inox
Well-known member
- Liittynyt
- 26.8.2017
- Viestit
- 265
Moottori 9/2017 - lehden Kymiring artikkelissa on muuten mielenkiintoinen kertomus siitä, kuinka "brittiläinen suunnittelutoimisto" muutti alkuperäistä Timo Pohjolan laatimaa rataluonnosta hitaammaksi ja vähemmän mäkiseksi, jotta homologointi saataisiin läpi ja kuinka Pohjolan onnistui FIA:n tarkastuksessa palauttaa jotkin kohdat alkuperäisen suunnitelman mukaiseksi radan turvallisuutta samalla parantaen.
En tiedä mistä lähtökohdista Apex Circuit Design lähti alkuperäistä suunnitelmaa muokkaamaan, mutta olen kyllä ihmetellyt miten mikään itseään kunnioittava ratoihin erikoistunut suunnittelutoimisto voi julkaista noin onnettomilla turva-alueilla varustettua havainnekuvaa:
http://apexcircuitdesign.co.uk/wp-content/uploads/2013/05/Apex-Kymi-Aerial-View.jpg
Vaikea sanoa mikä lukuisista erilaisista rataluonnoksista on sitten kenenkin käsialaa, kun joissain versioissa mm. eka mutka on selvästi tiukempi. Joka tapauksessa lopulliseen versioon on saatu muutettua lähes kaikkia rataosuuksia hiukan nopeammaksi, mikä on kyllä hyvä asia.
En tiedä mistä lähtökohdista Apex Circuit Design lähti alkuperäistä suunnitelmaa muokkaamaan, mutta olen kyllä ihmetellyt miten mikään itseään kunnioittava ratoihin erikoistunut suunnittelutoimisto voi julkaista noin onnettomilla turva-alueilla varustettua havainnekuvaa:
http://apexcircuitdesign.co.uk/wp-content/uploads/2013/05/Apex-Kymi-Aerial-View.jpg
Vaikea sanoa mikä lukuisista erilaisista rataluonnoksista on sitten kenenkin käsialaa, kun joissain versioissa mm. eka mutka on selvästi tiukempi. Joka tapauksessa lopulliseen versioon on saatu muutettua lähes kaikkia rataosuuksia hiukan nopeammaksi, mikä on kyllä hyvä asia.