvi välissä. Teltoissahan kotimaan radoilla huoltotoiminta tapahtuu osittain nytkin. Ajanotto ja PA voidaan hoitaa ostopalveluna.Hevos(voima)miesten tietotoimisto heitti villin huhun tuolla Rata-SM -varikolla, että Rata-SM kiertäisi ensi kesänä kaikki Suomen radat Kymiring mukaan lukien... Saas nähdä
Millä tavalla syväjoki? Onhan Petit Le Mans tapahtumana nykyään aivan eri kategorian tapahtuma verrattuna mihinkään suomalaiseen ratatapahtumaan.Olipa Road Atlantakin melkoinen "syväjoki" kun Petit Le Mansia ekan kerran järjestettiin ja silti Porschen werks-tiimi uskalsi tulla paikan päälle vaikka FIA:n puolelta uhattiin kurinpitotoimia.
Minä ainakin löysin tuolta virkkeenpätkän "kun Petit Le Mansia ekan kerran järjestettiin" :wink:Millä tavalla syväjoki? Onhan Petit Le Mans tapahtumana nykyään aivan eri kategorian tapahtuma verrattuna mihinkään suomalaiseen ratatapahtumaan.
Juur näin, nykytilanne on eri kuin vuonna 1998. Tuosta artikkelista löytyy vastaus syväjoki-kysymykseen, jos on löytyäkseen.Minä ainakin löysin tuolta virkkeenpätkän "kun Petit Le Mansia ekan kerran järjestettiin" :wink: